Az elmúlt hónapokban sajnos nem jutott idő a blogra. Cserébe haladtam a projektjeimmel, megtartottunk két sikeres Historikumot és jártam jó pár történelmi helyen Olaszországban. Szóval decemberben meg január elején igyekszem bepótolni a lemaradást a blogposztok terén. A szovjet seregem folyamatosan nő. A 3DBreed nyomtatható figuráit használtam fel a téli gyalogsághoz, kimondottan a budapesti harcokhoz tartozó sereglisták alapján építettem a sereget (Fortress Budapest), az ellenfeleiket is ugyanígy készítettem a Projekt 12 részeként.
A szovjet sereglista, amit az utcai harcokhoz választhatunk elég szigorú, kell venni minimum egy alhadnagyot, és két tizenkét fős géppisztolyos rajt. Nincs más választható raj amíg ezeket meg nem vásároltuk, és a maximumra kell tölteni a két rajt. Annyi a mozgásterünk, hogy kaphat mindkét raj egy-egy golyószórót. Mivel én a hadnagyot is szeretem a maximális két kísérővel megtámogatni, így kénytelen voltam kifesteni 27 géppisztolyos figurát, a hadnagy mellé, meg két két fős golyószórós teamet. Ezek már készen voltak, amikor elhatároztuk, hogy egy újabb küldetést is megvalósítunk a Fortress Budapest könyvből, a Farkasréti Temető ostromát.
A legfontosabb fejlesztés aminek neki kellett hasalnom, az a vonatkozó küldetésben választható un. City Siege asset, ez 500 seregpontonként ad egy választható bónuszt. Véleményem szerint a leghasznosabb az, amikor a támadó kap egy gyalogos egységet ami a másolata a sereglistájában szereplő legolcsóbb gyalogos formációjának. Mivel a szovjet seregben kötelező hozni a két maximum létszámú géppisztolyos gyalogos rajt, így adja magát a két darab tizenkét fős géppisztolyos raj, páncéltörő gránátokkal 180 pontért, ezek mivel egyformák, nincs olcsóbb egység, amit másolni lehet. Mivel a seregünk 1000 pontos, így kétszer másolhatjuk ingyen az egyik géppisztolyos rajt. Ez ad a támadónak extra 360 pontot és két aktiválást. Viszont nekem még 24db géppisztolyost kellett ehhez kifesteni. De végül sikerült, így lett összesen ötvenegy téli géppisztolyosom, ezt a hordát igyekeztem minél jobban megtámogatni, a játékban.
Mivel a küldetés helyszíne amit a 20. Historikumon játszottunk le a Farkasréti temető, a védőknek értelem szerűen rengeteg fedezéke volt, ennek ellensúlyozására igyekeztem meredek röppályán tüzelő fegyverekkel megtámogatni a gyalogságom. Így választottam egy ZIS-3 löveget, egy közepes aknavetőt meg egy SU-76-ot, amit hol önjáró lövegnek, hol páncélvadásznak hívnak, igazából a szabály szerint extra 10 pontért páncéltörő ágyú képességet is kap, csakúgy mint a ZIS-3 (ugyanaz a lövege a járműnek is). Szerencsére téli festéssel volt már SU-76 járművem, szóval ez egy gyári kész makett, nem én raktam össze. A ZIS-3-at és kezelőit, valamint az aknavetőt és kezelőit a Historikumra festettem ki. Kellett még egy mesterlövész a megfigyelőjével, egy páncéltörő puskás raj két figurával, egy kapitány a kísérőjével, egy három fős Maxim raj és végül egy két fős szanitéc rajt. Ez még tizenkilenc figura volt.
Közben egy potya ajánlatra hívta fel a figyelmem Zirrian, így vettem egy második téli festésű T-34/76 harckocsit, de ez végül nem jutott szerephez a küldetésben. A Historikumon a játék jól sikerült, csak egy hajszálnyival vesztettünk, cserébe komoly csatát vívtunk. Mivel Jentz rám bízta a terepet, a szovjet téli seregeben még jó párszor meg fog harcolni a Farkasréti Temető birtoklásáért a következő hónapokban.