HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Alam el Halfa, Rapid Fire csata 4. rész

2012.06.11. 18:03 janos900

A nyolcadik kör elején járunk tehát, vettem egy mély lélegzetet és áttekintettem a helyzetemet. Az elit páncélosaim a morálpróbák hatására mind megtorpantak, a Stuka támogatás beérkezett, a Boston még jelen volt, vívtak egymással egy eredménytelen légicsatát, egyiknek sem lett semmi baja, viszont egyik sem támadhatott felszíni egységet abban a körben. Maradt három Pz III-as tankom, meg két Pz II-es, valamint a parancsnoki harckocsi, de az nem alkalmas harcra, mert löveg helyett rádiókkal van felszerelve.

a10kor.jpg

A megmaradt Panzereket össze akartam vonni, a gyalogságomat fel kellett fejleszteni a horpadás elleni rohamra, a páncéltörő tüzérségemet pedig bevetni a horpadás mögött felbukkant tankok ellen. Az már látszott, hogy az én előrenyomulásom vonala nagyjából eddig tartott, innentől a 15. Hadosztályon a sor, hogy elfoglalja a célokat. Volt még négy „kártya” a kezemben, a tüzérségem a három megfigyelővel, egy féllánctalpas tele utászokkal tapadós aknákkal és lángszóróval felszerelve, egy Marder III-as a jó öreg szovjet páncéltörő ágyúval, és a FAMO teherautóm, akivel sérült páncélosokat lehetett javítani. Persze nekem nem volt sérült tankom egy se, mind elsőre megsemmisült, de a másik hadosztály tankjait még lehetett vele szerelni, így ezzel felzárkóztam a másik FAMO mellé, hogy megduplázzam a javítókapacitást.

a11korbarrikad.jpg

A nyolcadik körben én gyakorlatilag próbáltam átszerveződni, és ez tartott még a kilencedikben is. A Stukával szintbombáztam, erre felbukkant két 40mm-es Bofors ágyú a bal oldali kis dombon, de nem sikerült megzavarniuk, ellenben mind a három bomba mellé ment. A brit tüzérség kilőtte a parancsnoki Pz III-asomat is, így két tankcsoportom maradt az egyikben a két Pz II, a másikban három Pz III. Hatástalan tűzpárbajban próbáltam elszakadni velük a Grandoktól. Azok brutális tűzerővel rendelkeztek két ágyújuk volt darabonként, így minden két Grant négyszer lőtt egy körben. A völgyben megindult a brit gépesített horda, volt vagy öt darab Stuart tank, ezek egyszerre voltak tüzérségi megfigyelők is, meg tankok is, nem úgy mint az én parancsnoki tankom, ezek tudtak lőni, vagy tüzésrésget irányítani, mikor mire volt szükség.

agyalogsagadombon.jpg

atuzharc.jpg

Közben tőlem függetlenül kezdett kibontakozni a másik hadosztály támadása, a bal oldali két domb körül, nagy bújócska zajlott, ide küldtem később én is az összes tankomat. A gyalogságom az aknavetőivel és a géppuskájával támadta a horpadást, a páncéltörő ágyúim meg kopogtatták a Grantok páncélját, Phil ügyesen a nagy tömegben lavírozva használta az egyetlen Pz. IV F2 tankját, meg a Marder III-asát, ezekkel sikerült rítkítani a Grantokat. A csatának ez a része, számomra elég ködös, kimaradtam belőle vagy 5 körre, amit végül láttam, az az volt, hogy a hágóban keresztben egy lángoló Grantokból álló barrikád képződőt, és a horpadást megtisztítottuk. A gyalogságom elérte a kilőtt páncéltörő ágyúim miatt, a kritikus 20 figura veszteséget, de elit egység lévén megdobták a morálpróbát, és tovább harcoltak. Viszont innentől minden újabb veszteség, körönként újabb morálpróbát jelentet. Le voltam harcolva, felpakoltam a páncélelhárító tüzérséget, hogy előrébb hozzam őket, mert sikerült a horpadás körüli brit erőket felszámolni. Na ekkor jött az újabb csapás, egy újabb hullám Grant tank, ezek leradírozták a felmozdonyozott ágyúimat, újabb morálpróba, megint leállt a gyalogságom egy körre. A Marderem a másik hadosztály tankjaival közösen harcolt a brit tankok ellen, a Pz II-eseim bőszen lövöldöztek a brit páncélautókra, a maradék tankjaim pedig a kisebbik dombon álló két Bofors löveg ellen vetettem be, itt újra veszítettem egy tankot, újra leragadtam egy körre a morálpróba miatt.

avge.jpg

Az utolsó körökben csak agonizáltam, lőttem a tüzérséggel, lopakodtam előre az utászokkal, és próbáltam megdobni a morálpróbákat. Sikerült felfedeznünk a brit gyalogságot a nagyobbik domb tetején, bemértük és minden rendelkezésünkre álló tüzérséggel bombáztuk őket. Phil gyalogsága a domb lábánál elkezdte felszedni a műszaki zárat, ide csatlakoztam az utászaimmal. A körök számomra gyorsan pörögtek, ez már nem az én csatám volt, alig volt egységem amivel lépni lehetett. Az utolsó három körben a dombtetőn beásott brit gyalogságból „kibombáztunk” húsz figura veszteséget, a tizenhetedik körben elrontották a morálpróbát, és lefutottak a térképrő! Ennél a pontnál a brit játékos feladta, mert a tüzérségén kívűl nem volt már aktív egysége amivel visszafoglalhatta volna a nagyobbik dombot. A kisebbik dombon pedig a Boforsok az összes kezelőjüket elveszítették. A FAMO kocsimra nem volt szükség, az utászok sem jutottak szerephez. Az elején felbukkant és személyzetét veszített brit ágyúkból egy jutott ki a térképről, ez a tizenötödik körtől már újra lőtt minket. A játékot megynyertük, de közel 50%-os veszteséggel, a tankjaim 60%-os veszteséget, a gyalogságom 55%-os veszteséget szenvedett, de a folyamatos morálpróbák miatt gyakorlatilag nem voltak harcképesek, csak ha beásom őket. Gigászi csata volt, nagyjából kilenc órát játszottunk mire a végére jutottunk. A végén mind a hárman azt mondtuk, legközelebb másképpen csinálnánk.

 

3 komment

Címkék: afrika második világháború rapid fire

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr964577323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iipepeii 2012.06.28. 12:12:47

Piszok jó battle report volt. Még ilyet, ha lehet kérni.

janos900 2012.06.28. 22:25:18

@iipepeii: Orulok, hogy tetszett. Irnek en ilyet, ha eljutnek jatszani, de jelenleg orulok, ha havi 1 klub sikerul.

janos900 2012.07.15. 08:45:21

Kozben Phil baratom is felrakta az angol nyelvu beszamolot a blogjara: philportway.blogspot.co.uk/2012/06/battle-for-alam-el-halfa-30th-aug-5.html
süti beállítások módosítása