HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Auf Wiedersehen Kameraden!

2011.07.26. 10:15 janos900

Igyekszem racionalizálni a hobbira fordított pénzt, és a megunt vagy félbehagyott projektjeimet, felszámolom. Foglalják a helyet, és tudom, hogy úgyse fogom befejezni őket, a pénz meg jól jönne a folyamatban lévő projekteknek, így hát menniük kell. Nagyjából egy évvel ezelőtt szállt ki a világháborús klubprojektünkből a másik játékos, én akkor gyorsan vettem egy nagy halom Renegade német WW1 figurát, hogy készítsek ellenfeleket az oroszaimnak. Félig el is készültem velük, de nem tetszettek a figurák, így tudtam, hogy sose fogom befejezni a sereget. Az új klubtagunk Frank, viszont pont sereget meg korszakot keresett, tanulni a hobbit, gyakorolni a festést, gyűjtést stb.

Így aztán logikusan adódott, hogy átvegye az én félkész seregemet. Mindketten nyertünk ez által, mert neki egyből van három ellenfél serege, az én oroszaim és a készülő brit seregem, valamint Alan görög-francia serege. A késői német figurák harcolhatnak Orosz polgárháborús seregként is, mert a Balti államokat és a Finneket is a németek támogatták felszereléssel. A szürke sereget igazán nem nehéz festeni, gyakorlásnak tökéletes. A másik számomra fontos előrelépés, hogy ha az összes figurát kifesti és feltalpalja, akkor az már elég, hogy játszunk néhány teszt csatát a 40K (Warhammer 40000, Games Workshop cég játéka) alapú Great War szabályrendszerrel. Én nagyon kíváncsi vagyok a rendszerre, mert ezt elméletileg játékosok ezreinek tapasztalatai alapján tesztelt és fejlesztett szabályrendszer. Természetesen, ez is szigorúan profitorientált, és egy alap ezer pontos sereghez, kell vagy hatvan figura, egy tank, meg a támogatófegyverek. Egyszer már játszottam egy orosz-német csatát a GW alapján, ott a német tank lefoglalta az összes támogató fegyveremet, és a negyedik körben tudtam csak megállítani a hat körös csatában.

Franknek van egy jó barátja Henry, Ö nagy 40K rajongó van vagy négy serege, sikeresen meg is fertőzte Franket egy Necron sereggel. Hogy ezek kik vagy mik, az most lényegtelen, a lényeg, hogy csak az egyik speciális karakter figurája, nyolc fontba kerül! Az alap műanyag figurák pedig, tizenkét darabos csomagban kerülnek húsz fontba, nevetséges milyen szemtelenül drága, (negyvennyolc műanyag viking kerül tizenötbe). Én egy maximumra felduzzasztott német századot adtam neki, zászlóalj parancsnoksággal, 3 aknavetővel, egy géppuskás egységgel és egy lángszórós szakasszal, összesen ötven fontért, ez kb. nyolcvan darab fémfigura! Nekem ez anno került hatvan fontomba, de megtartottam a két 77mm-es löveget a csomagból. Ez még így sincs ezer pont, de mondjuk védő seregnek már jó az én bőven nagyobb orosz seregem ellen. Szóval nekem továbbra is nagy ökörségnek tűnik a GW céget támogatni, a termékeit vásárolni, mert nagyon keveset adnak, és azt is nagyon drágán.

Távlati terv, hogy Frank megveszi az egyik klubtagunknak meglévő hasonló adag német figuráját. Neki van festve nagyjából hatvan figurája, festés nélkül is vagy negyven, valamint egy gyönyörűen festett német (zsákmányolt) Mark IV-es tankja. Így Frank játszik majd 40K-t ellenem is meg Henry ellen is.

1 komment

Címkék: első világháború south london warlords

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr1003099999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ének 2011.10.01. 19:43:20

én mint 40 k necromundázom az jó bár tényleg drága de szépek nagyon
süti beállítások módosítása