HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Juno és Gold partok, 4 személyes Memoir 44 csata

2015.07.11. 15:45 janos900

A felvirágzó győri társasjátékos életet kihasználva, újabb két játékossal sikerült kipróbáltatnom a Memoir 44-et, ezúttal egy komoly négy fős játékot játszottunk le, két D-day Landings térképet összerakva. Győrben már hetente három alkalommal van játék lehetőség, szerep és táblás játékok valamint wargame is felbukkan, csak szervezés kérdése. Ideje lenne összehoznom, egy 28mm-es WW1 Bolt Action-t, amennyire láttam vannak tereptárgyak is, autó is akad amivel oda-vissza tudjuk szállítani a figurákat, nagyon megfontolandó. Nekem sajnos csak a vasárnap délutáni játék a megvalósítható, az viszont 14-20-ig elegendő egy normál hadijátékhoz is. A vasárnapi klubnap a Leier City Centerben van a nyári időszakban, szuper hely, világos, légkondicionált, nagy asztalokkal, le a kalappal a szervezők előtt a lehetőségért.

leier1.jpg
Na de lássuk a játékot, az összes figurámat felhasználva sikerült a két brit partszakaszt lejátszani. Biztos ami biztos, elvittem a Battle Cry gyalogos figuráit is, ha az utánpótlás figurák többen lennének, mint a veszteségnek levett tartalék. Nem volt rájuk szükség, mi mint szövetségesek alig dobtunk utánpótlás egységet, a németek meg állandóan újabb páncélos egységekkel örvendeztettek meg minket, ergo nem kellett sok gyalogos. Gábor már játszott ellenem az óvári klubban, ezért Lacit a testvérét kapta maga mellé tanítványnak, én pedig Zolit segítettem.
htvg1.jpg
wp_20150705_14_34_25_pro_800x449.jpg
wp_20150705_14_34_14_pro_800x449.jpg
Mindkét új játékosnak volt némi tapasztalata a Borg féle rendszerrel, Laci a Battles of Westerost játszotta már többször, Zoli az előző vasárnap is próbált egy négyes Memoirt, de azt az Overlord szabályok szerint. Egyiküknek sem jelentett problémát használni a speciális szabályokat, gördülékenyen végigjátszottuk az egészet négy óra alatt. A két pálya győzelmi pontjait összevontuk, így huszonöt pontot kellett elérni a győzelemhez, a játék rendkívül kiegyensúlyozott volt, az utolsó négy körben gyakorlatilag, egymástól raboltuk a pontokat és nem lehetett tudni ki fog nyerni, végül a történelmi végkifejlet szerint mi a partraszállók győztünk, de csak az utolsó pillanatban. A két újonc gyakorlatilag egymás ellen játszott, Laci olyan találati átlagot hozott, hogy a végén szegény Zoli már a dobás előtt elkezdte mindig leszedni a figurákat, nem volt érdemes várni Laci úgyis megdobja. Ellenben Zoli dobásai messze az átlag alatt sikerültek. Nekem is sikerült nagyon bénákat gurítanom, volt hogy hat kockából nem sikerült egyetlen gyalogost sem leszednem, utánpótlásnak összesen talán négy egységet kaptam, hála a kockák ördögének. Kártyalapok terén viszont jól álltunk, kétszer játszottam ki a Finest Hour lapot, majd mivel ezek után a dobott lapokat újra kell keverni a teljes paklival, Zoli is kihúzta mindkettőt, szóval négyszer volt a legjobb óránk.
a1_800x449.jpg
wp_20150705_17_02_13_pro_800x449.jpg
wp_20150705_16_35_14_pro_800x449.jpg
A nagy partraszállás és áttörés nem sikerült, leragadtunk a parton és dúlt az anyagcsata. Ha jól emlékszem az én partszakaszomon a valóságban a Kanadai Hadsereg egységei szálltak partra. és elérték az első napra kitűzött összes célt, na ettől én nagyon messze jártam, volt négy út amely kivezetett az én partszakaszomról, ezeken keresztül lehetett volna megsegíteni az Omaha partot, ahol az amerikaiknak volt nehéz dolguk a D napon. Ez játéktechnikai szempontból az jelentette, hogy mindegyik úton kimozoghattam volna egy-egy egységgel a térképről, ez darabonként négy győzelmi pontot jelentett volna, sajnos egyet sem sikerült megszereznem. Az első lendülettel kitörtem két páncélossal, kijátszottam egy Armour Assault lapot sikerült is kicsit előre törni, de aztán a városból tüzelő 88-asok, meg a beérkező német egységek ledarálták a tankjaimat. Ezek után már csak arra fókuszáltam, hogy a partszakaszokat megtisztítsam, és minél több egységből építsek frontot amivel biztosítom a homokos fövenyt.
wp_20150705_17_59_14_pro_800x449.jpg
wp_20150705_15_22_28_pro_800x449.jpg
wp_20150705_17_59_10_pro_800x449.jpg
A legjobb opciót valahogy egyikünk sem tudta kihasználni, egyik fél sem tudott beleavatkozni a szomszédos térképen zajló csatába. Zoli pont ott volt a leggyengébb ahol a két partszakaszunk összeért, nekem meg nem volt lapom amivel egységeket küldhettem volna át hozzá, igaz még ez sem oldotta volna meg a problémát, mert miután az én egységeim átlépnek, az ő térfelére nem adhatok nekik több parancsot. Vagyis egy sikeres kooperációhoz először nekem kellett volna 2-3 parancskártya a bal szárnyamra, majd neki a jobb szárnyára, hogy átvehesse az átküldött egységek felett a parancsnokságot. Első D-Day Landings dupla játéknak nagyszerű volt a meccs, következő alkalommal még jobb lesz, ebben biztos vagyok.

Szólj hozzá!

Címkék: társasjáték memoir44

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr647605308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása