Befejezem Simon Scarrow, cikkének magyarítását, az író többek közt szót ejt a számítógépes játékokkal kapcsolatos véleményéről is, valamint az esetleges film adaptációról:
„Ugyanazt a wargame küldetés tervező metódust használtam az első regényem második erdei csatájánál is, mint az elsőnél. Ahogyan aztán még sok-sok összecsapásnál a későbbi könyvekben. A regények harci jeleneteit nem csak azért tekintettem küldetéseknek, mert így tartalmasabbak és izgalmasak lettek, hanem azért is, mert már a kezdetektől gondolkodtam a film adaptáción. Igyekeztem az akció jelenteket lehetőség szerint olcsón megvalósíthatónak megtervezni. Szerintem kifizetődő annyira előre gondolkodni ebben a szakmában amennyire csak lehet.” Véleményem szerint ez nagyon okos húzás volt Simon Scarrowtól, mert egy-egy ilyen csatát, egy filmben 3-4 hagyományőrző csoporttal le lehet forgatni, az erdei helyszínekhez sem kell sokat utazni, mindenképpen potenciális film alapanyag a regényfolyam, bár szerintem inkább TV sorozatnak lenne jó.
„Hasonló elvek alapján terveztem meg, az összes akciójelenetet amiben Macro és Cato részt vett, mind a tizenhárom kötetben, ami eddig napvilágot látott. Mindegy, hogy hol történnek az összecsapások Britanniában vagy a többi provinciában szerte a Birodalomban. Minden egyes csata más, különleges kihívást jelent a hőseimnek. Például: hogyan erőszakoljunk ki folyón való átkelést (A Sas hódítása). Hogyan fedezzünk egy átkelést (A Sas prédája). Hogyan vonuljunk vissza egy számbeli fölényben lévő ellenség elől (A Sas vadászata). Hogyan harcoljunk a gerillák ellen (Vérhollók), és így tovább. Minden esetben tisztán körülírt küldetésről van szó, ami szerintem segít tisztán látni az olvasónak események során. Gyakran az akciójelenetek ötleteit a kötet megírása előtt végzett kutatómunkámból merítem. Elég elszánt vagyok ezen a téren, olyan mélységig felkészülök, amennyire csak lehet, ebbe beletartozik az is, hogy bejárom a csatateret ahol majd a két hősöm harcolni fog. Hiszek benne, hogy ez egy fontos tapasztalat, a bőrömön érezni a hőmérsékletet, megérteni a terepet, érezni a szagokat-illatokat, vagy éppen megismerni a fényviszonyokat. Segít minél plasztikusabb, realisztikusabb élményt adni az olvasóimnak. Sokszor ez a kutatás segít megérteni milyen kihívásokkal, kell szembenéznie Cato-nak és Macro-nak.”
„Ezen kívül ez hasznos alapanyag a wargamereknek, akik ötleteket vagy inspirációt keresnek a történeteimben. Ez az oka annak is, hogy térképeket mellékelek a regényeimhez, segíti az olvasók fantáziáját, és alapot ad azoknak, akik úgy gondolják, jobban megoldanák a harci szituációkat, mint a szereplőim. Nekik tálcán kínálom a lehetőséget, hogy újrajátszhassák a regényeim összecsapásait. Tisztában vagyok azzal, hogy a hadijátékosok érdeklődnek a regényeim iránt, már az első kötetek megjelenés óta. Ezért is okozott különlegesen nagy örömöt, amikor a Warlord Games megkeresett az ötletükkel, hogy szeretnék a hőseimet ólomfigura formában kiadni. Nagyon elégedett voltam, hogy milyen komolyan vették a feladatot, sokat dolgoztak a karaktereim életre keltésével, nekem nagyon tetszik a végeredmény.”
„A helyzet az, hogy a Warlord Games római kori figura sorozata, az egyik legjobb bemutatásai a római katonáknak és ellenfeleiknek. Remekül elkapták az akkori harcok jellegét-atmoszféráját, amit én is igyekszem létrehozni a regényeimben. Magam is gyűjtöm a figuráikat, azonban jelenleg nincs időm a festésükre. Nehéz jelenleg erre időt találnom, és a festési tehetségem is sok kívánnivalót hagy maga után, de mindig nagy élvezettel csodálom az online felkerülő festett figura képeket mások nagyszerű tehetségének ékes bizonyítékait. Amint lesz, végre egy kis szabadidőm végig akarom játszani a csatákat a regényeimből. Nagyon szeretném lejátszani a Germánok falujában játszódó csatát, illetve a partraszállást a kalóz Telemachus erődje ellen.”
“Nagyon sok idő eltelt már azóta, hogy én az első Airfix római seregemet összeraktam. A figurák minősége hatalmasat fejlődött, a tereptárgyak és a szakirodalom kínálata is a sokszorosára nőtt. Köszönhetően az internetnek, és a kiadóknak aki tömérdek kiadványt publikáltak azóta a témáról, köztük a Wargames Foundry és a Warlord Games, a szabályok tucatjairól már nem is beszélve. Az egyetlen kihívást a számítógépes játékok egyre bővülő kínálata és összetettsége jelenti csak. Nagy rajongója vagyok a Rome:Total War játéknak, mindazonáltal úgy gondolom a stratégiai része briliáns, a taktikai csaták komoly kihívásokkal küzdenek. Például nincs átfutása a parancsoknak, azonnal végrehajtódnak. Ez olyan dolog amit például anno az Atari ST-re írt Borodino játék jól kezelt. A legfrissebb Rome: Total War 2. Pedig véleményem szerint egy komplett zűrzavarrá változtatta a csatákat, noha jól tudom rengeteg rajongója van. Történtek nagyon jó próbálkozások a társasjátékok területén is, de őszintén szólva még nem találtam olyan játékot, az asztali hadijátékokon kívül, amelyik számomra igazán kielégítő módon adná vissza a korszak hadviselését."
"Ez nagyon jó dolog, mert hadijátékokat játszani és írni-olvasni a témáról nagymértékben átfedi egymást, az egész a fantáziánk használatáról szól. Megalkotni egy összefüggő küldetést, kitalálni hol és miért folyik a harc, összehangolni a győzelmi feltételeket úgy, hogy a játék egyensúlyban legyen, ezt nem tudja egyetlen számítógépes játék sem. A számítógépes grafikával készült harcos sem lesz soha olyan értékes, mint egy szépen festett figura. Nincs számítógépes háttér amely felérne a szépen festett kézzel épített tereptárgyakkal, vagy lekörözné a festett figurákból álló hadsereg látványát.”