Május óta szervezzük, hogy egyszer Jocó is eljöjjön Sopronból, most végre sikerült két Bolt Action terepasztalos hadijátékot is játszania nálunk, egyet az Imi ellen, egyet pedig ellenem. Ezen a nyáron már járt nálunk vendégségben Gergő aki helybeli de 40K játékos, tehát az első történelmi játékát játszotta Hansági Múzeumban, Ambasa aki szervezőtársam a Historikumokon, Budapestről látogatott el hozzánk, vele egy újabb Shapre Practice 2 szabály szerinti 1848-as játékot játszottunk (készül a leírása), itt volt István Székesfehérvárról, szintén a Historikumok szervezőtársa és társszerző a blogomon, vele is Bolt Action-t játszottunk 28mm-ben. Szóval szerencsére havonta két alkalommal működik a klub. Nagy kedvencem a Bolt Action Campaign sorozat Fortress Budapest kötete, ebből sikerült lejátszani Jocóval a nyolcadik küldetést: Street fighting in Pest címmel.
A könyvben sok hely specifikus küldetés van (Pl: Széna tér, Vérmező, Farkasréti temető), ez viszont egy általános, valahol Pesten 1944 végén, házról-házra és szobáról-szobára vívott akció. A küldetés egy 4'x4' terepet igényel, mivel nekem jelenleg 6'x4' kockaköves battle matt-om van, ezért a széleket nem használtuk, kimértük a játékteret középre. A támadó választhat egy szovjet és egy román sereglista közül, mivel román seregem nincsen, a szovjet lista alapján építkeztem. Ez az Urban Assault Group (a 150. oldalról). Mivel ezeket a rohamcsapatokat válogatott legénységgel és megerősített fegyverzettel állították össze így a szovjeteknek járó extra tizenegy fős tapasztalatlan rajt nem kapja meg a játékos. Cserébe kötelező két teljesen feltöltött géppisztolyokkal felszerelt raj és egy hadnagy a csapatba, valamint az átlagtól eltérően, választható maximum három támogató géppuska vagy könnyű tarack, két lángszórós járőr, valamint egy jármű. Járműnek én az ugyancsak ebben a kötetben leírt M4 76mm Sherman-t választottam, annál is inkább, mert még a X. Historikumon, sikerült vennem Garry-től egy csodaszép die-cast példányt autentikus szovjet festéssel. A harckocsit leszámítva minden szovjet egység veterán volt a játékba.
A védőknek egyetlen sereglista áll a rendelkezésére, ennek viszont nagyon hangzatos neve van: Budapest Pocket Defenders Reinforced Platoon (148. oldal). Ennek a listának a legfontosabb extráját sikerrel elfelejtettem használni, ez K3 (1-3db) hat hüvelykes barrikád amit vagy amiket a játékos még a játék elején a saját lerakó zónájában szabadon elhelyezhet. A lista másik extráját az jelenti, hogy szabadon keverhetőek benne a magyar és német egységek, viszont a német alakulatokra nem hatnak a magyar parancsnoki szabályok, fordítva ellenben működik a dolog, a magyarokat irányíthatja német tiszt. Ez a mi játékunkba nem játszott semmilyen szerepet, mert csak magyar csapatokat hoztam. Az egy választható jármű egy regular Turán II. lett, ezt a modellt Zirrian rakta össze és festette nekem. A többi egység, mind veterán státuszt kapott.
A küldetés külön tartalmazza a City Siege Assets szabályok alkalmazását, ezt az első játékban használtuk amit Imi mint támadó, Jocó mint védő játszottunk le, a szovjet játékos kapott egy extra rajt mint támadó, ez egy a már meglévő rajai közül a legkisebb pontköltségűnek a másolata. Mivel két teljesen egyforma veterán raj volt a szovjet listába így ez is egy veterán tizenegy fős géppisztolyos raj lett. A védőnek K3 (1-3db) hat hüvelykes tankcsapdát választottunk, ezeket a spanyolbakok szögesdróttal szimbolizálták. A védők a térkép feléig szabadon felrakhatják az egységeiket, minimum a felét. Itt sajnos elvétettem megint a szabályt, mert rejtett egységeket használtunk, pedig ezt nem írja a specifikáció. A támadónak be kell lépnie a terepre az első körben, minimum az erőinek a felével. A terep negyedekre van osztva, ha valaki birtokol egy negyedet egy saját gyalogos vagy tüzér alakulattal, úgy hogy azon nincs ellenséges gyalogos vagy tüzér egység, akkor a terület meghódítottnak számít és a játékos tovább mozoghat, amíg egy ellenséges egység nem lép be a meghódított területre addig az elfoglatnak számít. A szovjet oldal két negyede 2-2 győzelmi pontot ért, a magyar oldalé 4-4-et. A hatodik körben egy dobással döntjük el, hogy lesz-e hetedik kör vagy sem.
Jocónak gyakorlatilag zéró szabályismerete volt, én közben segitettem, de bedobtuk a mély vízbe. Azért hozzáteszem, hogy évek óta játszik Flames of War-t, meg 40K-t is játszott, szóval hamar magára talált, a második játékba újrajátszottuk a küldetést a City Siege Assets extrák nélkül és az ötödik körre lemészárolta a támadó szovjet rohamcsapatomat, mert beállt Ambusba öt egységgel az első játék tapasztalatai alapján, és várta, hogy benyomuljak a gyilkos zónáiba. Az első játékban Imi ellen mozgó védelmet próbált, ami akár működhetett volna is, de egy FUBAR dobás hatására az egyik teljes tizenhárom fős raja Advance parancs helyett megfutott, ezt kihasználva Imi lángszóróval közel harminc százalékra sebezte őket, meg négy pin ponttal helyükre is szögezte őket. Számomra ez volt az egyik pont ahol az első mecs megfordult, illetve egy elszámolás miatt Imi tizennégy kockából bevitt tiz találatot, amiből utána kilenc ötös és hatos lett a sebzésre, igy Jocó másik tizenhárom fős rajából négyen maradtak. Szerintem az első játék tele volt váratlan fordulatokkal, a másodikban pedig a tapasztalatai alapján Jocó már profin helyezkedett. Részemről más terep elrendezéssel ugyan de ezt a küldetést még legalább kétszer újra akarom játszani valamikor.