Az MMP cég társasjátéka egy kőkemény kétszemélyes párbaj, japán téma, japán fejlesztés (Yokihiro Kuroda) angol fordításban. Ha valaki meg akarja tudni, mekkora teljesítmény volt 1904-ben a Japánoktól, kétvállra fektetni az Orosz birodalmat, annak nincs más dolga, mint elkezdeni játszani ezzel a játékkal. Az utólagos online szabálykiegészítésekkel, a teljes háború földön és vizen lejátszható a szabályok alapján. Az MMP azután döntött a játék angol nyelvű kiadásáról, miután meglátták azt a japán felmérést, amiben huszonöt japán játékost kérdeztek meg a szerintük legjobb tíz játékról, mindenki listáján szerepelt a The Tide at Sunrise.
A játék a maga fizikai valójában az MMP kiadói magas színvonalát dícséri, a grafikákat a spanyol Nicolás Eskubi készítette. A térkép nagysága egy kicsit lecsökkentette a szárazföldi egységek méretét, ellenben a hajók közel három cm hosszú zsetonokat kaptak. A térkép maga hatalmas, Korea északi része, Port Arthur, de még a vasútvonal északi része is rajta van Shan`hsing-el, a hadszíntéren szinte elvesznek a hadseregek, akkora.
A japán játékosnak egy komplett vesszőfutás az élete, tizenkét kör alatt kell hetven pontot összegyüjtenie, ebből Port Arthur csak huszonöt, és az egész térkép összes fontos pontja egyben véletlenül éppen hetven pont. Vagyis ha ellenállás nélkül mindenhova bevonul, veszteség nélkül akkor hajszálra nyer, ugyanakkor a veszteségei minuszpontokat generálnak, az oroszok veszteségei viszont plusz pontokat, és harcolni kell minden városért. Mindkét fél az utánpótlási vonalai végén egyensúlyoz, az oroszok vasúti szállításait a szibériai tél, a japán ügynökök, és a forradalmi megmozdulások akadályozzák. A japán hajóteret a vlagyivosztoki cirkálók és a port arthuri flotta csökkentik. A két fél szállítási pontjai pont ellenkező ívet írnak le, a japánoké csökken, az oroszoké nő, az idő előrehaldtával. A flották manőverei szervesen kötődnek a szárazföldi helyzethez, ha a japánok beveszik Port Arthurt az oroszok elveszítik a kikötőjüket és a japánok bárhol partra szállhatnak. Sok kis apró mechanizmus és szabály, amik állandó fejtörést és agymunkát jelentenek a játékosoknak, de pont ezért jó ez a játék.
A játék megszerzése számomra egy két éves folyamat vége volt. A tervezési, tesztelési időszak alatt előrendeltem, két év múlva váratlanul levonták a pénzt a számlámról, de addigra már el is postázták az előző lakcímemre, majd amikor érte mentem, kiderült, hogy közel 15 fontot kell ráfizetnem, mert bár az előrendelésben kaptam kedvezményt, az úniós extra adó, a posta munkadíja és egyebek miatt közel 30%-al többet fizettem, mint az elővételi ár. Az esetből tanulva a cég Breakthrough:Cambrai játékát nem rendeltem elő, hanem türelmesen megvártam a megjelenését, és még hat hónapot, majd egy helyi kereskedőtől vettem meg, készletről.