HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Orosz polgárháború, avagy miért éppen ezt játszom most?

2011.02.13. 22:12 janos900

Az SLW klubban rengeteg különféle történelmi wargame-t játszunk, de én szerettem volna valamit, ami egyedi, és az első saját készítésű seregemet valami olyan történelmi periódushoz akartam elkészíteni, ami nem szokványos. A legnépszerűbb a második világháború, majd a Napóleoni és az Amerikai polgárháború, ezekhez van a legszélesebb választék figurákban, járművekben és tereptárgyakban.

Mivel kezdő vagyok a modellezésben, mindenképpen olyan korszakot akartam, amiben egyenruhás figurák vannak, egységes megjelenésű csapatok, de nem színorgia, mint a Napóleoni háborúkban, mert azt nagyon lassan lehet csak elkészíteni. A járművek meglehetősen drágák, különösen a 28mm-es méretarányban, így valahol 1850 és 1920 közé tudtam bepozícionálni a korszakot. Nekem a legszimpatikusabb az Orosz-Japán 1904-05 konfliktus volt, de a modellkínálat meglehetősen szegényes volt még 2009 elején, amikor kezdeni akartam. A klubban volt egy festőverseny, amire az egyik tagunk egy a 28mm-es figurákhoz megfelelő méretarányú Mark V tankkal nevezett be, de német festéssel, tehát egy zsákmányolt brit tankot készített el. Amikor megdicsértem a modellt, kiderült, hogy már van neki vagy száz darab Renegade német figurája a tank mellé, mind a késői egyenruhában, és most készül a figurákat is kifesteni. Tehát van egy potenciális ellenfél, már csak sereg kell!

Ezen elgondolkodtam, a németek ellen gyakorlatilag minden Antant sereg harcolt valamelyik fronton így elég széles körből válogathattam. A témában elmélyedve rájöttem, hogy az orosz sereg lesz a nekem megfelelő, mert 1904-1922 közt három háborúban is harcoltak gyakorlatilag az egész világ ellen, tehát a későbbiekben egy csomó alternatívám lesz ellenfélt találni. A seregről bővebben a vonatkozó cikkben olvashattok. A közel egy éves vásárolgatás, figurafestés, ebay-ezés után aztán elkezdtünk játszani, négy-öt játék után kiderült, hogy ellenfelem nagyon tehetséges, mint festő és modellkészítő, de mint játékos csapnivaló, ráadásul a vereséget sem tűri jól. Se a Price of Glory, se a Great War szabályrendszerek nem tetszettek neki, ami azért is volt meglepő, mert nagy 40K játékos és a Great War a 40K szabályok átirata. Én is hibáztam, mert nagyon komolyan vettem a játszmákat, így elvettem a kedvét a játéktól, abbahagyta a seregének fejlesztését, és utána már nem is játszottunk.

A projektem tehát kudarcot vallott, ott álltam nyolcvan kifestett figurával egy csomó pénzem és időm feküdt benne, és nem tudtam játszani. Közben az SLW klub újságban megjelent egy írás, amiben az első világháború balkáni hadszínterét elemezte valaki.  Felvettem vele a kapcsolatot és kiderült van egy serege 28mm-ben, a Tiger miniatures-től ki is van festve, de ez a sereg görög! Az oroszok és a görögök harcoltak a Balkánon, de egymással szövetségben, nem egymás ellen. Viszont harcoltak görögök az orosz polgárháborúban Ogyessza környékén a vörösök ellen, 1919-ben. Itt térült meg a történelmi előzetes kutatómunka, mert így mégis csak tudjuk használni a két sereget egymás ellen. Megtanultam viszont, hogy ha egy wargamer játszani akar, akkor két sereget kell építenie párhuzamosan, ha csatázni akar.

Szólj hozzá!

Címkék: orosz polgárháború

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr412659138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása