HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Alternative Toys Workshop Székely házak és templom építése, 28mm

2020.05.30. 21:05 janos900

Beszélgettünk róla, hogy mind a 28mm Magyar Királyi Honvédség 1944-es csatáihoz, mind az én 28mm 1848-49-es seregeimhez passzolna egy igazi székely stílusú falu. El is kezdtünk képeket nézegetni a neten, olyan konstrukciót kerestünk, ami jellegzetes és visszaadja a népi építészet stílusát és hangulatát, ugyanakkor gyártási (lézervágás, mdf-ből) meg összeállítási szempontból sem túl bonyolult. Szerintem István ismét remek munkát végzett, én meg mint vérbeli tesztelő, sikeresen elbaltáztam pár dolgot az összerakásnál, erről szól ez a cikk.

aa6.jpg
Az első képen a prototípusok vannak, ezeket István rakta össze, nekem az volt a feladatom, hogy én is megépítsem őket. A magas fa zsindelyes tető a legmarkánsabb eleme ezeknek az épületeknek, két eltérő méretű házat raktam össze, az első tetőnél igazán sötét barna színt szerettem volna, így többször pácoltam a darabokat a diófa színnel. Az árnyalat nagyon tetszett, de a tető elemei enyhén meggörbültek, így a ragasztás nagyon hézagos lett. Tudtam azzal javítani a helyzeten, hogy a fa ragasztóval kitöltöttem a hézagokat, majd száradás után barnával festettem. De a második háznál már ezt fordítva csináltam, vagyis a tetőt először óvatosan belülről ragasztva összeállítottam, hogy ne legyenek hézagok, és ezt követően pácoltam. Igazából az a lényeg, hogy az anyag határozza meg a technikákat, a ragasztó amit használok, felszívódik a fa pólusaiban, ugyanúgy mit a pác amivel színezem. Amelyik előbb érkezik a fára az módosítja előbb, ezért a látható részeken nagyon érdemes odafigyelni a ragasztásra. A nagyon csúf részeken barna festékkel javítgattam, de a festék nem tudja hozni ugyanazt a színt, mint a pácolt fa. Szóval érdemes átgondolni előre a sorrendet, maguk a darabok gond nélkül passzolnak, szóval ez nem plasztik makett, nem fém figura, érdemes tisztába lenni a tulajdonságaival. 

aa2_12.jpg

aa3_7.jpg

Az épület falait viszont előbb pácoltam darabokban meg festettem és csak a végén ragasztottam. Itt az volt a hibám, hogy nem hagytam festés nélkül a széleket, így volt olyan amit le kellett csiszolnom, mert a festékkel együtt már nem passzolt össze a házfal a sarkokon. Hogy minél autentikusabb hatást érjek el, alapozó festéket is használtam. Meg két réteg fehér festéket vittem fel, mire elég fehér lett. Ezektől a bénázásoktól eltekintve, a ház összeállítása nem volt nehéz, és a végeredmény nekem nagyon tetszik. A homlokzati évszám, meg a székely szimbólumok a hab a tortán. Mivel nekem nincsenek 28mm-es figuráim az 1944-es csatákhoz, az 1848-as figurákkal mutatom meg a méreteket.

aa9.jpg

aa7.jpg

aa8.jpg

aa5.jpg
A kis épület összeállítása az orosz házak után, már rutinosan ment, nyersen összeragasztottam a tetőt, majd mindent lepácoltam. Aztán jött a falak alapozása, és két réteg fehér festés. A házacska építésével párhuzamosan lepácoltam a kerítést, majd a székely kapukat is. A sima bútorlapon megállnak a kapuk is meg a kerítés is, de a klubban a szivacsos terepen ennél több kell, ezért talpalni fogom mindet. Három féle székelykaput kaptam, ez így már elég változatos egy utcaképhez. Jentz a képeket látva, persze egyből azt kérdezte, hogy: Ugye nyithatóak a kapuk? Nos nem, részemről nem bíbelődtem vele, de természetesen megoldható. Mutatom Jentz fotóját, az ő egyik kapujáról:

aa15.jpg

aa12.jpg

aa11.jpg

aa13.jpg

aa4_7.jpg

A templom elsőre elég bonyolultnak tűnt, de amikor próbaképpen szárazon összeraktam a tornyot rájöttem, hogy pofonegyszerű. Nem tudtam elrontani, illetve ha másodszor állnék neki akkor a torony tetejét előbb pácolnám, és utána ragasztanám. Pont fordítva mint a háztetőket. A sötét fa felületeket a fehér részletekkel dobtam fel. A gerendák végét szokás volt mésszel festeni, és még a toronyban is használtam egy kis fehéret, illetve a levehető keresztet is fehérre festettem. Mivel a 48-as figurákhoz katolikus papom van, ezért a torony tetejére kereszt került, de ez könnyen cserélhető nincs beragasztva, csakúgy mind maga a torony illetve annak teteje, mert levehetőek, nem ragasztottam össze, mert praktikusabb a szállítás és tárolás így.

aa3_1.jpg

aa4.jpgaa5_5.jpg
A tapasztalataim alapján néhány változtatást és kiegészítést javasoltam:
1. A templomnak egy kétszárnyas kaput és egy kiugró kapu keretet, esetleg lépcsőt, valamint a kereszt mellé egy sima csúcsot, hogy lehessen cserélni.
2. A nagyobbik háznak is javasoltam ablakkereteket, illetve nyitott spalettákat. Mivel az ablakok egyformák ezek jók lennének a kisebbik házhoz is. A színes keretek, illetve hiányuk változatosabbá teszik a házakat, ha több egyformából rakjuk össze az utcát.

aa14.jpg
Összességében nekem nagyon tetszik mindhárom épület és a kapuk is, pár héten belül tervezek összerakni egy terepasztalt is, amin teljes pompájukban kibontakozhatnak a seregekkel együtt. A házakból kell majd nekem még, hogy egy egész utca legyen két oldalon házakkal. Az utcafronton a székely kapukkal, a telkek között a fonott kerítéssel. Kísérleti példányok már vannak a sírokból, a templom kiegészítésére a temetőhöz. 

aa1_1.jpg

aa2_1.jpg

 

Szólj hozzá!

Címkék: műhely 1848 49 Alternativ Toys W.

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr3115729730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása