HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) referencia (1) Referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Blitzkrieg Rapid Fire módra

2011.10.12. 09:27 janos900

Hétfőn egy nagy összfegyvernemi támadás részese voltam, Rapid Fire szabályok alapján játszottunk le egy 1940-es franciaországi csatát. A csapatokat összesen nyolcan irányítottuk, nyolc kört tudtunk lejátszani, ami szerintem nagyon jó eredmény. A szövetségesek védekeztek, a németek támadtak, egymás céljait nem ismertük, a német oldalon öt parancsnok volt, a szövetséges oldalon három.

A német támadó erőt két motorizált gyalogos zászlóalj alkotta, ezeket két század tank támogatta, az ezredparancsnok közvetlen alárendeltségébe tartozott még egy felderítő zászlóalj, valamint egy század Ju-87 zuhanóbombázó és hat üteg 105mm-es löveg, ezek a terepen un. off board támogatást adtak. Én ez egyik motorizált zászlóaljat irányítottam, a két tankszázadnak is külön parancsnoka volt, és a felderítő zászlóaljnak is. A védők kezdetben egy beásott francia gyalogos zászlóaljat kaptak, a terep egyik oldalán, és egy ugyancsak beásott brit gyalogos zászlóaljat a másik oldalon, a támadók feltűnése után körönként volt esélye a szövetséges zászlóalj parancsnokságoknak, hogy páncélos támogatást hívjanak.

Az első két körben csak a német tüzérség dolgozott, a tábla közepén lévő templomot bombáztuk, ez volt az elsődleges célpontunk. Az épületben maximum húsz figura fért el, a magassága miatt pompás tüzérségi megfigyelőhely volt, így hát sajnos pusztulnia kellett. Összesen hatpontnyi sebzés kellett hozzá, hogy leromboljuk, ami sikerült is, ugyanakkor a templom előtti kereszteződést is szétbombáztuk, így a későbbiekben ez lassította a járműveinket az úton (mínusz D6 inch). A templom lerombolása megszüntette a mögötte álló gyár takarását, ez is fontos szempont volt, mert a végső cél a gyár elfoglalása volt, ha sikerül bejuttatnunk az utánfutós teherautónkat a gyárépületbe, az azonnali és teljes német győzelmet jelentett.

A harmadik körben léptünk be a térképre, a felderítő zászlóalj páncélautói és oldalkocsis motorkerékpárjai, dühös darazsakként rajzottak szét, hogy minél több francia és brit alakulat állásait derítsék fel. Az én zászlóaljam a T-38-as cseh gyártású tankokkal felszerelt harckocsi századdal működött együtt, így ebben a körben csak a gyalogsági ágyúmmal, és az aknavetőmmel léptem be, ezeket azonnal fel is állítottam, hogy a következő körben már legyen tűztámogatásom. A felderítők és a tankok teljes számban és maximális sebességgel nyomultak előre, a másik motorizált zászlóalj parancsnoka hozzám hasonlóan csak a tüzérségét helyezte pozícióba. Mivel nekem két épületet kellett elfoglalnom, és ehhez három században összesen huszonhét figurám volt, igyekeztem spórolni a gyalogsággal. Mivel az 1940-es seregekben nagyjából zászlóaljanként van csak egy-egy páncéltörő puska, a tankokat nem sok veszély fenyegette, így a szükséges aranyszabályon kívül (legyen támogató gyalogság 12”-en belül), nem terveztem túl sok együttműködést a tankokkal, a két épületre koncentráltam.

A negyedik körben megérkezett a zuhanóbombázó támogatás, felderítve egy 25mm-es francia páncéltörő ágyút, és egy aknavetőt, a páncéltörő kapott is egy légitámadást. A szárazföldi erőink töretlen ütemben nyomultak tovább, én is beléptem a zászlóaljammal, a templom romjai között bujkáló franciák heves tűzpárbajt vívtak a motorkerékpáros felderítőkkel, de azok nem álltak meg, a lövés után továbbszáguldottak, és a mögöttük haladó páncélautók és tankok vették át a helyüket.

Az ötödik körben, megjelent két Matilda I.-es brit tank, ezeket támadta a Ju-87-es század, a tankok megsérültek, és egy körre meg is álltak, ezzel a Luftwaffe sikeresen blokkolta a szövetséges ellentámadást, két körre. Ennek legjobban a motoros felderítők örülhettek, mert ők pont szembe robogtak a Matildákkal a kétsávos úton. A felderítőknek, és a védők tüzelésének köszönhetően kirajzolódott a francia gyalogság védvonala, én a templomban védekező gyalogság ellen vezettem egy századomat, sikertelenül próbáltam hívni a támogató aknavetőket, és a gyalogsági ágyúmat. A teherautóimmal az úton nyomultam előre, jobb oldalon a tankok és a páncélautók lőtték a franciákat a házakban. A tankok sorra tiporták le az összes sövényt, utat nyitva ezzel a teherautóknak és a tüzérségi megfigyelőknek.

A hatodik körben újabb szövetséges tankok bukkantak fel, jobbról egy francia nehéztank és három könnyű, balról egy Matilda II brit páncélos. Az egyik Matilda I üss és fuss, akció keretében kilőtte az egyik teherautómat, az így gépjármű nélkül maradt századom megrohamozta az egyik, közben rommá lőtt házat, a többi játékos meglepetésére, én a gránátdobást választottam, és két kockával négy figurát leszedve elpusztítottam a maradék védőket. A templom védői is elhullottak közben, így hat figurával bevettem a templom romjait, ezzel teljesítettem a célok egy részét. A hat figura mellé odaszállítottam a két géppuskás alakulatomat is, így egy erős hadállást alakítottam ki a következő célponttal (gyárépület) szemben. A gyár ellen gépkocsiról szállva rohamot indítottam a következő körben, szintén kézigránátokkal, két figurát pusztítottam el, de mintegy négy figurát veszítettem. A pótkocsis teherautót a többi jármű fedezékében, ütemesen toltam előre, készen álltam egy rohamra a gyár ellen, amit öt figurával tudtam volna indítani, hat ellen, mindezt két géppuska támogatásával, és három alakulattal tudtam volna hívni a támogató aknavetőket és a gyalogsági ágyút.

A bal oldalamon a másik gyalogos zászlóalj vonalban nyomult előre, némi tűzharcba bonyolódott a brit gyalogsági egységekkel, a Matilda II a gyárépület mellett állva lőtte a Panzer III-as páncélosokkal felszerelt század tankjait. A Ju-87-es századot a brit légvédelem megsemmisítette, a francia tankok a belépésüket követő körben tüzet nyitottak, és bevittek egy könnyű találatot az egyik T-38-nak, viszont ellenük már felállítottuk a három tankelhárító ágyunkat, mindhárom zászlóalj 37mm-es ágyúja elkezdte beásni magát, és Reserv Fire, módban várta a francia tankokat. Mivel a francia páncélosokban, a toronyban csak egy kezelő volt, a Rapid Fire szabályok alapján, ezek a tankok nem tudnak mozogni is, és lőni is ugyanazon körben. Így nekünk volt időnk reagálni, mert a második körükben nem mozdultak csak lőttek.

Sajnos a játékidő letelt, így nem tudtuk befejezni a játszmát. A francia gyalogságnak háromszor kellet morálpróbát tennie, a veszteségei miatt (több mint húsz figura), de a beásott pozíciói adta bónuszok miatt, mindig megdobták a próbát, pedig a zászlóaljparancsnok már a templomnál odaveszett. Tankveszteséget egyik fél sem szenvedett el, könnyű és nehéz sérülést igen, teljes modell veszteséget nem. Az én zászlóaljam kilenc figurát veszített, a másik zászlóalj is nagyjából ennyit, a felderítők elveszítették valamennyi motorkerékpárosukat, a legnagyobb pontértékű veszteség a Ju-87-volt. Játék nagyon jól sikerült, igazi villámháborús vesszőfutás volt, és nyolcan játszottunk egyszerre!

2 komment

Címkék: rapid fire

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr923296783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Solo captain 2011.10.12. 10:09:45

Nagyon jó csataleírás volt, köszönjük !

Solo captain

janos900 2011.10.12. 12:52:07

Nincs mit! Nagyon jó csata volt, arról könnyű jó leírást adni. :)
süti beállítások módosítása