HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) referencia (1) Referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

SAGA: Age of Crusades - Mutatawwi'a csapat - 1. rész

2022.11.05. 10:01 janos900

Mindig nagy örömmel adok teret barátok-ismerősök írásainak (Attila, Jentz, Szima Viktória és Rangel István is nagyszerű posztokkal fejlesztette a hazai hadijátékos életet, és persze a blogomat is), most újabb hobbitárs Csubissimus mutatkozik be nálam, egy új Saga projekttel:

img_20221101_211249.jpg

Sziasztok!
Mivel nemrég befejeztem (alig 7 hónap alatt 89 figura… pirostól már jojózott a szemem), vagy inkább egy időre parkolópályára helyeztem, a kelet római bakáimat, úgy döntöttem hogy következő projektként készítek hozzájuk egy sereget akikkel alkalomadtán megütközhetnek. Hozzájuk passzoló ellenfelet kerestem:

1_3.jpg

Némi agyalás, után arra jutottam hogy ezúttal egy pontos tervet próbálok megvalósítani, méghozzá SAGA szabályrendszerre készülve, viszonylag limitált célokat kitűzve. Ez a Studio Tomahawk által fejlesztett figuragyártó független historical-fantasy játék az utóbbi időben a nagyobb skirmish rendszerek közül a kedvencemmé vált, így kézenfekvőnek tűnt a választás. Rövid bemutató hogy milyen is ez a SAGA:

Egy SAGA csata folyamatban:

a2_36.jpg

Annyiban kiegyeztem magammal (és a halmokban álló festetlen figuráimmal) hogy ezúttal egy viszonylag kis létszámú brigádot próbálok építeni (aztán max. bővítem később ha úgy alakul). Lehetőleg valamilyen keleti-arab vonalon gondolkodtam így esett a választásom a Mutatawwi'a frakcióra. Ez egy viszonylag “elit” csapat, seregépítést tekintve, ugyanis nem tud levyket (kb. a besorozott, nem túl magas harcértékkel bíró srácok) hozni, csak warriorokat (harcosok)  és hearthguardokat (testőrök?) plusz persze zsoldosokat. Emellett érdekesnek tűnt a saját figurákat feláldozó/saját védelmet a gyakás oltárán feláldozó mechanika ami a battle boardjukban megjelenik. Az sem hátrány, hogy történelmi hátterük szerint a muszlim társadalom minden rétegéből toborzó fanatikus harcosok, így kiélhetem magam és festhetem a különböző egységeket változatos színekre.

Az sem volt elhanyagolható szempont még, hogy ha akarom másként is be tudjam vetni a srácokat, egy turbános lándzsás vagy íjász figura pedig egy csomó más listába is beférhet, akár egyéb korszakokban (pl. szaracénok, mórok stb.)
3_3.jpg

Miután párszor átolvastam a SAGA:Age of Crusadesben található seregépítési szabályaikat és opciókat (tevék!) a következő tervet írtam össze:

Warlord - gyalogosan
4 Hearthguard - tevén
4 Hearthguard - gyalogosan
3x8 warrior - gyalogosan (terveim szerint 4x6-ként bevetve játékban)
8 warrior - gyalogosan, íjjal (esetleg Tribal Huntersként használva)

Miután ez megvolt nekiláttam gyártókat keresni, videókat nézegetni és rábukkantam a Gripping Beast Plastic Arab Spearmen & Archers szettjére. Ez több szempontból is megnyerte a tetszésemet. Egyrészt van benne 40 baba, vagyis a gyalogságot (37 figura) remekül kiadja, a warlord konvertálásához pedig már voltak ötleteim (meg kismillió bitzem). Másrészt 28 eurós árával igen baráti, ami szintén szempont, főleg a mai euro/forint váltással. A doboz a gyártónál.
4.gif

A tevéknél sajnos belefutottam abba a problémába hogy keresésem során nem találkoztam műanyag szettel, de végül itt is a Gripping Beast terméknél döntöttem, méghozzá a Mutatawi'a Fanatics szettnél. 4 figura, tevén, mi kell még ? Amikor a 24 eurós árat megláttam kicsit azért könnybe lábadt a szemem, de ezt még büdzsén belül éreztem, úgyhogy ment a kosárba. A dolog olyan szempontból is érdekes lesz hogy nem dolgoztam fém figurákkal úgy jó 10 éve, csapolni pedig még sosem csapoltam őket…
Így 52 euro a teljes csapat, 41 figura, 3 baba pedig kimarad későbbi projektekhez, vagy konvertálásra. Persze aztán jött a szokásos wargamer betegség és valahogy utat talált egy szett GBP Arab Light Cavalry (28 euró, 12 lovasért? Miért ne, nem most festettem 36 lovast) is a kosárba (mert hát ki tudja, néha tevék helyett jó lesz a lovasság, meg ugye bitzek…), meg ha már ott voltam nem tudtam megállni hogy ne rendeljek pár teherhordó púpost, pásztort és juhot is objektíva jelölő célzatból. Ki tud erre nemet mondani?
5_2.jpg

A modern szállítmányozási rendszereknek és a globális gazdaság áldásainak köszönhetően a srácok 3 nappal a rendelés után meg is érkeztek, így neki tudtam állni az összerakásuknak. A gyalogos srácok meglehetősen egyszerű kis szett. 8 azonosan kinéző keretet tartalmaz, mindegyiken 5 testtel és hozzájuk tartozó fegyverzettel. Vannak itt íjak, lándzsák, kisebb szálfegyverek (talán gerelyeknek szánva?), egy kardos (szerintem borzalmas) és egy zenész (remek, bennem megbúvó WHFB játékos fellélegzik) kar, valamint 5 pajzs. Az ötből három figura a bal karjával egybe öntve érkezik, így predesztinálva a pajzs+kézifegyveres szerepre, a két felső végtag nélküli torzó meg bármi lehet, csak az építő fantáziája szab határt. Szóval ők lesznek az íjászok, meg a főnök (megfelelő bitzekkel felturbózva), néhányan meg közelharciak. Fejek terén vannak turbános, sisakos arcok, mindenféle arcszőrzettel, eltakart és szabadon hagyott pofikkal. A sprue (keret) két oldala:

6_2.jpg

Gyorsan neki is láttam a figurák összerakásának. Némi gondolkodás után 20x20 mm-es négyzet talpak mellett döntöttem három okból: egyrészt ezeket könnyebben tudom mágnesezni, másrészt kevesebb helyet foglalnak mint a 25 mm-es körtalpak, harmadrészt ilyenem volt itthon.
A hearthguardokat csepp pajzsokkal és arcukat eltakaró turbános fejekkel raktam össze, kettőjük karját pedig kicsit meghekkeltem és a könnyűlovas dobozból adtam nekik kardokat. A harcosok körpajzsokat és lándzsákat/gerelyeket kaptak egyelőre, de lehet ide is konvertálok majd pár egyéb közelharci fegyvert idővel.
A minik remekül álltak össze, a sorja nagyja is gyorsan, egyszerűen eltávolítható volt (már amit alapozás előtt észrevettem… általában csak utána szokott feltűnni). 6 warrior és 4 HG összerakása után aztán lefújtam őket matt fehérre majd két meseolvasás és altatás között kifestettem kettőt.A világos alapra 1-1 réteg Army Painter Speedpaintet alkalmaztam, először nem a Crusader Skin-t használva a bőrre, hanem hogy a napbarnított, cserzettebb érzést adja a mindenre is jó Hardened Leathert vetettem be. A fém részek szintén csak SP-et kaptak, ezt még idővel lehet kihúzom egy kis fémmel. Nem lesznek díjnyertesek, de én a kb. 15-15 perc munkához képest elégedett vagyok. A talp egyelőre egy réteg barna mázt kapott, ha mind készen lesznek erre megy majd valószínűleg egy homokos-köves mix, feltéve hogy addig nem gondolom meg magam. A tervem az hogy a harcosokat 6-osával fogom kifesteni, mindenhol választok 3 fő színt és azokat kombinálom, így elkerülve az egyenruha érzést, de könnyen megkülönböztethetővé téve az osztagokat.

Itt tart hát a projekt most, az elképzelésem az, hogy befejezem a gyalogságot és jöhetnek a tevék. Nem akarom a dolgot túlságosan elhúzni, így nagyjából november végére szeretnék végezni, de persze tervezni mindig könnyebb mint megvalósítani :) , amint lesz miről beszámolni ismét jelentkezek. Addig is a banda állása:
7_1.jpg

 Szerző: Csubissimus

1 komment

Címkék: SAGA Csubissimus

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr3617970776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

44akos19 2023.04.06. 22:29:03

Szépek lettek. Én is szeretem ezeket a figurákat. Minap berendeltem melléjük a Fireforge két új iszlám szettjét. Meglátjuk. Még egyszer gratulálok a festéshez. :)
süti beállítások módosítása