HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Projekt 12. Német 20mm sereg, bővülés.

2022.09.09. 10:38 janos900

Megérkeztek a figurák még 2021 decemberében, mindet feltalpaltam, majd jött az alapozás és a festés. Mivel a nekem legfontosabb hadszínteret, a Fortress Budapest kiadványban részletezett 1944-45 magyarországi hadműveletek és csaták eseményei adják, én téli német sereget akartam gyűjteni. A háború ezen végső szakaszában, a németek már komoly gyalogsági létszámhiánnyal küzdöttek, a Bolt Action szabályrendszerben ezt persze nem szükségszerűen érezzük, mert azt vásárolunk a pontjainkból amit akarunk. Ettől függetlenül én úgy vettem észre, hogy a játékosok akik ellen eddig játszottam a veterán rajokat favorizálták, a minél több StG 44-es rohampuskával meg Panzerfausttal felszerelve.

a10_2_1.jpg
Az összes hadviselő közül a németek gyalogos rajai nyújtják a legtöbb variációt, ez egyben azt jelenti, hogy a tíz fős raj állhat akár tíz puskás figurából de lehet benne akár minden figurának StG-44-es rohampuskája is. Eddigi tapasztalataim szerint, úgy érdemes gondolkodni, hogy a gyalogos rajok létszámának legalább harminc százaléka a golyófogó sima puskás. Mert ezeket a figurákat vesszük le először. A valóságban is amíg az MG-42 könnyűgéppuska működött, addig a raj  tűzereje keveset csorbult, még ha tíz helyett már csak négyen szolgálták ki, meg fedezték a gépfegyvert, akkor is. Ezért én azt a megoldást látom célravezetőnek, az 1944-45-ös harcokhoz, ha a rajparancsnok, meg még egy fő kap StG 44-et, két további katona kezeli a könnyű géppuskát, és a maradék hat fő a puskás gyalogos. Valamint egy-egy panzerfaustot is kiosztok két figurának. Így egy regular raj 140 pontba kerül, jó eséllyel ki tud ütni egy járművet, és elég jó tűzereje van a "puha" (nem páncélozott célok ellen is). Az alap szakasz tehát 375 pont, két ilyen raj egy hadnaggyal és annak kísérőivel, akik mind a hárman StG 44-el vannak felszerelve. Ez huszonhárom figurát jelentett, ezeket festettem ki elsőnek. A 3DBreed jelenlegi kínálata alapján puskás gyalogosból hat féle póz van, tiszt csak egy van az is pisztollyal, StG 44-el van két rajparancsnok, négy sima figura meg egy figura akinek van panzerfaust-ja is meg StG-44-e is, valamint egy könnyűgéppuskás team is akad, nos ezekből válogattam össze a sereg alapját.
a6_25.jpg
a8_2_1.jpg
A következő lépést a támogató fegyverek és egységek jelentették, kifestettem egy szanitécet, egy közepes aknavetőt a hozzá tartozó megfigyelővel, valamint két géppuskás rajt. Ez újabb tizenhárom figura és 240 pont.
a9_2_1.jpg
 
A harmadik lépésben vissza kanyarodtam az alap rajok fejlesztéséhez, maradt még öt géppisztolyos meg hét StG 44-el felszerelt figura. Ez megint tizenkét figurával bővítette a haderőm. A pontszámuk változó.
a7_2_1.jpg
 
A negyedik lépésben maradt a könnyű aknavető, a tüzérségi megfigyelő, a mesterlövész, és a bónusz Panzerschreck raj. Ennél több figurát nem akartam kifesteni, illetve vártam, hogy hátha bővül a kínálat, mert még tíz darab puskás figura azért még elférne, ha 1942, vagy 1943-as csatákat játszunk, mert oda nem jók az StG-44-es rohampuskák, mert ezek akkor még nem voltak rendszeresítve.
a11_2_1.jpg
ss1.jpg
Közben az elmúlt közel egy évben, használtam a sereget többször, meg elkezdtem bővíteni a járműparkot. Többször játszunk négyen 750-750-pontos seregekkel itt a 
Hansági Múzeumban, illetve az év elején volt egy jó kis Bolt Action napunk amikor nyolcan sikerült lejátszani fejenként 2-2 csatát Gánton. A XIII. Historikumon is szerepelt a sereg. Igyekeztem tehát szert tenni több sokoldalú de olcsó járműre. Ezért beszereztem egy jó ajánlat keretében az Sdkfz 234 páncélautók mind a négy verzióját. A többi jármű már előtte is megvolt, a Magyar Királyi Honvédség 10. projektemhez.

b1_2_1.jpg

b2_2_1.jpg

b3_2_1.jpg

b5_2_1.jpg

b6_2_1.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: második világháború 20mm Bolt Action Projekt Hungary1944-45

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr7817927537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása