HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Műhely, 2016.09.24.

2016.09.24. 10:10 janos900

Végre újra dolgozhatom a figuráimon! Három év után megint előttem sorakoznak a 20mm-es plasztik PSC szovjetek, a megkezdett Magyar Királyi Honvédség projekt fém figurái, a közben beszerzett Valiant plasztik brit és német gyalogság. Nem is beszélve a hiányos talpalású 28mm-es németekről és K.u.K. gyalogságról, meg a Salute-on beszerzett szekerekről, meg "farm alkatrészekről", meg... (a fényképezési fényviszonyokon még dolgozom)

Bőség özöne, egyrészt a Memoir-hoz akarom a 20mm-es figurákat felhasználni, másrészt mindegyikből kellene 10-15 kész figura a Flying Leads-hoz. Egyenlőre csak bemelegítő munkákat végeztem, hiába három év kihagyás az nagyon sok. Elkezdtem összeragasztani a Valiant féle alap német gyalogságot, közben erősen megdézsmáltam a Zeltbahn-os dobozt is, extra karokért és fegyverekért. Igazi öröm kombinálni a figurákat, meg is rendeltem egy kis kézi fúrót a TMT manufaktúra inspiráló blogbejegyzése nyomán.  Amit viszont sajnálok, hogy a brit figurák messze nincsenek olyan szinten elkényeztetve, mint a német ellenlábasaik. Minimális a variálhatóság a németekhez képest, ettől függetlenül tetszenek a hórihorgas bakák, remekül fognak mutatni a Memoir hexein. A németeket terveim szerint profi kezekre bízom, ezért most elsősorban ezeket ragasztottam össze, talpaltam fel, és már meg is kapta egy részük a zúzalékot.

m8.jpg

m9.jpg

m7.jpg

Alapvetően nem vagyok a híve a zúzaléknak, mert mindig potyog-szemetel. Ezért igyekszem alulról ragasztani,felülről meg festeni. Vagyis miután a figurát ráragasztottam az érmére, az egész talpat bekenem a PVA ragasztóval, ez ha megszárad teljesen átlátszó. Frissen viszont hófehér, a friss ragasztóval bevont felületet beleforgatom a zúzalékba, majd gondosan lerázom a felesleget. Hagyom pár napot állni kötni-szikkadni stb. majd erőteljesen odakocogtatom a figurákat a tartóhoz, hogy minden gyengén megragadt szemcse már most lepotyogjon, ezek után az egész csapatot lefújom fehér alapozóval. Ha megszáradt az alapot lefestem barnára majd száraz ecsetelem, műfüvet ragasztok rá, majd amikor a figura is teljesen festett az egészet lelakkozom. Valószínűleg kipróbálom Zirrian folyékony gumis technikáját is, mert ezek a figurák nagyon sokat lesznek tapogatva. Próbáltam már azt a verziót is, hogy a kész figurát bevontam PVA-val ez is egy opció, csak utána csillog, tehát kell neki egy réteg matt lakk. Meg rettentő hosszadalmas kézzel PVA-zni, a palackos fújás jobban tetszik. Egyenlőre azonban a teljes német kollekciót akarom festésre készen látni. Ha ez megvan jönnek a britek, feltalpalás megvan, zúzalék majd fehér alapozás, úgy lesz érdemes dolgoznom, hogy a briteket egybe tudjam alapozni a magyarokkal.

m5_1.jpg

m4_1.jpg

A 28mm-es németekből volt 20db figurám amiket még Londonban vettem az egyik klubtagtól, nagyon szép rohamosztagosok, csak éppen a kicsi 1 pence érmékre alapozta őket, így felragasztottam a figurákat 2 pence érmékre, hogy passzoljanak a többihez, a peremük viszont nagyon nem tetszett így, ezért most kaptak zúzalékot és összedolgozom őket. A Dzsozy által festett K.u.K. gyalogságnak sem volt készen a talpa, őket is kezelésbe vettem. A western szekereket pedig PVA-val összeragasztottam, majd jön a festés.

m1_1.jpg

m2_1.jpg

m3_1.jpg

 

2 komment

Címkék: műhely második világháború első világháború amerikaipolgh. ACW

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr2511739167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rangelistvan 2016.09.24. 10:44:30

A festett kocsikról is kérünk képet!!!

janos900 2016.09.24. 10:51:52

@rangelistvan: Ha elkészülnek rakok fel, ígérem. :)
süti beállítások módosítása