Most, hogy végre vége a kánikulának, megkezdtük szervezkedést TGabi és Zirrian hobbitársakkal. Az a terv, hogy az idei Games Day-en felrakjunk egy bemutató asztalt 20mm-es vagy ha úgy tetszik 1:72-es méretarányban. Jelenleg az erőforrások összeírása tart, meg a főbb vonalakat beszéljük meg. Olyan terepet tervezünk készíteni, amivel a nézőknek-látogatóknak egyből beindul az agyában a filmekre történő asszociáció. Szabálynak a Bolt Action rendszerét választottuk, magunk fogjuk adaptálni a korszakhoz.
A projekt részeként én is elkezdem szeptembertől a szabályok tesztelését a Britannia Miniatures-től beszerzett fém figuráimmal (festés alatt). Mivel szerintem a Bolt Action játék alapvetően akkor élvezetes ha sok fedezékkel szabdalt terepen gyalogos összecsapást szimulálunk. Az én választásom az 1968-as Tet offenzíva részeként Hue városáért folytatott csatára esett. Ráadásul ezt úgy képzeltem el lejátszani, hogy erősen építek a szerepjátékokra meg a Space Hulk-Descent-Star Wars Rebel Assault játékok tematikájára. Mit is jelent ez? Én mint játékmester fogom irányítani a VC és NVA vagyis a vietnami seregeket, a négy játékosom pedig egyenként kap négy-négy aktiválást mint USMC katonák. A legtapasztaltabb játékos kap egy őrmestert a csatolt rádiósával, egy katonát M79 gránátvetővel és egy két fős M60-as géppuskás rajt. A többi három játékos kap négy tengerészgyalogost fejenként M16-os rohampuskákkal és két kézigránáttal felszerelve. A lövés egy kicsit felpiszkáltam, a táblázat szerint.
Minden amerikai katona kap némi extrát, hogy mint a szerepjátékokban a játékos karakterek, jobban bírják a csatát. Alapvetően az alap BA szabályok szerint folyik majd a tűzharc, ha egy amerikai figurára rálőnek és eltalálják kap egy vagy több PIN pontot, majd dobunk egy K6 kockával 4,5,6-nál találat van és a figura kiesne a játékból. Itt én még beraktam egy 2K6-os dobást amivel megkapjuk, hogy melyik testrészen érte a katonát a találat (Mechwarrior szerepjátékból kiemelve). Ha fejen találták akkor dobhat egy K6-al ha az eredmény 5 vagy 6, a figura meghalt, kiesett a játékból, ha kevesebb akkor a sisak megfogta a golyót. Ha a törzset éri a találat akkor a repesz elleni mellény miatt ugyancsak jogosult egy K6-os dobásra, itt 4-5-6 esetén esik ki a játékból. Ez nem valósághű szabály, se a sisak, se a mellény nem volt ennyire hatásos, de így reményeim szerint javul majd az amerikai játékos karakterek túlélési esélye. Ha a találat nem fej vagy törzs, a figura sebesült és kiesett a játékból. A tengerészgyalogosok senkit sem hagynak hátra, ergo a halottakat és a sebesülteket is össze kell szedni és kihozni. Ha bejön a módszer napi két csatát játszva mondjuk három alkalom után, már egy szakasz szintű hadjárat is lejátszható hat csatával. Így lehet a tengerészgyalogos karaktereknek fejlődni is. Az Osprey kiadványa szerint a hue-i harcok valahogy így festettek:
Volt itt minden M-48 harckocsik, Ontos páncélvadászok, páncélozott teherautók, lánctalpas iker 40mm gépágyúk (Duster), de használtak könnygázt, a kivonásra összegyűjtött régi második világháborús Bazookákat ugyanúgy bevetették, mint az új LAW-ket, Hátrasiklás nélküli lövegek, aknavetők, aknák és mesterlövészek. Kezdetnek alap fegyverzetet tesztelünk, aztán majd apránként jön a többi is.
A szerencse faktort is csökkenteni kívánom, ezért minden játékos kap annyi tokent ahány karaktere-figurája van. A tokenek darabonként egy újradobást érnek, vagyis ha van egy nagyon szerencsétlen kockadobás a tokent "elköltve" vehetnek egy újradobást. Akármennyit (a rendelkezésre állóból) egyszerre akármilyen dobásra elhasználhatnak. Viszont minden halott és sebesült visz magával egy tokent ha még van a játékosnál, vagyis az elveszített katonák csökkentik a játékosonként rendelkezésre álló újradobásokat. A sebesült és halott bajtársak hatnak a morálra.
Ami a vietnami erőket illeti, őket lefordított kártyák jelképezik majd ahogy mozognak az utcákon, pont mint a Space Hulkban, ha az amerikaik karakterek valamelyike rálát a kártyára azt felfordítom és kiderül mennyi figurát rejt a csoport. Az amerikaiknak három különböző hadicél lesz, három kártya, húznak egyet, és megpróbálják teljesíteni, a vietnami csapat kártyák amik a csapatokat szimbolizálják kapnak két üres lapot,majd megkeverem őket és így én se fogom tudni melyik alatt mennyi csapat rejtőzik. Körönként dobok majd egy K6-ot annyi vietnami csapat jön be az utcákon a szélekről, ahányat dobtam. Ez az alap elképzelés, aztán majd még jönnek a körönkénti véletlen események, amiket még nem dolgoztam ki teljesen.
A szabályok kidolgozásával párhuzamosan, elkezdtem festeni a figurákat, a terep a győri klub valamelyik városi battle mat-ja lesz. Szerencsére a téma a győri játékostársakat is megihlette. Így készült egy gyors terep tunning is, hogy ne csak 2D legyen a terep:
Mivel Zirrian és TGabi is az ESCI/Italery plasztik figuráit kezdte el kifesteni. Így én úgy döntöttem beruházok egy teljes amerikai fém seregre, mégpedig az Új Zélandon működő Flytrap Factory cégtől. Ezeket direkt az Italieri cég makettjeihez tervezték, tehát passzolni fognak. Az új figurákat Dzsozy barátom festi majd ha megérkeznek. A raj szintű játék a cél ezért, mind a három hozzáférhető blisterből rendeltem egyet. Az alap raj háromszor négy figura (Fire team), a parancsnok meg az M79 gránátvetős. A küldetéstől függően kaphatnak támogatást a szakaszparancsnoktól (M60), vagy a századtól (aknavető, mesterlövész).