HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

500. Poszt: Historikum a részvevők szemével

2020.11.18. 22:14 janos900

500. jubileumi saját poszt, majdnem 10 év blog írás után, ez a pillanat is eljött. Bizony 2011 februárban kezdtem el blogolni, sőt túl vagyunk a 10. saját szervezésű Historikum rendezvényen. Így utólag nézve, sima útnak tűnik. Kijártam Londonban a nagy "Hadijáték Akadémiát" (2009-2013 South London Warlords Klub és Salute), majd az ott látottak és tanultak alapján alapítottam itthon egy klubot, és évek óta szervezzük a rendezvény sorozatunkat. Természetesen mindent adaptálni kellett a hazai viszonyokra, és messze nem csak az én érdemem, hogy itt tartunk, mert rengeteg ember tette hozzá a maga részét ahhoz, hogy ez létrejöjjön. Úgy gondoltam, pont ezért az én beszámolóim után (Historikum címke), érdemes megszólítani a rendezvény résztvevőit, hogy írják le ami az eszükbe jut a Historikumok kapcsán. Igyekszem egyfajta sorrendbe fűzni a véleményeket és kommentálni őket, hogy minél teljesebb képet adjak a "Historikum élményről". Csak a keresztneveket, vagy a beceneveket írom ki, hiszen az a célom, hogy a közösség benyomását közvetítsem a rendezvényről, olyanoknak akik még nem voltak egyiken sem.

ad191804.jpg
Kezdjük Ambasával aki az összes rendezvényen a szervező társam volt:

"Anno ez rendezvénysorozat, a Jánossal folytatott hosszú telefonbeszélgetések során alakult ki, és formálódott. Akkor még nem voltak nagy céljaink, bár már elég korán megfogalmazódott, hogy ez akár egy rendezvénysorozat is lehetne. Azonban első még leginkább csak arról szólt, hogy Győrben vonzunk be minél több játékost. Nos ez a célunk nem igazán sikerült, de az, hogy ez a sorozat immár tíz alkalmat ér majd meg, és rajta alkalmilag vagy rendszeresen már vagy száz ember fordult meg, álmomban sem gondoltam. Meg azt sem, hogy minden alkalommal sikerül összeszervezni 4-5 vagy akár még 8 bemutató asztalt is. Hogy mi a titok? Szerintem csak annyi, hogy nem akarunk mást, mint hogy a hobbi régi- és új motorosai kapjanak évente néhány alkalmat az egymásra találásra."

 
Petyó: "Eddig majdnem minden Historikumon részt vettem és általában játékot is vittem. A vidéki rendezvényeket jobban szeretem, mert akkor ki lehet mozdulni és számomra ezek egy egész napos kalandok. Az utazással, távoli és/vagy ismeretlen hobbi társakkal való találkozással. Külön szeretem a győri ebédeket, annak már saját hagyománya van. Eddigi legemlékezetesebb Historikum az 1. Világháború befejezésének 100. évfordulóján rendezett, melyre egy lövészárkos terepasztalt vittünk Emerald barátommal, amit közösen készítettünk. Ez még a nemzetközi csoportban is nagy sikert aratott és az általunk játszott játék készítői is megosztották a képeinket. Erre külön büszke vagyok és nagyon szép emlékké varázsolta azt az összejövetelt."
Emerald: „Sok idő eltelt, mióta elkezdtem terepasztalos stratégiai játékokkal foglalkozni és sokakkal ellentétben, engem nagyon korán bevonzott a történelmi hadijátékos vonal, pedig az már akkor is komolyabb időtöltésnek számított. Pár évvel ezelőtt Petyo barátom győzött meg, hogy segítsek megvalósítani álmát és egy újonnan induló rendezvénysorozatra építsünk 1. Világháborús terepasztalt. Azóta, amikor csak tehetem ellátogatok a Historikum rendezvényére, mert az ott megjelentekkel rengeteget lehet nosztalgiázni, játékról, festésről és úgy általában a hobbiról beszélgetni. Élménydús perceket, de akár órákat lehet eltölteni csak a kiállított és ott helyben megelevenedő történelmi korokat bemutató játékokban feltűnő modellek nézegetésével is, de itt általában nem lehet megállni, hogy ne ragadjon kockát az embert, a lelkes érdeklődők mindig bevonódnak a csatákba. A közösségépítés országos szintű ékes mintapéldája a rendezvény, ahol nem utolsó sorban remek lehetőség kínálkozik úriemberek társaságában elfogyasztani egy fenséges ebédet, ha épp Győrött járunk.”
af1.jpg
Így utólag bevallom a győri közös ebéd ötletét még a 2002-es szentendrei WAB bajnokság szervezőitől kölcsönöztem, arra gondoltam talán jól fog működni, egy kis séta, meg friss levegő a rendezvény felénél. Arra álmomba se gondoltam, hogy ez ilyen védjeggyé fog válni. A 2021-re tervezett mosonmagyaróvári rendezvény helyszíne is közel van 2-3 jó étteremhez, tehát a közös ebédet ott is igyekszem majd megszervezni. Székesfehérváron inkább a közös pizza rendelés működött. Budapesten eddig még nem törekedtünk ilyenre. A tematikus napok is jók voltak, talán a Pike and Shot témára is érdemes lesz egyet szervezni, illetve 2022-ben egy Saga bajnokság Móváron a mosoni földvárat a keresztes hadak ellen védő Könyves Kálmán előtti tisztelgés gyanánt sem rossz ötlet. Fontos célunk a rendezvényekkel az új emberek toborzása, tehát nézzünk, most pár kezdő véleményt, arról milyen belecsöppenni egy Historikum napra:

a9.jpg
Ottó:  "Eddig két rendezvényen vettem részt, mind a kettő nagyon tetszett és igazából a rendezvényeknek köszönhetően teljesen beleszerettem a SAGA játékba és a figura festős hobbiba! Örülnék ha még többen lennénk és esetleg gyakrabban összejönne a csapat!"
 
Mátyás: "Mindig is érdekeltek a wargamek, ezért kapva kaptam az alkalmon amikor először hallottam ilyen rendezvényről. A társaság akit itt megismertem normális volt. A csaták minden egyes pillanatát élveztem, attól függetlenül, hogy ki nyert, nagyon beleéltem magam. A szemeim előtt elevenedtek meg harcok. Az egyetlen probléma számomra az volt, hogy az utazás 2 óráig tart."  
 
Gergő: "Nagyon jó móka kiszakadni a hétköznapokból, és olyan emberekkel lenni, akik szintén hasonló kikapcsolódásra vágynak. Nem a győzelem szokta motiválni szerintem az embereket, inkább az, hogy mindenki élvezze a játékot. Ami nekem nagyon szimpatikussá teszi a közösséget."
 
Péter: "Úgy vettem észre, hogy nőni kezdett a népszerűsége a hobbinak, legalábbis erre utal, hogy egyre gyakrabban írnak új tagok (magam is ide tartozom) a különböző Facebook csoportokba érdeklődő üzeneteket, hogy mégis hogyan álljanak neki a hobbinak. Erre a kérdésre kaphattunk választ, sőt válaszokat a Historikumon. Azon túl, hogy mindenki láthatóan teljesen odavan a seregeiért és a játékért ezt nagy örömmel meg is osztja másokkal. Nem volt ritka hogy egy-egy ember végigsétált a termen és mindenkivel beszédbe elegyedett. Mint újonc többször a 'szia hogy vagy?' kérdés helyett a 'melyik korszak érdekel, milyen sereget építenél szívesen?' felvetésre kellett választ adnom, ami egyúttal remek alapot is nyújtott a beszélgetésekhez. Ha épp nem jött ki a match, az se volt gond, mivel mindenki fejből tudott pár nevet mondani, aki az adott játék szakértője. Én a SAGA-t próbáltam ki és a szabályok elmagyarázása és a döntések mögötti okok bemutatása miatt jóval szórakoztatóbb volt a játék, mintha csak alkalmi kockadobálónak állhattam volna be. Kifejezetten baráti hangulat uralkodott a rendezvényen, áthatva a közös szenvedély iránti lelkesedés hangulatával, nagyon örülök, hogy részt vettem rajta."
ws3.jpg
Örömmel olvastam, hogy szinte minden véleményben szerepel, a közösségi élmény. Visszatérő elem a hadijátékosok társaságának segítő, tapasztalat szerző és tanító hatása. A közös hobbi összeköt, sokaknak jelent fejlődési lehetőséget az, hogy a makettezési és terepépítési megoldásokat élőben látják, és a készítőtől tudnak kérdezni élőszóban. Sokan tanulnak új szabályokat, és viszonylag sokan raktak már fel saját terepasztalt is. Az fontos visszajelzés nekünk, hogy a 2021-re meghirdetett közös projekt, a 4 pontos Saga sereg építése, valószínűleg újabb lökést fog adni a hobbinak. Szemmel láthatólag az újoncokat is érdekli a téma, meg a már meglévő tagok is ezt szavazták meg a legtöbben. Kell egy ilyen bajnokságra alkalmas játék is, ez lehet hogy elcsábít majd pár sci-fi és fantasy játékost is, azon is gondolkodunk, hogy meghívunk minden Historikumra egy-egy asztalra sci-fi vagy fantasy játékot, ezzel is egy kicsit építve a hidat a hobbi két ága között. Ez persze nagyban fog függeni az aktuális helyszín kapacitásától is. Na de nézzük tovább a kommenteket:
 
Balázs: "A kedvenceim Jentz asztalai. Illetve az a jó a Historikumban, hogy van lehetõség, találkozni hobby társakkal más településekrõl. Sokakkal ritkán találkozunk. Plusz ami jó, hogy ki tudok próbálni olyan játékot, amit még nem próbáltam anélkül, hogy megvenném."

Zoltán:
"Szerintem nagyon hangulatos a rendezvény. Ki lehet próbálni, sokféle rendszert. Lehet ismerkedni. Mindenki barátságos, segítőkész. Sok a régi arc, de azt veszem észre, azért jelennek meg új emberek is. Ráadásul azok közül meg is maradnak páran. Szóval szép lassan növekszik a rendezvény. Akit kicsit is érdekelnek az ilyen hadi játékok, azoknak bátran ajánlom."
Szilveszter: "Nos ami tetszik az a nagy választék, a jó társaság és segítőkészség, az ott bemutatott játékokat könnyen meg lehet érteni és az alapokat elsajátítani, kezdőknek is barátságos. A helyszínek változatosak, így a szemnek sem lesz unalmas ugyanazon a helyen rendezvényt tartani."
 
Miklós: "Amikor a makettezés és a figurafestés mellett elkezdtem történelmi hadijátékkal is foglalkozni nagy problémát jelentett, hogy nem ismertem senkit, aki ezzel foglalkozott volna az országban. Nagy nehezen tudomást szereztem egy észak-afrikai második világháborús hadijáték rendezvényről, ahova elmentem és megismerkedhettem a hazai történelmi hadijátékos közösséggel. A Historikum kiváló lehetőség rá, hogy a közösség megmutassa a nyilvánosság számára a tevékenységét és az érdeklődő új hobbitársak is könnyebben kapcsolatba tudnak lépni velünk. Fontos, hogy a tevékenységünket valamilyen szinten a nagyközönség számára is prezentáljuk. Az otthon, zárt körben lejátszott csaták legtöbbször nem kerülnek fel még az internetre sem, pedig a játékosok közül sokan nagyon komoly gyűjteményekkel rendelkeznek és rendszeresen játszanak olyan játékokat, amik látványosság és kivitel terén nemzetközi szinten is ritkának számítanak. Nem utolsó sorban pedig az évente több alkalommal megrendezett Historikum lassan közösségformáló szerepet is kapott, ahol találkozhatnak az ország különböző pontjairól érkező történelmi hadijátékosok, megbeszélhetik a hobbival kapcsolatos tapasztalatokat és új szabály rendszereket és korszakokat ismerhetnek meg."
 
István: "Szeretem a történelmet, de szeretek játszani is! Igaz már nem vagyok „kisfiú”, vagy talán egy kicsit mégis… Ha már ennyi jó dolgot szeretek, bővítem még a szeretem dolgokat! Szeretem a Historikumot! Miért? Mert annyi mindenre lehetőséget ad. Utazóvá válhatok, egy igazi időutazóvá. A Historikum egy kis időkapszula. Mert egy igazi időutazásban vehetek részt az eseményen az ókortól napjainkig, és ami a legfontosabb remek emberek között tehetem meg ezt az időutazást! Hihetetlen, hogy ilyen „kevés” ismeretség után, ennyire egy hullámhosszon tudunk gondolkodni. Persze ennek a baráti kapcsolatnak része a virtuális tér is, ahol nap mint nap találkozik az ember azokkal, akikkel aztán hónapok múlva egy újabb Historikumon majd személyesen.

Hihetetlen ennek a WARGAME világnak a sokszínűsége és az eseményen való részvétel is az. Hihetetlen az a sok színes figura, ami aztán a „Hadvezéreik” által életre kelnek egy csata erejéig. Jó látni azt a sok kreatív elmét, ahogy elmesélik a megvalósítás folyamatát a kezdetektől a végéig. Őrülök, ha csak egy kicsit is ezek között az emberek között lehetek, és együtt „utazhatunk” az évszázadokon át! Ki tudja? Egyszer talán még vissza a jövőbe is!"

apak1.jpg
 
Dániel: "Ami miatt különösen szimpatikus a Historikum (a beletett szervezői energia mellett) a pozitív értelemben vett kiszámíthatatlansága. A második világháború szinte elvárt egy ilyen rendezvényen, de ezen kívül mindig volt valami extra, amit eddig nem láttam, vagy legalábbis nem ebben formában. Keresztes seregek összecsapása a szaracénok ellen, lövészárkos első világháború, 48-as huszárok, tengeri ütközet, világháborús légi csaták, napóleoni lovasroham mind-mind képviseltették magukat, és akkor még csak a győri rendezvényről beszéltem. Mivel szerintem a magyarországi wargame közösség meglehetősen sci-fi és fantasy orientáltságú, abszolút helye van egy ilyen rendezvénynek, ami a hobbi történelmi oldalát is megmutatja, remélem még jó darabig."
Jentz: "Mióta Jani 2018-ban "megfertőzött" a terepasztalos hadijátékokkal, a Historikum-rendezvényeknek köszönhetően olyan játék lehetőségeket is megismerhettem, amiről eddig csak nagyon felületes tudomásom volt. Azelőtt kacérkodtam a gondolattal, hogy a sokak által ismert Flames of War játékba belekezdek, be is gyűjtöttem pár 1:100 méretarányú makettet, építettem terepasztalt, de ahogy mélyebben belemerültem a szabályokba rájöttem, hogy ez nekem túl bonyolult. Túl is adtam az egész garnitúrán, és saját készítésű mütyürkékkel, saját szabályrendszer alapján alkottam a baráti társaságom szórakoztatására egy kb 1:400 méretarányú stratégiai játékot, melynek az alapja egy terepasztalnak átalakított pingpong asztal volt. Aztán jött 2018, és elkezdődtek a rendszeressé váló győri Bolt Action játékok, valamint az egyre rendszeresebbé váló országos Historikum-rendezvények. Nem vagyok "mindenevő", ezért nem is tartom magam igazi "wargamernek", inkább a második világháború az, ami hadijátékok terén megmozgat, de saját személyes tapasztalatom alapján mondhatom, hogy ezen rendezvények hatására elkezdett számomra is "kitágulni a világegyetem"! Olyan játékokat, játékmódokat és szabályrendszereket ismertem meg, amelyek létezéséről addig fogalmam sem volt. Az ókori, középkori és újkori csatáktól kezdve, a tengereken vitorlás és modern hadihajókkal vívott küzdelmeken, és az első világháborús lövészárkokon át. A Bolt Action szabályoktól eltérő, más jellegű és méretarányú II. világháborús játékokig, minden szerepet kapott egy-egy csodálatosan felépített, részleteiben is kidolgozott terepasztalon. Többet ki is próbáltam az elmúlt évek Historikumainak köszönhetően, de ahogy említettem, engem inkább a II. világháborús korszak vonz, így természetesen főként ezen asztalok felé orientálódtam. Kipróbálva - és szakszerű szabályismertetési segítséget kapva - így már a Flames of War sem tűnt annyira bonyolultnak. Itt kiemelném a Historikumokon saját terepasztallal szereplő játékosok számomra igen pozitív  tulajdonságát, hogy ilyenkor ők amellett, hogy veszik a fáradtságot és eljönnek, hozzák a terepasztalhoz szükséges több kilónyi alkatrészt, kiegészítőt, saját figurát, játékeszközöket, a saját játék élményeikről  lemondva magyarázzák játék közben újra és újra a szabályt, az újabb és újabb érdeklődőknek, illetve folyamatosan segítenek a tapasztalatukkal. Mivel én főként a tereptárgyak készítésével foglalatoskodom a szabadidőmben, a Historikumok arra is jók, hogy személyes találkozások alkalmával ne csak képeken lássuk egymás munkáit, hanem "megtapogatva" a képeken nem látszódó részletek is megmutatkoznak. A saját ötletek, egyéni készítési technikák, praktikus megoldások ilyenkor gazdát cserélnek, ezáltal is növelve egymás játék élményét, mivel sokunk véleménye az, hogy az a jó, ha egy tereptárgy másoknak is annak tűnik, mint ami a készítőjének fantáziájában szerepel. Én a tereptárgy készítési ötleteimet szívesen megosztom bárkivel, hisz amire én rájöttem, az másoknak is hasznos lehet, és bevallom, én is szereztem már ötleteket más játékosok terepasztalairól, melyeket hasznosítani tudtam. A terepek fontos részei a hobbinak, más játékélményt ad, ha látszik, hogy ez bizony nem csak egy doboz, hanem egy nádfedeles vályogház, istállóval, kis kerttel, gémeskúttal.
Mindent összevetve a Historikumok előnyei, hogy  - amellett, hogy egy jó játék napra adnak lehetőséget - új, személyes ismeretségek köttetnek az egymástól távolabb élő játékosok között, az új érdeklődők új tapasztalatokkal és ismeretekkel gazdagodhatnak, a "régi motorosok" pedig még tovább mélyíthetik a wargame-ekben szerzett jártasságukat. A magam részéről csak megköszönni tudom a szervezők áldozatos munkáját a Historikumok megrendezéseivel kapcsolatban tett erőfeszítéseikért!"
aaa1.jpg

Gábor: "Örülök annak hogy van ilyen rendezvény! Mert:
-Találkozni lehet olyan emberekkel akikkel hasonló az érdeklődési körünk,
-Beszélgetni könyvről, filmről, makettekről, festési technikákról, történelemről....
-Mindegy a kor, a szabály a méretarány, amelyik asztalnál hangosan nevetnek ott egyest dobtak!
Az nem tetszik benne hogy túl ritkán van!
De ezt is megértem. Helyet és időpontot keresni úgy hogy mindig mindenkinek jó legyen! Nem sikerülhet sűrűn. 

Royo: "Mindössze két éve találtam rá erre a hobbira, (Bár igazából a játék talált rám, szamuráj figurák keresése közben, Test of honour képében). Úgyhogy még nagyon zöldfülűnek számítok. A Historikum találkozók mindig nagyon kellemes hangulatban telnek, és így több játékot is ki tudtam próbálni. Külön poén, hogy airsoft BB szórásról váltottam kocka dobásra, és nagyon sok ex játékossal, mi több régi ismerőssel hoz össze a sors az asztal mellet, így akarva-akaratlan előjönnek a régi sztorik. Szerencsés vagyok, hogy ezalatt a két év alatt csak egy Historikumot hagytam ki, de már most várom a következőt." 

Péter: "Szeretem látni más csapatait, festési megoldásaikat, sok ötletet lehet meríteni a tereptárgyakból is. Na meg a különböző játékszabályok, na meg a hasonló gondolkodású emberek megismerése is jó."
 
Meeri: "Eddig két alkalommal voltam Győrben, egyszer Fehérváron és talán szintén 2 alkalommal Budapesten. Szerintem jó társaság jött össze minden eseményen, szoktak új érdeklődők is megjelenni, ami pozitív a hobbi népszerűsítése szempontjából. Számomra egyértelműen pozitívum, hogy ez egy olyan intézmény lett mára, amit a közösség magának szervez és tölti meg tartalommal, teljesen önszerveződő alapon. Egy összejövetel, amikor bárki bemutathatja kedvenc játékát, korszakát, méretarányát, ill. ugyanígy kipróbálhatja, amivel a többiek készülnek. Sokszor számomra egy-egy elkezdett kis projekt befejezésére is motivál a rendezvény."
 
Gábor: "Én eddig sajnos csak kettőn tudtam ott lenni személyesen. Főleg fantasyt játszó és építő emberként nagyon érdekes volt látni mennyire másképp élitek meg a hobbi szépségeit, ugyanakkor mennyire egyformák is vagyunk.
A Force on Force és a 1848-as játékok tetszettek de a magam is lelkes asztal barkácsoló lévén a legjobban a mr. Terep készítővel, Jentzzel való találkozásnak örültem, jót beszélgettünk az alapanyagokról. A szervezők munkája előtt csak tisztelegni tudok, fantasztikus hogy egy ilyen sikeres rendezvényt tudtak létrehozni és fenntartani is, főleg az idei nehezített körülmények között. Sok sikert kívánok nekik hozza a jövőben is, remélhetőleg tudok még menni valamelyikre jövőre is."

Azt hiszem a fenti vélemények alapján, mindenki számára kirajzolódott, egy pozitív hangulatú hobbi képe, aminek az egyik ritmusát adják a rendezvényeink. Szerintem az a legfőbb cél továbbra is, hogy újra és újra megtartsuk a három helyszínen az évi 3-4 rendezvényt. A COVID sajnos jelentősen átírta a világunkat, de nekem továbbra is célom, hogy a nemzetközi kapcsolatokat is építsem, ezért remélem majd az új mosonmagyaróvári helyszínre előbb vagy utóbb, de elhívok pár osztrák hobbi társat, és a régi londoni klubomból is többen érdeklődtek egy budapesti játék és hétvégi városnézés, vagy egy móvári játék és bécsi múzeumlátogatás iránt, a nemzetközi vonalat tehát mindenképpen szeretném még beleszőni a rendezvényeinkbe. Fontos lesz még a Pike and Shot amiből a következő egy-két évben reményeim szerint minden rendezvényen lesz legalább egy asztal. Majd 2022-ben a Saga Dark Age és Crusaders seregekre is számítok, hogy felbukkannak majd nagyobb számban a rendezvényeken, elsőre főként mint négy pontos Saga seregek, de később más szabályok szerint épített, nagyobb seregeket is szeretnék látni. Tervek tehát vannak a jövőre nézve, meglátjuk mit hoz majd a következő év.

szam4.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: Historikum

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr4216289172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása