HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Tesztcsaták a Song of Drums and Shakos szerint

2012.01.03. 04:09 janos900

Esős délutánban aztán nincs nálunk hiány, ma sem volt ez másként, így Frank barátommal, elkezdtük tanulmányozni az SDS rendszert, kimértük a 90cm él hosszúságú négyzetet a konyhaasztalunkon, füzetlapokból gyártottunk terepet és belevetettük magunkat a tesztelésbe. Nagyon jól sikerült a játék, kezdőként is lejátszottunk két csatát három óra alatt.

Frank megkapta a Szerezsán figuráimat, én pedig a Székely határőreimet vezettem harcba ellenük. Az első csatában egy tiszt vezetésével hat-hat határőr vívott meg egymással, teljesen egyenlő feltételek közt, a másodikban én két őrmesterrel és hat határőrrel harcoltam, egy tiszt, egy őrmester és nyolc újonc sorgyalogos ellen. Az első alkalommal, egy sima adok-kapok volt a feladat, a másodikban egy domb tetején álló házat kellett minimum a fele csapatunkkal megszállni, és tartani két körig. Mindkét alkalommal a Székely legények bizonyultak jobbnak, de nehéz és fordulatos küzdelmet vívtunk mindvégig. Rájöttem, hogy hogyan tudom majd lemodellezni a játékban a szerb irregulárisakat. Kapnak egy lovas karabélyt, két pisztolyt és egy tőrt, így a honvédek a szuronyos puskával előnybe lesznek a közelharcban (a szuronyos puska plusz eggyel harcol a karabély ellen a közelharcban, a szurony miatt), és a távolsági harcban is (puskának jobb a lő távja), viszont rövidtávon a szerb tűzerő háromszorosa lesz a honvédekének.

A kockadobásos aktiválás rendkívül változatos harcot eredményezett, általában 2 kockával dobtunk mindig, mert így az egyik kocka eredményes volt, és nem veszítettük el a kezdeményezést, lőni egy sikeres aktiválással is lehet, tölteni vagy célzott lövést leadni, viszont csak kettővel. A határőr gyalogságom tulajdonságai nagyon jók, a „Light” képesség miatt a nehéz terepen is egy aktiválásért tudnak mozogni, a „Marksman” tulajdonság miatt, ha középtávra lőnek, nem kell dupla érték a másik figura levételéhez, hanem elég nagyobbat összehozni. Lássunk egy példát: A határőr alapban kettes harcértékkel céloz, hosszú (Long) távra a puska ad kettő pluszt, ha sikerül közepes (Medium) távra lőni akkor négyhez dobok egy hatoldalú kockával, az ellenfelem nyílt terepen kettes értékhez ad hozzá egy hatoldalú dobást, ha az én dobásom nagyobb akkor levesszük a figuráját. Ugyanez a „Marksman” tulajdonság nélkül, csak akkor működik, ha az én végösszegem az ő összegének a duplája.

A tisztek és az altisztek szerepe nagyon fontos, a parancsnoki hatósugarukba tartozó figurák aktiválási célszáma eggyel jobbnak számít, a határőreim sikeres aktivációjához négyet, ötöt vagy hatot kellett dobni, ha az őrmesterem hatósugarában voltak már a három is sikeres volt, komoly különbség. Nem használtuk az un. hős szabályt, de legközelebb mindenképpen ki akarom próbálni. Itt emelt pontértékért cserébe a kiválasztott figura automatikusan egy sikeres aktivációval kezd, minden körben. Illetve jónak találtam a dupla hatos szabályt, ezt használva, ha az aktiváció során két hatos dobunk, kapunk egy extra aktivációt.

Összességében a játék azt nyújtotta, amit vártam, egy jó háttértörténettel és hadjárat szabályokkal nagyon használható rendszert kaptam a pénzemért. Végig izgalmas játék volt, Frank újoncai minden elveszített figura láttán morálpróbát dobtak, kétszer is megfutamítottam a harcvonalat, egy-egy szerencsés találattal. A „Marksman” tulajdonsággal is legalább három figuráját szedtem le, míg én egy altisztet veszítettem hála az újoncok sortüzének.

Szólj hozzá!

Címkék: 1848 49 sds

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr243512317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása