HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Műhely 2017. június

2017.07.12. 18:03 janos900

Az elmúlt hónapban nem sok mindent haladtam a hobbival, a Zuávok kifogtak rajtam, nagyon nem bírom az aprólékos színes uniformisokat, számolatlanul nyelik az órákat, és még mindig nincs egy sem készen. Dobozba velük! Haladni akarok, seregeket amikkel játszani lehet. 

nap11.jpg

nap22.jpg

nap33.jpg

Viszont egy remek hétvégét töltöttem a hobbitársakkal, csodálatos szépen festett napóleoni seregekkel csatáztunk. Remek hangulat volt, jókat beszélgettem, olyanokkal akikkel jó ha évente sikerül összefutni. Péter gyűjteménye lenyűgöző, Ákos seregei meg világszínvonalúak. Az asztalt elnézve vállon veregettem magam, hogy soha sem kezdtem bele a 28mm-es napóleoni projektekbe, újra beláttam ez nem az én műfajom. Az ACW Zuáv egyenruha is egy rémálom, a napóleoni tiritarka divatbemutató meg pláne. Gyönyörűek, csak ne nekem kelljen finanszírozni őket a saját pénzemből meg időmből, főleg ebben a mennyiségben. A Foundry szabály meg aztán főleg nem én vagyok, gyakorlatilag nyolc óra tiszta játékidőben, nem tudtam megfutamítani két könnyűlovas egységet négy gyalogos ezreddel, egy tüzérüteggel és egy nehéz lovas egységgel. Körökön keresztül arra dobáltunk 2 kockával, hogy kinek lesz előbb négy vagy kevesebb, vagy öt vagy kevesebb, hogy végrehajtsák az egységek a parancsot. Aztán Dzsozy megdobta kétszer és ezzel eldőlt a csata. Zsúfolt tömegmészárlásnak éreztem az egészet, a hadvezéreknél nem szabadna hétnél kevesebb értéknek lennie, ez a két hatoldalú kocka dobásának átlaga. A csapatoknak meg duplázni kellene a bevitt találatokat, hogy valami belátható időn belül megfussanak. Szóval Foundry Napoleon: no, no. Vannak értékelhető mozzanatai, de alapvetően szerintem nem egy jó szabály. Rengeteg kidolgozatlan lyukkal, irreálisan sebezhetetlen egységekkel és inkompetens tábornokokkal, ezt nem tudja ellensúlyozni számomra az elegáns parancskártyás megoldás a közelharcban. Ennyire nem vágyom a korszak szimulálására, jobban szeretek fordulatos játékokat játszani, amik szórakoztatnak és belátható végkimenetellel kecsegtetnek. Bocs srácok, adtam neki két esélyt, de nem az én korszakom és játékom.

nap1.jpg

nap3.jpg

A Pen and Sword már harmadik hónapja akciózgat ebook-okat 99 pence áron. Hárman összefogtunk és bevásároltunk, így gazdagabb lettem pár nagyon ígéretes könyvel. De ami az igazán nagy esemény volt a hónapban, az egy váratlan nagy szállítmány könyv, amit ajándékba kaptam. Új berendezés vásárolt az előző tulajuk és nem volt nekik többé helyük. Az egyik kedves barátom úgy gondolta megmenti nekem őket, mert én szeretem a "katonás" könyveket. A történelmi regények özöne három napig tartott, volt amit egyszerűen visszaadtam, és volt egy adag amit elajándékoztam, mert nekem már megvolt, de így is rengeteg új könyvem lett.

aa1.jpg

aa2.jpg

aa3.jpg

aa4.jpg

aa5.jpg

aa6.jpg

aa8.jpg

4 komment

Címkék: műhely Napoleoni háborúk

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr9512650969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MeyilKree 2017.07.15. 08:07:19

A face-en nagyon imponálóak voltak a seregek valóban a sok képen, de ebbe én sem vágnék bele. Valahogy ez a napoleoni nekem sem világom.
A könyvekhez grat, az utolsó képen lévő angolszász kronikával vigyázz, megjön tőle a kedved a viking korszakhoz. Nekem is csak a penztarca akadalyozta meg a SAGA rendszert, pedig az elég szimpatikus.

janos900 2017.07.15. 12:17:40

@MeyilKree: :) Pedig gyűlik a Dark Age anyag, a Saga-t játszottam, jó rendszer.
Ha belevágok, akkor az 15mm Peter Pig lesz. Várólistána van nálam:
Viking sorozat 3. és 4. évad.
Az angolszász krónikák sorozat.
A Tim Severin féle könyv trilógia.

Szóval előbb-utóbb lesz Saga is a blogon, de tippem sincs mikor. :)

ambasa 2017.07.16. 10:05:20

@janos900:
Biztos jó ötlet ez a 15 mm? Nézegettem a Peter Pig figurákat 40 penny darabja. A Gripping Beast figurák 0,5-1 font. Csak neked lesz 15 mm-es, senki mással nem tudsz játszani. Lehet hogy kisebb helyen elfér, de nem látom annyival költséghatékonyabbnak. Persze nem tudom, hogy vannak-e további terveid vele pl. Command & Colors, de erre meg nem gondolom, hogy a legjátékoscsalogatóbb korszak az angolszász kora középkor.

Továbbá, szerintem a győri GW játékosokat hamarabb rá tudod venni 28 mm-es figurás játékra, mint egy 15 mm-esre, főleg úgy, hogyha összeállnak, akkor ketten, vagy hárman, akkor három dobozból olyan variációkat állíthatnak össze amilyet csak akarnak, (két fő esetén ez fejenként 33-33 font, ami akár több, mint 50-60 figurát is jelenthet, de ha arányos akar lenni, akkor 6 lovas, 15 íjjász és 22 gyalogos), vagy ha ez nem akar nagyon törpölni, akkor 22 fontért kap egy kész 25 fős warbandot, amit később akár a Conquest Gamesnél akár keretenként is bővíthet.

Én ezt már végignéztem egyszer. Amikor a Kék Kobra a Revell ilyen készleteit 900 Ft-ért kiárusította sokan lecsaptak rá, hogy kipróbálni jó lesz. Biztos játszottak vele egyszer-kétszer, de ment a süllyesztőbe. Ugyanakkor ma 28 mm-ben minden hónapban játszanak, folyamatosan.

Mondjuk az árakat nézegetve, kezd mókás lenni, hogy a 15 mm-es fém figura ára kezd egyenlő lenni a 20 mm-es műanyagéval, pedig valamikor az volt a legolcsóbb alternatíva, és ma már az sem igaz, hogy azt legalább itthon meg lehet venni.

TG

janos900 2017.07.16. 15:47:26

@ambasa: A 15mm legnagyobb előnye az, hogy sokkal könnyebb festeni mint a nagyobbakat.
A játékosok toborzásához, nekem kell mindent megvenni, festeni és vinni. Ilyen szempontból tökmindegy melyik méretarány, nem kell igazodnom senkihez csak magamhoz. Amennyit én BP-re járok játszani a kompatibiltás nem érdekes ebből a szempontból sem.

Ez még nagyon távoli projekt, addig még jópárszor megrágom a dolgot.

Igen sajnos igazad van a 20mm plasztik piaccal kapcsolatban.
süti beállítások módosítása