HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Harc az állomásért, No end in sight csata

2023.02.25. 06:34 janos900

Újabb csatát vívtunk Mosonmagyaróváron a Hansági Múzeum hadijátékos klubjában, ismét a No end in sight szabályok alapján. Egy képzelt 1985-ös konfliktust, ebből is egy amerikai-német ellenlökést játszottunk le, fókuszban a járművekkel. Ezúttal három M-60-as harckocsiból álló amerikai szakasz támadott, a német Bundeswehr erői két Marder lövészpáncélossal (benne 1-1 raj lövész) támogatta őket. A Varsói szerződés erőit két BTR-80 (benne 1-1 raj lövész), egy BRDM-2, egy T-54 lengyel és egy T-80 szovjet harckocsi adta.

a3_2.jpg

a1_2.jpg

a2_2.jpg

Szilveszter irányította a NATO csapatokat, Zoli barátom pedig a Varsói Szerződés erőit, én mint játékmester és tanácsadó vettem részt benne, mivel Zoli jóval ritkábban játszik, neki adtam összefoglalókat a döntéseihez, a szabályok alapján. Részemről sokat tanultam a játék történéseiből. Az ütközet egy találkozó harc volt, három elfoglalásra váró terepszakasszal, a németek egyértelmű fölényben voltak, három páncélos a kettő ellen, valamint a lánctalpas, páncéltörő rakétás Marderek is felül múlták a kerekes rakéta nélküli BTR-80-asokat. A T-80-as kapott extrákat, egyrészt a rakéták ellen dobhatott mentőt a reaktív páncél miatt (házi szabály), illetve a töltő automata miatt, nem került neki aktiválási pontba a löveg töltése, cserébe nem tudott ráduplázni az adott aktiválás során, vagyis a már bemért célpontra 3+ al újra rálőni. Ezen kívül szakaszparancsnoknak kezeltük, vagy a szabály megnevezése szerint karizmatikus vezetőnek aki kapott +1-et az aktiváló kockadobáshoz. Természetesen a NATO oldalon a 17-es sorszámú M-60-as szintén parancsnoki harckocsi volt. Házi szabályként azt is bevezettem, hogy minden játékban egyszer egy pontért a harckocsik is fejleszthetnek füstöt, három füst korongot rakhattak le félkörben a játékosok a jármű elé.

a4_2.jpg

a6_2.jpg

a5_2.jpg

parbaj.jpg

Zoli késhegyig folyó harcban a túlerő ellen vívta ki a döntetlent. A csata epikus jelenete volt, amikor a romos vasúti várótermen keresztül lőtte egymást az utolsó M-60-as és a tűlélő T-54-es. Szilveszter háromszor dobott egyest, amikor a három vagy annál nagyobb érték már találat lett volna. Amikor végre Zoli a T-54-el visszalőtt, egyből felrobbant az M-60. Ez már a második csata volt amit sérülés nélkül átvészelt a lengyel jármű. Az ütközet dinamikája az volt, hogy az első aktiválásokkal a harckocsik között zajlott a leszámolás, majd a könnyebb járművek következtek, ezek szintén aprították egymást, majd a megmaradt lengyel harckocsi igyekezett fölénybe kerülni a megmaradt Marderekkel szemben. Szilveszter egyébként, nagyon jól kihasználta a lánctalpas Marderek előnyét és a kerítéseket letaposva tört előre a vasúti töltéseken át, viszont rengetegszer elakadt (Zoli szórta a 6-os dobásokat), végül az egyik járműve véglegesen mozgásképtelenné vált (igaz ehhez egy RPG-7 rakéta is kellett). Közben a BTR-80-asok is teljesen leharcolódtak, mindkettő elveszítette a torony géppuskáját, az egyik mozgásképtelen lett, a másiknak a toronylövésze is megsebesült. Zoli a lengyel gyalogsággal kilőtte, mind a hat RPG-7 páncéltörő kézi rakétáját, ebből az egyik tette mozgásképtelenné a Mardert az épület sarkánál. Szilveszter elszántan tört előre a páncélgránátosaival is, az egyik raj fele már sebesülten feküdt, de tartották a vasúti átjárót, a másik raj a romos állomásépületből kitörve próbálta megszerezni a második pontot, de a peronon olyan zárótüzet kaptak (a lengyel gyalogságtól), hogy visszakényszerültek az épületbe. Itt kiegyeztünk egy döntetlenbe, a T-54 idővel biztos elintézte volna a sorompó körüli német rajt, viszont mozogni nem nagyon tudott, mert az állomás épületben rejtőző másik rajnak még volt három páncéltörő rakétája, amivel azonnal oldalba tudták volna lőni.

a10_2.jpg

a7_2.jpg

a8_2.jpg

a9_2.jpg

Ebben a játékban ismét fejlődtünk, már aktívan használtuk a füstgránátokat, és pusztító harckocsi csatát vívtunk tíz járművel. Minél többet játszunk, annál inkább tetszik a szabály, eddig összesen öten próbáltuk ki, különböző alkalmakkor és mindenkinek pozitív a véleménye. Az egyetlen apró hátránya, hogy rengeteg markerre van szükség. Kell jelölő: a normál kipihenhető stressz pontnak, az állandó stressz pontnak, a PIN-nek, a bemért célpontnak, kell állapot jelző arra ha a parancsnok kint van a toronyban, illetve a töltetlen löveget is jelezni kell. Szerencsére a Memoir44 tokenek itt is beváltak. A füstöt meg festett arclemosó korongokkal oldottam meg. A járművek harca szerintem jó, az opciók is tetszenek, viszont az adott konfliktust amit játszunk a szabállyal, azt nekünk kell kalibrálni. Ezért erősen gondolkodom egy alacsony pontszámú Bolt Action csata átültetésén. Ennek az lenne az előnye, hogy adott pontszámok alapján, lenne a küldetés felépítve, meg olyan fegyverzettel amit már ismerünk, így a járműveket még jobban lehetne használni, meg egyediek lehetnének. Meglátjuk, mit sikerül összehozni legközelebb.

a11_2.jpg

a12_2.jpg

a13_1.jpg

2 komment

Címkék: 20mm ColdWarGoneHot Noendinsight

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr3918057838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pizo 2023.02.27. 07:58:51

Szia,

Megint örömmel olvastalak.

Üdv. Zoli

janos900 2023.02.27. 16:24:12

Szia!
Ürülök ha tetszett.
Üdv.
János
süti beállítások módosítása