Egy újabb csatát sikerült lejátszanunk szombaton. A küldetést Háromszék 1848-as ellenállása ihlette, az osztrák csapatok akkoriban igyekeztek pacifikálni minden székely települést, vagyis a határőröket lefegyverezni, a magyarságot pedig elütni a fegyveres ellenállás minden lehetőségétől. Ebből kiindulva, a Sharpe Practice 2 szabályból a hatodik küldetést választottam ki, a "Rescue Mission" (Mentőakció) elnevezésű küldetést. A történet szerint az osztrákok eljöttek a falu szélén lakó plébánosért, aki gyújtó hangú prédikációival a magyar forradalmat támogatta idáig, ezért börtönbe akarták vetni. Azonban a székely hazafiak neszét vették az osztrákok tervének és gyorsan fegyvert ragadva siettek a plébános úr segedelmére. Az osztrákok egy csapata ért a templomhoz előbb, de már feltűntek a székelyek is, a plébánost gyorsan biztonságba kell kísérni.
A papot az osztrákok is élve akarják, tehát senki sem lő arra az egységhez amihez éppen csatolva van, csak kézitusában lehet kiszabadítani. A magyar játékosnak kell választania egyet a kék belépési pontok közül 1-es vagy 2-es, majd dobnia egy kockával. Ha párost dob a 4. számú épületben tartózkodik a plébános, ha páratlan akkor a 3. számúban. A házban a papot egy 1. szintű osztrák altiszt örzi nyolc gyalogossal, a magyar játékos pedig felhelyezhet egy belépési pontot az épülettől hat hüvelykre. Az épület körül tizenkét hüvelyk sugarú körben kell még lennie további három épületnek. Az osztrákok belépési pontja piros egyes vagy a piros kettes, ezt szintén kockadobással kell eldönteni. A könnyebb átláthatóság érdekében itt a sematikus térkép:
Imi és Matyi voltak a magyarok, a kettes ponton léptek be, és a négyes pontra került a templom a plébánossal. Imi a két tizenhat fős egységgel indult a templom mellől, a székelyekkel megrohanta a templomot, de Szilveszter aki az osztrákokat irányította nagyon jól dobott, nyolc határőr esett ki a harcból, és bár öt osztrák is ott hagyta a fogát, a székelyek megfutottak és tizenkét hüvelykre a szomszéd ház udvarán, próbálták összeszedni magukat, amikor beért a tizenhat vörös sipkás honvéd, akik szintén megrohanták a templomot és egy fő veszteséggel, de kiszabadították a plébánost. Közben Matyi a székely kapitány vezényletével felvonultatta a magyar vadászokat egy dombra, a nemzetőrökkel pedig a visszavonulási pontot fedezte. Szilveszter osztrákjai az asztal két oldalán kezdtek beérkezni, az osztrák jagerek tűzpárbajt vívtak a nemzetőrökkel, a sorgyalogság és a szerb népfelkelők pedig felvonultak az útra, hogy elzárják a papot menekítő honvédek útját.
Parázs lőpárbaj zajlott, Matyi népfelkelői buzgón puskáztak a jagerekre, de pocsékul céloztak. Közben Imi úgy döntött inkább a kertek alatt futva fogja menekíteni a plébánost, semmint az utcán át tör ki a faluból. Jól döntött, Szilveszter megpróbálta a jagerekkel közelharcban megállítani, de a négy maradék jager nem állta a nyolc honvéd szurony rohamát, a többi csapata pedig túl messze volt, nem sikerült utolérni a honvédeket és a menekülő papot. Szóval fényes magyar győzelem született a játék végére.
Gyakorlatilag ezt a küldetést fogjuk újrajátszani a jövő héten a Historikumon is. A srácoknak tetszett ez a csak az alapokat megtanító játék, én még igyekszem pár dolgot összerakni az asztalra, meg legalább kétszer újraolvasni a szabálykönyvet. Természetesen lesz ismertető a Sharpe Practice 2 szabályról is, de majd csak a harmadik játék után. Szerbek nem harcoltak Erdélyben, tudomásom szerint, de jelenleg még nincs román népfelkelő figurám, így a szerbek "ugrottak be" helyettük.