HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (23) 1918 (2) 20mm (43) 28mm (13) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (107) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (175) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (21) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (171) Korea (1) KuKNapló (9) lovasság (1) második világháború (178) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (5) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (17) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (62) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Skócia (3) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIV. század (3) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Nemzetközi Bolt Action játék a Hansági Múzeumban, 2024.06.15.

2024.06.23. 20:35 janos900

Kezdhetném úgy is, mint a nagy klasszikus: " Négy különböző nemzetiség képviselője volt az asztalnál: egy amerikai gyalogos, egy francia őrvezető, egy angol géppuskás és egy orosz hússaláta. A gyalogos, az őrvezető és a géppuskás a padon foglaltak helyet, a hússaláta az asztalon, egy tálban." A mi asztalunknál három különböző nemzetiség játszott: két ukrán, egy szlovák és két magyar. A terepasztalos csatéren 1942 augusztusát idéztük meg, mikor a szovjet csapatok hídfőit próbálták meg felszámolni a Magyar Királyi 2. honvéd hadsereg csapatai. Hogy teljes legyen a nemzetköziség, a játékot egy magyar bíró felügyelte, a szovjet csapatokat egy magyar és egy ukrán játékos irányította, a magyarokat pedig egy ukrán és egy szlovák. Magyar győzelem született végül. Ráadásul kollektíve elmentünk öten ebédelni a Magyar utcára és az asztalon osztrák bécsi szeletek sorakoztak katonás rendben. Rejtő Jenőnek is tetszett volna ez kavalkád, úgy hiszem.

a2_44.jpg

a1_44.jpg

a4_41.jpg

Évek óta tagja vagyok a Facebookon, a cseh és szlovák történelmi hadijátékosok csoportjának, szoktam posztolni náluk, meg bemutatni a Historikumokat. Úgy vettem észre a játékosok túlnyomó többsége a Cseh Köztársaság területén él, szlovákiai lakos csak elvétve akad közöttük. Mivel a cseh-szlovák-magyar (és természetesen a lengyel makettezők) között rendkívül jó a kapcsolat és a Moson Show-n mindhárom országból sokan vesznek részt, úgy voltam vele, hogy egyszer majd csak sikerül összehozni valami baráti kooperációt a cseh és szlovák hadijátékosokkal is. Ennek első lépése volt ez a játék, meglepő módon egy éppen most Pozsonyban tartózkodó ukrán játékos révén, aki felvetette, hogy bemutathatnánk egymásnak ki mit és hogyan játszik, amíg Pozsonyba tartózkodik. Én örömmel fogadtam az ötletet és meghívtam, hogy jöjjön el a fiával hozzánk Mosonmagyaróvárra egy Bolt Action bevezető játékra, végül csatlakozott hozzá egy szlovák és egy Pozsonyban élő magyar játékos is. Kiderült, hogy sci-fi és fantasy témára van hadijátékos érdeklődés Pozsonyban, történelmire jóval kevésbé, alig négy-öt játékost tartanak számon.

a3_43.jpg

a5_34.jpg

a6_32.jpg

Szerencsémre Gergely és Rudi évek óta barátok és játszottak már Bolt Action-t előtte is, így adódott, hogy Kirk és a fia, egy-egy tapasztalt játékos mellé kerülve játsszon. Én a bíró szerepét vállaltam, és mivel már kétszer játszottam a küldetést (itt és itt), jól sikerült magyarázni és vezetni a játékot, vendégeim 11:00-ra jöttek (én már egy órával előtte felraktam a terepet, meg kiporcióztam a seregeket), délig átbeszéltük a küldetést, majd egy jó ebédet ettünk a Korzóban (a székesfehérvári csapattal is ott szoktunk menüzni) utána megmutattam a belváros érdekességeit és a várat. Kirk sikeresen megdöbbentett, amikor lelkesen fotózkodott Fekete István író szobrával! Mint kiderült a Hú-t olvasta fordításban, és nagyon tetszett neki. Majd a városnézést követően, nagyjából negyed kettőtől, ötig le is játszottuk a hat körös csatát, amiben a magyar csapatokat irányító Rudi és Kirk fényes győzelmet aratott.

a7_28.jpg

a8_27.jpg

Nekem ez egy nagyon nosztalgikus játék volt, hiszen 2015 óta nem játszottam angolul hadijátékot. A küldetést az István barátom által készített ukrán épületekkel raktam fel, Kirk mondta is azonnal, hogy: Az ott egy tipikus ukrán ház. Részemről egy teljesen kész komplett játékot tudtam felrakni, szuper épületekkel és teljesen festett seregekkel, jó témával, egy izgalmas küldetéssel. Nem voltak nyelvi nehézségeink, ráadásul Gergely és Rudi remekül beszél és poénkodik angolul. Az egymáshoz intézett szarkasztikus fricskáik felértek egy stand up előadással, különösen Rudi sziporkázott aki 50-100 szavas magyar szókinccsel fűszerezte a beszólásait (Erős Pista főhadnagy, pakolta is a levesbe rendesen), rég nevettem ennyit. A játékhoz való hozzáállása is nagyon szimpatikus volt mindenkinek, remélem tudunk majd még játszani, igyekszem záros határidőn belül viszonozni a látogatást Pozsonyban. Annál is inkább, mert nagyon szeretnék kipróbálni a No end in Sight szabályt. Talán még egy közös asztalt is össze tudunk hozni valamelyik tervezett budapesti Historikumra, én nagyon örülnék egy ilyen határon túli együttműködésnek.

a9_19.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: riport második világháború 20mm Bolt Action

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr4118430789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása