HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Krimiszosz folyó ie. 341, C&C csatajelentés

2013.11.16. 20:23 janos900

Az emlékezetes Akragasi vereség tanulságait, később a karthágóiak levonták. Ütőképes elit nehézgyalogságot szerveztek a polgárság elitjéből, a Szent Csapat tagjait remekül kiképezték, és a legjobb volt a felszerelésük is, a pénz nem számított. Több ezer válogatott harcost számlált az egység, mind átkeltek Szicíliába az új háború elején, az ellenfél ezúttal is Szürakúzai és a görögök voltak. A görög vezér Timoleón, remek taktikusnak és agresszív harcosnak bizonyult, jóval kisebb seregével villámgyorsan a punok elébe vágott, kihasználta Hasdrubal elbizakodottságát, és rajtaütött a felderítés nélkül a Krimiszosz folyón átkelő Kárthágói seregen. A punok előre küldték a harci szekereiket és az elit nehézgyalogságot, a sereg másik fele viszont a hirtelen megáradt folyó másik oldalán ragadt. A görögök a nehéz gyalogságukat bevetve lemészárolták a punokat és a hősiesen harcoló Szent Csapatot, háromezer karthágói polgár maradt a csatatéren, a sereg maradéka megfutott és felbomlott. A kártágóiak egy új görög zsoldosokból álló sereget szerveztek, és őket küldték a háború folytatására.

A csatát kétszer játszottuk le, térfélcserével, mindkétszer ugyanazt a történelmileg korrekt eredményt kaptuk, szoros öt a négy elleni pontozással győztek a görögök. Az első csatában szépen jött a történelmi hűség, az öcsém két Double Time kártyával indított mint szürakúzai vezér. Ez azt eredményezte, hogy a képen látható négy nehéz gyalogság, jelen esetben görög falanx, a két csatolt vezérrel, négy hexet nyomult előre, két kör alatt! Alaphelyzetben a falanxok sebessége egy hex körönként. Még ocsúdni sem volt időm, máris a Szent Csapatot szimbolizáló két nehéz gyalogos egységemet darálta. A Double Time kártya megduplázza a gyalogosok sebességét, pont maximum négy egységnek lehet vele parancsot adni, hogy teljes legyen az öröm, a gőzhengert a két vezér figura is erősítette.

crimson.jpg

A mechanizmus a következő: a nehéz gyalogosok öt kockával támadnak, amelyik egységhez vezér van csatolva, vagy vezérrel szomszédos, az jobban dobja a találatot, tehát nem csak a szín és a kard szimbólum a találat, hanem a vezér szimbólum is, vagyis egy hat oldalas kockának minden második oldala találat. A görög támadás tehát felsorakoztatott négy egységet, a második körre és kiválasztott két célpontot, ezekre dobott tíz-tíz kockával. Amiből jó eséllyel a fele találat volt, mivel egy gyalogos egység négy sebzést bír elviselni (négy blokkból áll), könnyen látható, hogy gyakorlatilag a második körben két győzelmi pontja volt a görög játékosnak a szükséges ötből. Ilyenkor még ott van az is, hogy ha egy-egy öt kockás gurításban van két zászló szimbólum is, akkor az egységem meghátrál, és görög falanx amihez vezér van csatolva, beléphet a helyére és üthet még egyszer. Matematikailag akár négy egységet is le lehet ütni így egy körben. Szerencsére nem ez történt, az egyik egységem amelyikhez Hasdrubal volt csatolva, túlélte az első csapást. Maradt benne egy figura, és mivel a veszteségek nem csökkentik a sebzést, vissza tudtam ütni én is öt kockával. Szintén vezéri bónuszokkal, hihetetlen szerencsémre négy találatot vittem be, így a görögök is veszítettek egy komplett falanx egységet, sőt a következő körömben, eltaláltam azt az egységét amihez a vezére volt csatolva, mivel ilyenkor tesztet kell dobni a vezér esetleges sérülésére is, itt is akad egy minimális esély visszavágni. Nekem bejött ez is, két kockán kell két vezér szimbólumot dobni, az öcsém pechjére megdobta, 1:12 volt az esély. Így elveszett Timoleón, és én kaptam egy pontot. Hasdrubal túlélte a falanx rohamát, a Szent Csapat elveszett, a harci kocsi is, meg a könnyű előcsatározók is, az egyik Auxiláris egységemből egy hasáb maradt és visszamenekültem vele a folyó mögé, a másik visszaszorult a folyóba. Szerencsére a falanx kifulladt, az öcsém nem húzott olyan parancskártyákat, amivel aktiválhatta volna a nehéz gyalogosait meg a maradék vezérét.

Elkezdtünk hát lövöldözni a folyón keresztül, lándzsák és parittyakövek zuhogtak, de nem sok veszteség esett, a könnyű egységek két kockával dobnak a lövésre, és csak a szín a találat, a kard nem, tehát egy a hathoz az esélye a találatnak. Végre kihúzott egy lapot amivel újra használni tudta a vezérét és így lemészárolta a folyóba szorult egységemet, megkapta az ötödik pontot és megnyerte a játékot. Kemény szoros meccs volt, jól visszaadta a csata hangulatát, különösen a falanxtámadás az elején, meg a hajítófegyverek hatástalansága tetszett. A vezérek szerepe is nagyon hangsúlyos, főleg az olyan kártyák miatt, mint az Inspired Leadership, ez gyakorlatilag lehetővé teszi a vezér és a vele érintkezésben lévő egységek egyszerre történő mozgatását.

Terveim szerint a következő alkalommal, megkezdjük az első pun háború csatáinak lejátszását, kíváncsi leszek, lesz-e olyan csata, ahol meg tudjuk változtatni a történelmi végeredményt. A képhez még néhány magyarázó szó, a bal alsó és felső sarokban a fekete ikonok mutatják meg, hány kártyát tarthat a játékos a kezébe, ez lehet négy a hat ellen is, ha a történelmi viszonyok ezt teszik szükségessé, a csillag a lapok mellett az jelenti ki kezdi a játékot. A jobb oldali felső és alsó sarokban a szám a négyzetben azt mutatja meg hány pont kell a győzelemhez, jelen esetben ez öt-öt, és ezt mindkét fél öt-öt egység teljes megsemmisítésével éri el. A folyón ebben a küldetésben csak a kanyaroknál lehet átkelni, az egyenes részeken nem, a kanyarokban is csak negatív módosítókkal.

Szólj hozzá!

Címkék: ókor CommandsC

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr225638016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása