HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Tervek az ólomkupac feldolgozására

2012.06.19. 18:16 janos900

Vendégeket várok a hónap végére, ezért nagy léptékű takarításba fogtam, illetve felhordtam a hadijátékos holmijaim nagy részét a padlásra. Eddig is tudtam, hogy túlvásároltam magam, de azért ezt nem gondoltam volna, hogy ennyire. Egyben látni a félkész projekteket, meg a több kilogram ólmot, elég megrázó volt. Új korszak, meg méretarány? Ugyanmár! Feldogozni a meglévő hegyet, túladni a feleslegen, befejezni a meglévőket, majd jövőre talán elkezdhetek gondolkodni új dolgokba. Szó szerint rengeteg 28mm-es első világháborús figurám van!

Már megint kezdek beleesni a hibába, hogy belekapok dolgokba, és nem fejezem be őket. Itt vannak például a 28mm-es oroszaim, tavaly az SLW börzén az egyik klubtag barátja behozta a megunt WW1 keleti front projektjét, mindet eladott, potom pénzért én meg nem tudtam ellenállni. Most aztán van vagy negyven darab festetlen oroszom a Cooplestone Casting-tól, egy komplett trojka-tacsanka szekér, meg vagy hat darab Matchbox autó, az öt darab nagyjából kész orosz házról már nem is beszélve. Az orosz seregem már így is vagy százhúsz figurából áll, és a lovasaim sincsnek teljesen kifestve. Nincs más hátra szanálni kell, meg megnézni mi az, amit reálisan tudok használni. A tacsanka nagyon hangulatos, de 25mm-es inkább mint 28, a lovak picik, a modell nekem alig öt fontba került, a bolti ára 25 font, nem tetszik annyira, hogy magam elkészítsem, bérfestésre sem akarom adni mert nem illik majd bele a mázolmányaim közé, el kell adni. Az árából inkább kifestetek egy adag másik figurát, vagy veszek lovasokat. A házakat be kell fejeznem, ez nem kérdés, a negyven darab oroszra szintén semmi szükségem, 20 fontba kerültek, sztem 30-ért el lehet őket adni, az árukból meg lehet fejleszteni a lovasokat. A lovasokat is be kell fejeznem, félig vannak festve, ha eladom a fölös gyalogosokat, rakhatok még melléjük 8-9 új lovast és egybe egy nagy projektbe kifestem az összeset. Az autókat szintén be kell fejeznem, feltalpalni őket, meg festeni.

Egy ebay licitálás alkalmával hat darab WW1 brit figura mellé, kaptam tizenkét darab korai németet, ezek valahogy elkezdtek „osztódni”, egyszer licitáltam egy nagy adag németre a szokásos módon, postaköltséggel egyben darabonként fél fontot raktam rájuk, gondoltam ennyit a hülyének is megérnek, meg ugyse nyerem meg őket. Megnyertem, volt ötven darab korai pickelhaubés németem a végén, ezeket egy bartel üzlet és némi készpénz ráfizetésével elvittem bérfestésre. Közben a birtokomba jutott 12 darab tüzér és két 7.7cm-es Krupp ágyú, került vagy 15 fontba, most ezeket is viszem festetni, van még egy géppuskás blister, megy egy aknavetős szintén ide passzol. Ezekekhez kell vagy 10 db ulánus, és ha mindet ugyanaz festi ki, ez egy komplett sereg skirmishez. Ahogy Hofi mondta: „ezek a fényre jönnek”! Komolyan horrorisztikus, egy igazi sose terveztem projekt, és mégis félig vagyok vele. Az az igazság, hogy a sok félkész gyalogság helyett inkább vennem kellett volna még lovasokat, mert a játékok sokkal színesebbek velük. Persze a lovasokat viszonylag ritkán lehet féláron licitálni az ebayen, három gyalogos az áruk festetlenül és dupla a bérfestésnél. Sikerült megnyernem egy Old Glory féle német lovas blistert, késői német WW1 lovasok, 15 font volt csak éppen amikor kibontottam a csomagot, akkor jöttem rá, hogy ismét beszereztem egy teljesen használhatatlan kupac „ólmot”, mert a lovak kb. kutya méretűek a 28mm-es figurák mellett. El kell adni ezt is.

A Monarchiás sereg projektem is egy teljes zsákutca, lovasokat senki se gyárt hozzájuk, kifesteni sincs kedvem őket, csak vannak, vagy negyven figura szitén féláron az ebay-ről, meg a Renegade cégtől.  A késői brit és német figurákból is van legalább összesen száz darab, van amit már kifestettem, de több mint a fele még nincs kész. Ezeken kívül van vagy száz db késői német akiket festve vettem át két klubtagtól, ezek közül negyven nagyon szépen festett Great War Miniatures, ezeket megtartom, de a maradék alapszinten kifestett Renegade, ezeket is valami fél fontért vettem darabját, amint elkészültek a korai figurák, ötven darabot azonnal el kell adni belőlük.

Meg sem próbálom összeszámolni a pénzt amibe az ólomkupac került, jobb ha nem tudom.

Szólj hozzá!

Címkék: műhely első világháború

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr554598762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása