HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Műhely, 2017.03.18.

2017.03.18. 19:30 janos900

A németek mellett a britek is kaptak némi erősítést, de nekik főleg arra volt szükségük, hogy felhozzam őket a szükséges két rajos méretre, illetve kezdjek kifesteni minél több karaktert, amik köré küldetéseket lehet kreálni. Mivel van félig festve hat lovasom a háború végi felszerelésben, és ezeket korhűen lehet használni az 1918-as küldetésekben, ezért őket szeretném befejezni hamar.

A lovasok tehát kaptak lóról szállt korai blistert. Sajnos 1918-as verzió nincs belőlük, maradnak a tányérsapkás figurák. A dobozokat végig böngészve találtam még négy korai lovast is, ezeket is be fogom majd sorozni, ha lesz rá kapacitásom, ide is kell 2 blister egy lovas meg egy lóról szállt és máris van egy újabb hatos csoport. Rendeltem még egy három figurás blistert ezek viszont amerikaiak, mind a négy nemzethez gyárt az Old Glory pilótákat, ennél kézenfekvőbb küldetés kevés van a senki földjére, mentsd ki vagy fogd el a pilótákat. Azért választottam az amerikaiakat mert ők tetszettek a legjobban, a brit blister is csábító, mert az egyik figura egy Lewis golyószóróval van megformázva, de ennek ellenálltam és inkább a coltokkal felszerelt jenkiket vettem. A britek is kaptak egy kommunikációs csapatot, már ki is találtam, hogy a futár figurákat hogyan fogom használni a Bolt Action-be. A hadnagy választhat maga mellé egy futárt, ennek a figurának nem lesz fegyvere, viszont amikor a hadnagy aktivál +3 egységet, egyet aktiválhat a parancsnoki rádiuszán kívül is, mert odafut a futár. Persze csak futó távolságra. Az 1918-as németeknél a tiszt vehet géppisztolyt, és vehet maga mellé géppisztolyos kísérőt. Egy csomó ilyen szabályon töröm a fejem, majd lesz ezekből is cikk.

horses1.jpg

messagesbritish.gif

pilots.gif

Közben a britek között egy-egy németet is elkészítek, a szanitécet, meg a sebesült társát támogató katona együtt ad ki egy aktiválást a skirmish csatákban, rájuk gyorsan volt szükségem. Illetve készül melléjük a doktor is nagykabátban táskával, és várom a csomagból lemaradt hordágyvivőket a másik doktorral és a nővérrel. Ez a blister nem volt raktáron, ezért majd később postázzák. Nagyjából húsz brit gyalogos lett kész, most egy német párost kell befejeznem, a Lewis golyószórós katonát a töltővel. Ebből a figurából összesen három van, helyesebben a német golyószórós blisterből van három, egyet készen festve vettem még annak idején az egyik klubtársamtól, egy félig festve várja, hogy befejezzem, és van egy amit most szedtem elő és bontottam meg.

muhely1.jpg

muhely2.jpg

muhely3.jpg

Haladok a seregek gépesítésével is, elvégre 1918-ban azért a franciaországi seregekben voltak járművek jócskán. Van két szép Corgi teherautóm, elméletileg 1:43-as méret, gyakorlatilag szerintem tökéletesek a 28 mm-es katonákhoz, ezeket kicsit helyre pofoztam, a ponyvákat lefestettem, mert a műanyag nem volt szép, kicsit koszoltam, a tengelyek fényes végét feketére festettem, meg az ezüstszínű hűtőrács keretet is átfestettem. Hiányzott mindkét autó bal első lámpája, ezt egy törött harmadik teherautóról levágtam és erre a kettőre ragasztottam fel. Koszoltam is őket, majd matt lakkal lefújtam, az viszont nem működött, félfényes maradt. Szerencsére volt egy másik ilyen lakkom, az megfogta rendesen és már nem csillognak.

muhely4.jpg

a1_8.jpg

a2_8.jpg

a3_8.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: műhely első világháború

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr4412324831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása