HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Volksturm csata 2. rész

2012.11.05. 09:04 janos900

Lássuk tehát a csata menetét, előzetes tüzérségi tűzcsapást próbáltam mérni az út mellett álló épületekre, hogy könnyítsek az előrenyomuláson. Teljes kudarc, egyetlen találatot sem vittem be, ezek után előreküldtem két közel párhuzamos úton a három felderítő járművet, a középen álló bunker tüzet nyitott, kilőtte az egyik jeep-et, de a legénység sértetlenül kimászott, sőt a géppuskájukat is kimentették. Nyomultam tovább, a második jeep is találatot kapott a város előterében, a Greyhound megúszta, és eljutott a templomig minden körben kilőttek egyet a személyzetből mivel nyitott jármű, végül a templom előtt kifogyott belőle a személyzet és megállt. A gyalogos túlélőimet is mind levadászták a volksturmosok az ablakokból, illetve a bunker géppuskája intézte el a maradékot. A haramadik körben az utolsó két figura elrontotta a morálpróbát és levételre került. A Mór megtette a kötelességét a Mór mehet.

falu1 (640x480).jpg

A két gyalogos zászlóalj is ütemesen nyomult előre a gépesített gyalogság a mezőn került a teherautókkal, a Rangerek a féllánctalpasaikkal megrohamozták a bunkert és végül két század közrefogta. Hátulról lángszóróval előről robbanótöltetekkel támadtam a bunker, végül felrobbant egy tapadóaknától. Közben a tankjaim is felvonultak, félpályáról lövöldözték a bunkert. Kaptam szórványos német tüzérségi tüzet, és az ötödik körre felderítettem és megtisztítottam a terepet a térkép feléig. Ennél a pontnál világossá vált, hogy a város négy házában rejtőznek a németek, minden más objektum üres. Hol vannak a többiek? Ha a házakon kívül nincsenek németek, akkor még nem értek ide! Ebben az esetben viszont fogytán az időm.

bunker (640x480).jpg

 A bunkert likvidáltam, az aknavetőm és a páncéltőrő ágyúm a gépesített századhoz állásba került, a tüzérségi megfigyelő a nagy ágyúkhoz szintén. Itt érkezett meg a német erősítést, hatalmas szerencsém volt, mert egy teljes század Pz-IVH volt kalkulálva, de az üzemanyag hiányt szimbolizálva, mindegyikre én dobhattam egy D6-al, hatosnál a tank nem érkezett be, két hatost dobtam! Haleluja!

falu5 (640x480).jpg

falu3 (480x640).jpg

Ettől függetlenül a másik úton egy század Stug III érkezett, az egyik 105mm-es löveggel, a másik kettő a szokásos 75mm-essel. Egy busz is feltűnt tele Fallschimjager-ekkel, meg egy rajnyi Kübelwagen, valamint egy 75mm-es Pak löveg. Én a balszárnyon az erdő és a sövény takarásában három gyalogsági századdal felfejlődtem. A jobb szárnyon megrohamoztam a házat, de a sövényfal megakadályozott a közelharcban. Igazi sakktábla szerű védelem volt, Phil féle védővonal. Minden házban ült egy adag Volksturm gyalogos, a sövényeket csak tankkal lehetett legázolni, ugyanakkor minden házban volt három páncéltörő rakéta a Volksturmosok kezében, tehát a sövényt min. két tankkal kellett volna taposnom, hogy esélyem legyen a sikerre. Ha a féllánctalpasokkal rohamozok, azoknak dobni kell a sövény áttörésére, ha sikertelen a próba, fennakadnak egy körre. A gyalogságot ha sövény előtt rakom ki, akkor a védők lőnek egy reserv fire-t, majd a saját lövésüket, és majd csak utánna tudom megrohamozni a sövényen keresztül a házat. Erre próbáltam valami okosat kitalálni amikor beérkezett a német erősítés, és a jobb szárnyon megjelent a Pz IVH.

falu4 (480x640).jpg

falu9 (640x480).jpg

Kínomban megróbálkoztam egy kényszeredett rohammal, de a Panzerfaust rakétaözön puskatűzzel kombinálva kilőtt egy félharnyót is, meg egy teherautót is. A következő körben meg szisztematikusan legyilkolták a rangereimet a bozótnál. Így megpróbáltam a ball szárnyon áttörni, manővereztem a tankokkal, hogy a tüzérség ne tudjon bennük kárt tenni, illetve a teljes tüzérséget, az aknavetőtt, valamint a két gyalogos század tüzét is a bal szélső házra fókuszáltam. A házat leromboltam, erre romjain áttörtek a Stugok! Itt heveny adok kapok alakult ki, szépen leamortizáltam a két rohamlöveget, lépésről-lépésre, végül csak a 105mm-es maradt. Nekem is kilőtték az egyik Volverine-t. A Rangereknek morálpróbát dobtam, sikerrel de már húsz fő veszteségük volt. A játék utolsó körében a túlélő Stug is rontott egy morálpróbát, így két körre kiütöttem, illetve a Volksturm zászlóalj is elérte a húsz fős veszteséget és megfutott. Így összességében nyertem, mert a teljesen sértetlen Sherman századom mellett volt még egy teljesen sértetlen motorizált gyalogos zászlóaljam, valamint a tüzérség. A németeknek mindőssze egy PzIVH és egy  Fallschimjager alakulata maradt, és kiürültek a házak, tehát a várost nem tartotta német gyalogság, csak a templomot két nehézgéppuska.

falu10 (640x480).jpg

falu8 (480x640).jpg

Jól kitalált küldetés volt, a német védelem leküzdése teljes összfegyvernemi koncentrációt igényelt. A védővonal hosszú körökre leblokkolt, meg kellett várnom, hogy a házakat egyesével szétlőjem a tüzérséggel, majd kifüstöljem a védőket. Közben a házak függönyén keresztül, csiki-csuki tankcsatát vívtam a Stugokkal, a lerombolt házat egy körre benéztem, mert a lerombolása után elméletileg lőhettem volna a mögötte állókat, de nem vettem le az épületet, így ez eszembe se jutott. Bezzeg az ellenfélnek ez volt az első dolga, a körének az elején, én meg csak pislogtam. Ha ott sikerül kilőnie két Shermant, szedhettem  volna a sátorfámat, de megúsztam. Ugyancsak kritikus pont volt a PzIVH-k üzemanyaghiánya, az egy újabb hatalmas szerencse volt. A jövő héten Harry barátom ugyanzet a küldetést fogja játszani ugyanígy, kiváncsi leszek mire jut majd.

falu6 (640x480).jpg

Szólj hozzá!

Címkék: második világháború rapid fire

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr104889678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása