Ismét egy Brandfourd könyvecske, a szokásos első kiadás 1976-ból, tíz fontért az ebay-ról. Ez is egy nagyon jól sikerült témaválasztás, mert a tartalomhoz passzol a forma, kilencvenhat jármű színes rajza és a hozzájuk tartozó leírás van a könyvben. Az első világháború és a polgárháborúk, harci járműveit mutatja be, a leghíresebb brit, francia és német típusokhoz a kötet végén metszeti rajzot is kapunk.
Számomra a könyv hiányossága az Osztrák-Magyar típusok mellőzése, se a Junovitz, se a Romfell, nincs benne, ellenben az 1904-es Daimler Panzerwagen szerepel a kötetben. Mivel ez utóbbi is csak prototípusig jutott, a másik kettő megért volna egy-egy helyet, mert azokat használták is.
A kedvenc Rolls-Royce páncélautóm szintén szerepel a könyvben, erről a típusról bővebben is fogok írni majd, de még előbb megvárom az Osprey vonatkozó új füzetét a témában. A kiadványban a páncélautók jóval nagyobb számban kaptak helyet, mint a tankok, ami teljesen jogos, mert a tankok csak 1916-ban jelentek meg, a páncélautók viszont már jóval a háború elött. Olyan típusokat találunk a kötetben, mint a Garford páncélautót, amelyet Oroszországban gyártottak egy amerikai teharautó alvázát felhasználva, a teherbíró alváz lehetővé tette egy 75mm-es rövid csövű löveg beszerelését. Vagy a híres Minerva belga páncélautót, ez a típus alapozta meg a páncélautók igazi elterjedését, mert a belga hadsereg sikeresen alkalmazta őket az előrenyomuló németek ellen 1914-ben, amivel követendő példát mutatott a többi országnak.
Természetesen megtaláljuk az első világháború összes páncélosát is a könyvben, a brit Mark harckocsi típusvariánsait épúgy, mint a francia FT-17-et, vagy a német A7V-t. Olvashatunk az amerikai kísérleti harckocsikról, illetve az első brit hídvető tankról is, amelyet egy Mark V típusú harckocsi bázisán alakítottak ki. Összeségében egy kellemes kis típuskönyv ez, hiánypótló a maga nemében, különössen ha a magyar szakirodalmat nézzük a témában.