HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Történelmi terepasztalos játékok napja 2. Budapest 2018.08.19

2018.08.21. 18:41 janos900

A második rendezvényt Ambasa (beszámolója sok képpel itt) szervezte meg, ezúton is gratulálok neki, remekül sikerült a napunk a GépHázban. Kérésünkre már 10:00-kor kinyitotta kapuit a klub, gyakorlatilag 18:00-ra ért véget az összes játék. Kényelmesen, lazán, remekül működött az önszerveződés, adott volt egy időpont, egy hely és aki akart eljött, aki meg úgy gondolta az még felrakott egy terepasztalt is. Ez a klubok előnye, fejenként 500Ft-ért kötöttség nélkül lehet szerveződni. Nyolc különféle játék volt, a középkortól napjainkig, 15mm-től egészen 40mm-ig. Részemről nagyon elégedett vagyok, pontosan az történt amire a hobbinak szüksége van, láthatóvá vált egy jó része az érdeklődők számára, mert olyanok is megtiszteltek bennünket, akik csak otthon baráti körben játszanak, és gyakorlatilag nincs szükségük a klubok nyújtotta keretekre. Sokan vannak, akik nem publikálnak a neten, mert nem érzik szükségét, de így a rendezvényen meg a fényképek alapján az ő témáik és seregeik is motiválhatnak másokat. A máskülönben rejtett része a hobbinak jelen esetben az asztalok kb 35%-a volt! Én nyolc olyan hosszú évek óta játszó hobbitársat számoltam három asztallal akik egyébként nem posztolnak a hobbiról és a seregeikről. Félreértés ne essék, ez egy nagyon pozitív dolog volt, mert mindenki úgy hódol a hobbijának, ahogy jólesik, ha klubban akkor klubban, ha otthon akkor otthon, csak így most egy kicsit láthatóvá vált, hogy az online aktivitás meg klubok messze nem a teljes képét adják a mi hobbinknak. Részemről legalább tíz olyan emberrel beszélgettem akikkel még soha sem találkoztam előtte élőben, másrészt meg olyanokkal is akikkel jó ha évente egyszer sikerül találkozni. Hiszen ez az egész arról szól, hogy jó társaságban játsszuk a csatáinkat, ebből kell minél több alkalom. Kezdő látogatónk nem volt sok, de aki igen, az órákig maradt és valóban érdekelte a dolog. A győri klubból négyen voltunk, ez nekem külön siker, mert a kezdő játékosok a rendszeres Bolt Action mellett, belekóstolhattak más szabályokba is.

c1.jpg

c2.jpg

c3.jpg

c4.jpg

c5.jpg

Magamban azon nevettem, hogy ennyire színes eklektikus felhozatalt szerintem tervezni sem lehetett volna. Láthattunk 40mm-es lapos figurákat, egy direkt a 40-54mm-es figurákhoz írt  Edwardian Splendour szabályok alapján lejátszott csatában. A wargame H.G. Wells által megalkotott a 100 éves hagyományait bemutató játéktól egészen a legfrissebb mai háborúkat szimuláló 28mm-es Skirmish Shangin játékig. Volt 15mm-es hidegháborús, 48-as szabadságharcos, 20mm-es második világháborús, 28mm-es western, középkori de még 1:144-es repülőkkel vívott első világháborús hadijáték is. Azok akik azért jöttek el, hogy megnézzék maguknak a hobbit, a legjobb helyre jöttek. 
A magam részéről sikerült egy nagyjából három órás csatában megint tesztelni az 1848-ra adaptált Command and Colors Napoleonic szabályokat, ezek négy játékossal 15mm-es figurákkal is kiállták a próbát, az első óra után már mindenki képben volt az alapokkal, pedig három játékos akkor játszott vele először. Egyszerűen csak felmértem az asztalt, és meghatároztam, hogy 10 cm lesz a mozgás alapegysége, majd két közel egyforma sereget raktam össze, miután ez megvolt, előretoltam mindkét sereget annyira, hogy legyen 20 cm tér a terep szélétől, ennyi kell a visszavonuláshoz, meg javasoltam, hogy a lovasságát mindenki ossza két részre és rakja a szárnyakra. A kártyákat nem használtuk, csak az alapokra fókuszáltam és jól működött az egész. Persze kellett egy játékvezető a csatához, de mivel ez eleve erre lett kitalálva, ez nem volt gond. Részemről ezt fogom még folytatni, négy fős party játék 1848-ra 28mm-es figurákkal új játékosoknak. A csatát egy pont különbséggel öt a négy ellen a Honvédség nyerte, hatalmas huszár rohamokat láthattunk a búzamezőn (5 lovas egység), süvítettek a röppentyűk, dörögtek az ágyúk. Amennyire én láttam a játékosok jól beleélték magukat és élvezték a játékot, Krisztián és Péter szépen festett seregei most először csaptak össze, de szerintem nem utoljára.

A saját játékommal, nagyjából 13:00-ra végeztem, utána együtt ebédeltünk egy jót a Shangin asztal játékosaival, majd játszottam egy Wings of War-t John vezetésével, utána még kipróbáltuk Petyó barátom kooperatív első világháborús játékát (Grizzled) ez utóbbin kétszer is elvéreztünk. A fennmaradó időben jókat beszélgettem, és elkezdtem azon gondolkodni, hogy az 1914-es harcokhoz ki kellene próbálni az Edwardian Splendour-t, mert nagyon tetszett Lajos és Kolos csatája. Petyó megajándékozott három keretnyi pike and shot 28mm plasztik figurával, szóval kaptam a rendezvénytől motivációt rendesen. Mivel az eredetileg tervezett szeptember 16. túl közeli időpontnak bizonyult ezért abban maradtunk, hogy a következő 3. TTJN-t november 11-én tartjuk Győrben és a Nagy Háború befejezésének 100. évfordulója lesz a fő téma. Mivel a Társasfészek bővítése már most folyamatban van egy 55nm-es második helységgel, a rendezvényen bőven lesz hely akár nyolc asztalnak is tehát szívesen látunk mindenkit, gyertek minél többen! 

Szólj hozzá!

Címkék: riport Historikum

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr6914193831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása