HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Volksturm csata 1. rész

2012.11.03. 11:40 janos900

A legutóbbi klubnapon Phil és Dave meginvitált egy Rapid Fire játékra, választhattam, hogy amerikai támadó, vagy német védő akarok-e lenni. Mivel az esetek többségében német szoktam lenni, így most kapva-kaptam az amerikai lehetőségen, és szépen belesétáltam egy rafináltan megkomponált küldetésbe. A keretsztoriban annyi volt csak megadva, hogy valahol Németországban 1945 elején két gépesített zászlólaj parancsnokaként el kell foglalnom egy kisvárost.

terep (640x480).jpg

Első nekifutásra két játékos volt kalkulálva, de végül egyedül maradtam az amerikai oldalon. Kaptam két Volverin-t, három Sherman tankot, két üteg 105mm-es és két üteg 155mm-es tüzérséget támogatásnak, valamint egy gépkocsizó lövész zászlóaljat, illetve habnak a torta tetejére egy félig mechanizált Ranger zászlóaljat, három féllánctalpas, három teherautó. A cseresznyét a tetejére a felderítő század jelentette, két jeep és egy Greyhound.

amerikai sereg (640x480).jpg

Az ellenfél a jelentések szerint Volksturm gyalogság, meg egy géppuskás bunker. Mivel nekem tekintélyes haderőm volt, és az ellenfél bárhol rejtőzhetett, ezért óvatos voltam. Nem ellentmondás, ha nekem sok pontos haderőm van, a védőnek is relatíve sok pontja lesz és a Volksturm olcsó, tehát akár minden bokorban megbújhat egy Panzerfaust-os nyugdíjas és minden padláson lapulhat egy suhanc távcsöves puskával.  A Volksturm századoknak három páncéltörő rakétája van századonként, a Wermacht gyalogságnak csak egy, tehát egy reserv fire esetén három lövést kap a merész páncélos, ha megközelít egy házat hat inch-re.

A Rangerek elit egység, extra BAR golyószorókkal, így a kézifegyver tüzelési táblázatnál bónuszt kapnak a figurák számánál, illetve a kockadobásaik értékéhez is hozzá lehet adni egyet a BAR golyószórók miatt. Mindkét zászlóaljamnak volt egy lángszorós figurája, valamint minden századnak volt két töltete amivel be tudták robbantani a bunkert.

nzomulas1 (640x480).jpg

A küldetés elötti kaptam egy tüzérségi előkészítő kört, vakon megbombázhattam a terepet. A Rapid Fire-ben a házakba négy pontot kell belesebezni, hogy összeomoljanak, szinte biztos, hogy mindegyik épületben rejtőznek csapatok, mert a szétlőtt épület romjai is heavy cover-t jelentenek, vagyis ugyanolyan jó fedezékek, mint maguk a sértetlen épületek. A képen látszik, hogy hat épület és egy templom volt, valamint egy romos épület. Nekem a teljes győzelemhez el kellett foglalnom a város négy épületét és a templomot is. A védő a térképvázlatában kellett, hogy felrajzolja a csapatai elhelyezezését, bárhol a terepen. Én az első körben csak beléptem a terepre, tehát már ott is kaphattam egy üdvlövést, amikor és ahol beléptem.

A német védőket Dave barátom hozta, csodaszép 20mm-es fém figurái vannak, gondosan festve. A Volkstrum gyalogosok civil nagykabátban, páncélököllel a vállukon, a géppuskáik még az első világháborús 08-asok, a biciklisek szintén fejenként két-két páncélököllel karrikáznak. A játék során sajnos sokszor nem lehetett látni a figurákat, mivel szinte mind rejtőzködött valahol, ezért készítettem róluk pár képet a dobozukban.

P1010220 (640x480).jpg

dave1 (640x480).jpg

volkstrum2 (640x480).jpg

8 komment

Címkék: második világháború rapid fire

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr874886755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KVadász 2012.11.03. 13:34:28

A Volksturm (amit a címben betüfelcserélve írtál) zseniális dolog, plasztik készletekeben is szívmelengető holmikat árulnak hozzájuk, a Pegasus, az Orion meg az Odemar készletei is aranyat érnek. Teli náci csajokkal, hitlerjugendesekkel, óriási téma lehet akár weird warhoz, akár VBCW-hoz a sok polgári harcos meg viharvert stalhelmes baka.

janos900 2012.11.03. 18:26:39

@KVadász: Koszi, javitva, beneztem. Nekem most nem a kedvenceim ezutan a csata utan. De teny, hogy fantaziadus figuratema.

HPetyo 2012.11.04. 08:53:18

Nekem van egy csomag Warlord-os Volksturm-osom VBCW-hoz. A minap találtam meg őket az egyik dobozomban, teljesen el is feledkeztem róluk.
Annyi a szépséghibájuk, hogy az egyik figuránál Panzerfaust van, ami 38-ban még furcsa, de rá lehet mondani, hogy valami házilag barkácsolt puskagránát vető szerűség. Az a figura viszont annyira jól néz ki, hogy mindenképpen szeretnék vele játszani.

Amúgy annak ellenére, hogy kevés dolog van az asztalon, jól néz ki. Max az út egy kicsit fura.

KVadász 2012.11.04. 16:02:00

@HPetyo: Fura az út?? Mentél te már végig valamelyik nagyobb pesti úton? Ha azok ilyenek lennének a többség összetenné a két kezét. :)

janos900 2012.11.04. 20:15:49

@HPetyo: Minden épület papírból van, kivétel a romos ház. Az út meg textilből.

janos900 2012.11.06. 23:03:39

A képek közt van kettő ami az eheti újrajátszásról készült, illetve 2 ami a balkáni mozaikok első csatájáról.
slwarlords.blogspot.co.uk/2012/11/club-night-5th-november-2012.html

HPetyo 2012.11.07. 07:37:22

Az a Mud and Blood asztal nagyon komoly. Bár 28mm.

janos900 2012.11.07. 18:00:30

@HPetyo: Hm. nem egészen az épületeket a klubban találtam a tavalyi leltározasnál, az volt a dobozra írva, hogy: 25mm Peninsula. Azóta motoszkált bennem, hogy használni kellene őket valamihez. Szerintem simán jók 20mm-hez is. Meg görögnek spanyol helyett. :D
süti beállítások módosítása