HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

ASIAGO 1918 Bolt Action csata

2016.10.31. 09:51 janos900

Két napja próbálok kipréselni magamból egy csatajelentést a legutóbbi Első Világháborús 28mm-es Bolt Action játékunkról. Nem megy, nem megy, mert annyi mindent kellett volna jobban csinálni, meg olyan nüansznyi dolgokon csúszott el a küldetés, hogy folyamatosan felbosszantom magam, ha eszembe jutnak. Elsősorban az volt a baj, hogy csak be esetem végül a játékra, egy hónappal előre megterveztük a játékot, sikerült is egy csomó figurát feltalpalnom, de aztán teljesen elhavaztam. Nem sikerült újraolvasni a szabálykönyvet, és nem sikerült kialakítanom egy egységes képet a küldetésről a fejembe, egyrészt a játékosok száma sem volt biztos, másrészt a tereptárgyak sem voltak meg a fejemben. Igyekeztem kimérni a távolságokat és kiszámolni a hat körös játékra, hogy körülbelül mikor kell a támadónak elérni a védő állásait, hogy legyen esélye betörni az árkokba, de egy körrel elcsúsztam végül. Arra jutottam, hogy mindenképpen kell szerveznünk egy újabb játékot a Bolt Action 2 szabályok alapján, a házi módosításainkkal felturbózva. Tekintve, hogy az előző játék óta elkészült egy 60 figura körüli Brit sereg Ambasa jóvoltából, Szaka pedig szuper francia sereget alkotott, részemről pedig rengeteget olvastam a Somme-i csatáról, a következő alkalomra egy 1916-os erdei találkozó harcot szeretnék összehozni (High Wood), ahol lehetne manőverezni, előre vetett rejtett alakulatokkal operálni (tüzérségi megfigyelő, mesterlövész), szóval valami igazán mozgalmasat játszani.

a1_1.jpg
a2_1.jpg
a3.jpg
Nézzük a csatánk lefolyását, az Antant oldalon két játékos három szakasszal a védőállásaiba várakozva fogadta az egyesített K.u.K. és Császári Német csapatokat, akik szintén három szakasz erővel támadtak, de minden elveszített egységük visszajött a térkép szélén a következő körben. A védők a csapataik 33%-át rakták fel előre, úgy hogy minden három aktiválásra kaptak öt kártyalapot, ezek a lapok mind kaptak vakon egy tüzérségi támadást, valamint a támadók kiválaszthattak összesen hat lapot ami dupla támadást kapott. Itt kellett volna, egy csomó apró szabályozás amivel a védők életét nehezítettem volna. Utólag már okosabb vagyok. Egyrészt a támadóknak hat hüvelykkel a térkép szélétől kellett volna kezdenie, a védőknek rosszul dobtuk a térképre belépő egységeik parancsnoklási próbáját, mivel ezt alaphelyzetben +1 nehezítéssel kell dobni, sőt a hátsó állásokra áthelyezett bombázás miatt újabb +1 lett volna ez a próba. Vagyis kilenc helyett hét alá kellett volna dobni ahhoz, hogy az egységek beléphessenek. Csak az árkokban lehetett volna bejönni a térképre, kizárólag hat hüvelykes sebességgel. Ehhez képest szinte az összes védő bejött az első körben, bárhol a térkép szélén. A bombázásnál dobnunk kellett volna minden darab drótakadályra, hogy még több rés legyen ezzel egy körrel felgyorsítottuk volna a támadást, ezzel a harmadik körre az árkok rohamtávolságba kerültek volna, ez már rendesen megnehezítette volna védők dolgát. Hiszen a játék hat körös, illetve ha az utolsó körben szerencsés a dobás hét körös.
a4.jpg
a6.JPG
a7.JPG
a9.JPG
A kezdeti beállítások, vagy inkább azok hiánya miatt a támadók fennakadtak a "dróton", végül az utolsó két körben elérték az árkot, de az első két parancskocka mindkét utolsó körben a védőké volt, így az élen rohamozó egységeket könnyűszerrel lekaszálták, a többi meg messze volt egy rohamhoz. A tüzérségi támadást támadóként a jobb szárnyra fókuszáltuk, elég jól le is fogta Ambasa alakulatait, hatalmas mázlija volt, hogy a hat figurás veszteséget elszenvedő kártyalapja alatt pont nem rejtőzött egysége. A géppuskája három körre lebénult a négy PIN jelölőnek hála, szóval volt esélye a támadóknak is, de az idő és a távolság teljesen ellenünk dolgozott. Az első körben nagyon gondolkoztam azon, hogy a bal szárny helyett én is a meggyengített jobb szárnyon hozom be a szakaszomat, ezzel meglett volna a kétszeres helyi fölény, de ez azt eredményezte volna, hogy Szaka a francia szakaszával végig malmozva tölti a napot. Így csak azután raktam fel őket a jobb szárnyra, miután elvesztek és újratermelődtek. A lövészárok elleni roham egy nagyon feszes tempójú küldetés, nagyon jól kell felépíteni ahhoz, hogy kiegyensúlyozott és izgalmas legyen, ez most nem jött össze, vagy csak villanásnyira a végén.
aa1.jpgaa2_1.jpg 
Összességében egy jó kis bemelegítő játék volt, rengeteg hibával, mivel nagyon régen játszottunk utoljára, most az a cél, hogy a jövő év elejére tovább fejlesztgessük a seregeket, és játszunk egy újabb csatát. Az új szabálykönyvet át kell rágni és írni egy kivonatot amiben összegezzük a házi kiegészítéseket. Ezt pedig el is kell olvasnia mindenkinek a csata előtt mert meg kell mondjam, komoly erőfeszítés egyedül menedzselni öt ember játékát. A seregek méreteit is valami egészséges szintre kell lecsökkenteni, és inkább lejátszani 2 küldetést egy nap. Ha megint öten leszünk valószínűleg inkább bíró leszek, és ha nagyon elbillen a mérleg valamelyik irányba közbeavatkozok mint játékmester. Fejenként 1000 pontos seregeket kell kialakítani (mindenkinek magának), a BA korai WW2-es listái alapján. Részemről van egy kupac festetlen figurám amivel lehet színesíteni a játékot. Ha egy erdei találkozóharcot játszunk majd, akkor erre készülve minden játékos a maga elképzelése alapján rakhatja össze a szakaszát, ez fokozni fogja a játékélményt. A következő játékban pedig K.u.K. az Oroszok ellen lenne a téma. Részemről az idén még elkészül 15mm-ben is kb 2000-2000 pontnyi WW1 seregem Brit-Német felállásban, szóval kicsiben fogom majd tudni tesztelni a szabályokat. 
aa3.jpg
aa4.jpg

1 komment

Címkék: első világháború Bolt Action

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr4111917185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ambasa 2016.11.01. 12:50:53

Hát igen, tudom, hogy nem volt fair, de végre nem kellet gondolkodnom, csak dobnom, és kihasználtam ezt. Mondjuk, az hogy elfelejtettünk a sebzésre dobni, felgyorsította a játékot (első kőr 40 perc volt), de ez - kétség kívül - sokkal jobban sújtotta a támadó felet.

Amúgy, én élveztem a játékot a hibáktól függetlenül, várom a visszavágót.

TG
süti beállítások módosítása