HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Hadijáték előadás a Sárkányszív-Rohamon

2013.12.15. 10:51 janos900

Inhaizer Gyula barátom felkért, hogy tartsak egy beszámolót a londoni hadijátékos élményeimről, az általa szervezett nosztalgia szerepjátékos találkozón, a Sárkányszív-Rohamon Győrben a Petőfi Sándor Művelődési Központban. A találkozó szomorú apropóját az adta, hogy az épületet bezárják és lebontják, tehát most utoljára volt lehetőségünk nekünk régi szerepjátékosoknak az eredeti helyen összegyűlni és játszani, illetve felidézni a sok régi emléket.

roham.jpg

Mint sok a korosztályomba tartozó fanatsy-t és sci-fi-t kedvelő ember, én is a rendszerváltást követő nagy kulturális robbanás során ismerkedtem meg a két műfajjal, a középiskola végén sokat játszottam M.A.G.U.S.-t, Mechwarriort, vagy éppen Star Wars szerepjátékot. Ennek részeként vezettem klubot Mosonmagyaróváron, és rendszeresen jártam Győrbe is játszani, illetve évente egyszer a nagy találkozóra, a Sárkányszív-Rohamra. Még 1995-ben a színházteremben én is elképedve hallgattam a Valhalla Páholy kiadó íróit, amikor bevallották, hogy nem csak a szerepjátékot fejlesztik magyarok, de az összes kapcsolódó regényt is magyar fiatalok írják. Most ugyanabban a teremben, én tartottam előadást a hobbimról, az asztali hadijátékokról, és a londoni klubomról, valamint a Salute rendezvényről. Remek dolog volt így búcsúzni a helytől, ezúton is köszönöm Gyula barátom önfeláldozó munkáját ami mindezt lehetővé tette. Gyula elhivatott gyűjtője a fantasy festményeknek, grafikáknak, ebből is láthattunk egy remek tárlatot.

kepek.jpg

A színházterem technikai hátterét felhasználva, laptopról, projektorral, kihangosítva, mozivásznon tudtam bemutatni a fényképeket és videókat, a tizenöt-húsz fős szerepjátékos múlttal rendelkező értő közönségnek. Voltak jó páran akik már próbálták a wargamet, aktív hagyományőrzők is voltak a nézők között (volt akivel már Mosonmagyaróváron találkoztunk szeptemberben), ezért nagy hangsúlyt fektettem arra, hogy a rokon hobikkal közös szálakat még szorosabbra fűzzem, és kiemeljem a hasonló területeket, átfedéseket.

tömeg.jpg

me.jpg

me2.jpg

A megelőző hétvégén volt szerencsém részt venni a Games Day-on, így indításnak színes, széles vásznon levetítettem az ORIGO által készített remek videót, ezzel megvolt a hazai magyar kapcsolódási pont. Miután kicsit beszélgettünk arról, hogy ki mit próbált ki eddig a résztvevők körül a wargame játékok közül, elmeséltem az élményeimet a Games Day-al kapcsolatban, erről lesz cikk is itt a blogon. Ezek után rátértem a SALUTE-ra, ezzel a 2009-es videóval, érzékeltetve a rendezvény méretét, és sokszínűségét. Majd londoni klubélet mindennapjait vettem sorra, ezek után a két bemutatójáték típust mutattam be, a statikus, általam 4D terepasztalnak keresztelt a Halál 50 órája című film kapcsán készült ardenneki 20mm-es Rapid Fire játékot. Majd a party játékot, amibe a látogatók is részt vesznek, a Zulu film kapcsán, illetve az ehhez készített Ushutu játékkal.

Beszéltem a hadijátékok mai generációjának kialakulásáról, felvillantva két ismertebb wargamert, Peter Chusing Star Wars színészt, a róla készült híradó részlettel, illetve Brigadier-General Peter Youngról is beszéltem, valamint munkásságáról a hadijátékok és a hagyományőrzés megteremtése területén.

petery.jpg

Zárásként az SLW klub színes egyéniségeit mutattam be köztük a figurafestő mestert Kevin Dallimore-t, és munkáit, valamint a Salute marketingjéről beszéltem, az egyedi figurákról, a festőversenyről és hasonló színes apróságokról.

kevin.jpg

kevin2.jpg

A nap további programjában szerepelt egy egyedi új magyar szerepjáték bemutatása. A Helevéczia Pikareszket helyben lehetett megvenni a szerzőtől, majd kipróbálni egy kalandot amiben a szerző mesélt. A rendezvény egész estig zajlott, szerepjátékokkal, és részemről az Iliad és a Citadels kártyákon alapuló mini társasjátékok bemutatásával. Sajnos igazán életképes hadijátékot nem tudtam reprezentálni, de ami késik az nem múlik, több potenciális érdeklődő volt a dolog iránt.

pikareszk.jpg

iliad.jpg

2 komment

Címkék: riport

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr475693290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

paráznabillegető 2013.12.15. 19:46:53

a citadels az a városépítős citadella? tolvaj, király, kereskedő, stb?

janos900 2013.12.15. 20:01:39

@paráznabillegető: Az, az amelyik magyarul is megjelent. Mivel nem tudtuk hány játékos lesz, vittem két 6 ill 7 személyes játékot. Ha már wargame-t nem tudtam, legalább több embernek legyen szórakozás.
süti beállítások módosítása