HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Alam el Halfa, Rapid Fire csata 2. rész

2012.06.09. 16:37 janos900

A játék elején jó szokásunkhoz híven tartottunk egy haditanácsot a Phil barátommal, úgy döntöttünk, hogy mivel ő ismeri a küldetés részleteit, ő lesz a másodiknak beérkező harccsoport parancsnoka, én meg majd jól belegyalogolok mindenbe amit csak a britek fel tudnak vonultatni. Elsőre ez nem tűnik valami nagy élvezetnek, de egyrészt így volt fair a harmadik játékossal, másrészt nekem így teljesebb volt a játékélmény, mert nem tudtam előre „kimatekozni” a történéseket. Persze azért megpróbáltam, józan ésszel egy használható stratégiát kidolgozni.

a1csatater.jpg

A képen látható a pálya, a tíz körömbe kerül elérni a két dombot, ha a kisebbik bal oldali dombot tartjuk csak, az döntetlen, mindkét dombot el kell foglalnunk a győzelemhez. A sivatagi terep miatt, rendhagyó módon nem kombinált harccsoportokban gondolkodtam, hanem külön nyomultam előre a páncélosokkal a bal oldalon, és külön a gyalogsági erőkkel a jobb oldalon. Egész egyszerűen azért, mert a jobb oldalon középen lévő tereptárgy egy horpadást hivatott jelképezni, mély homokkal a belsejében. Ahhoz, hogy a teljes horpadást belássam, 6 inch-re meg kellett közelítenem a széleit. Ez nekem egy jól beásott gyalogsági állásnak tünt elsőre, ami ellen be tudtam vetni egy gépesített egységet, két géppuskával, két aknavetővel és összesen negyvenégy figurával. Mivel a második hadosztály öt körrel utánam jött, úgy egyeztünk, hogy annak a  páncélos ezrede középen fog haladni, hogy szükség esetén megtámogassa az én gyalogságomat. Az egész horpadás egy jól kinéző hosszú birkózómérkőzésnek nézett ki, nem akartam itt leragadni a tankokkal. A következő képeken látszik a két célpont domb, majd a teljes hadosztályom.

a1dombok.jpg

a1ahadosztalyom.jpg

Az első két körben semmi fontos nem történt robogtam előre, két részre bontva, a brit játékos előre kimérte a tüzérségi megfigyelőinek hatótávolságát, és megjelölte a táviró oszlopot, amint azt elértem, megindult a zárótűz. A valóságban is így történt a britek előre bemérték és megjelölték a tűzérségük hatótávolságát és a távolságokat. A németek a távíró oszlopokat követve haladtak előre a sivatagban így érték el a brit vonalakat.

a2masodikkor.jpg

A harmadik körben az egyik teherautómat telibe találták a britek, négy figurám élte túl a tűzcsapást. Viszont az egyik féllánctalpas megfigyelőm kiszúrta a két nemzetközösségi 25 fontost! A következő két körben a teljes tüzérségem rájuk koncentrált és sikerült mind a hat kezelőt leszednem. Hogy kedvezzünk a brit játékosnak, Phil azt mondta az ágyúkat ettől függetlenül felmozdonyozhatja és ha kijut velük a térképről K6 körön belül a másik Off-board üteghez csatlakozva tovább harcolhatnak. Elég nagy szarvashiba volt szerintem ennyire előretolni a tüzérséget. Így egyet értettem, hogy adjunk még egy esélyt a brit játékosnak. Ugyanakkor eldöntöttem, ha rajtam múlik azok az ágyuk nem jutnak le a pályáról.

a1a3.kor.jpg

a1azuteg.jpg

Folyt. köv.

Szólj hozzá!

Címkék: afrika második világháború rapid fire

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr474575310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása