HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Za Rogyinu!

2012.12.13. 21:53 janos900

Aham, hát igen egy új sereg. De ez olcsóbb, plasztik, és a járművek már úgyis megvannak. Szóval nem drága, tényleg. Az úgy kezdődött, hogy Harry barátomnak van egy tekintélyes szovjet serege 28mm-ben, kevés volt benne a gyalogos, így vett egy-egy dobozt a Plastic Soldier Company 28mm-es szovjet ajánlatából, így most van egy doboz gyalogsága, egy doboz nehézfegyvere, két páncéltörő ágyúja, meg vagy negyven fém figura még régről. Ezen kívül van T-34/85, T-26, ISU-100, szóval van egy serege. Nekem vannak orosz faházaim, a Dave-nak meg vannak német figurái, sok német. Szóval minden adott, hogy összehozzunk egy nagy, négy-hat személyes Bolt Action keleti frontos játékot. Illetve kell még pár dolog, mert az a szovjet sereg ami eddig van, az nem elég három játékosnak...

russ5.jpgSzóval én is elkezdtem a WW2-öt megint, ráadásul 28mm plasztik figurákkal, eh ez már a sötét oldal, én mondom. Három éve vettem tíz darab Solido 1:50-es die-cast harcjárművet, egy kiárusításon, eladásra. Volt hat darab Sdkfz 251 lövészpáncélos rádiós keret antennával, valami általam soha sem látott festéssel, és D.A.K.-os matricákkal, ezen kívül volt négy darab T-34/76 tank is, német festéssel, kötényezve. Négy font volt darabja, kutyának se kellettek, csúfak voltak, és egyáltalán nem illettek bele a gyűjtők kollekciójába. Én azonban átláttam a rút külsőn, és hadijátékos szemmel néztem őket. Végül is volt hat darab félhernyó, öt egy szakasz. Meg négy T-34-es, három egy szakasz, festék meg van, meg szike is. Az Sdkfz-k, három hónapon belül elkeltek hatvan fontért, darabját adtam tíz fontért, majd két T-34-es is elment szintén ugyanezért az árért. A maradék kettő viszont teljesen rajtam ragadt, három éve minden börzére beadtam őket, a végén már hat fontért, és mégse kellettek senkinek. Most viszont eljött az ő idejük, a kötényezést szépen letörtem róluk, és már festettem is őket Revell Akrill Nato-Oliv-ra. Utánna előástam a három darab U.S. Jeep-emet, és őket is lekentem, hogy eltakarjam a nagy fehér csillagokat. Majd egy tengerészgyalogos színekben pompázó M5 halftrack került sorra, ez is megkapta a Nato-Oliv festését. Járművek megoldva, van még két zöld Bren Carrier, ha kell a brit seregemből, és szégyentelenül fel fogom használni az első világháborús teherautóimat is, ha arról van szó.

russ1.jpgMegérkezett a Plastic Soldier Russian Infantry in Summer Uniform 28mm doboza, tizenhat font volt postával. Ezzel megkezdődött a Vörös hadsereg mozgósítása az íróasztalomon. A műanyag kereteket vagdosva, újra úgy éreztem magam mint a nyolcvanas évek végén, amikor a Shell Interág áruház megnyitotta kapuit nálunk, és megvettem életem első doboz Esci 1:72-es figuráját. Vettem egyből kettőt, volt benne két csomag német, egy csomag brit ejtőernyős, és egy csomag kommandós. A barátomnak viszont oroszok jutottak, még a színük is hasonló szürke volt mint ezeknek most. Azok nekem mindig jobban tetszettek akkoriban, most megvan a kárpótlás, 28mm-ben.

russ3.jpg

 Pikk-pakk megvoltam az első két kerettel, vágás, ragasztás, aztán a talpak, majd a szóróanyag, kell várni egy napot és mehet az alapozás. A készlet az árához mérten teljesen korrekt, én most Bolt Action sereglista szemmel nézem őket. Három keret a doboz, egy kereten kapunk hét darab lövészt, két darab golyószóróst, két töltőt a golyószórókhoz, egy női szanitécet, két tisztet pisztolyal, és négy géppisztolyos figurát. A variációs lehetőségek bütykölés nélkül viszonylag kevésnek tünnek, de nem is nagyon akartam variálni. Van két álló figura, az egyik acélsisakban, a másik sapkában, ezekhez van egy puskás kar, illetve egy géppisztolyos, így eldönthetem melyik legyen puskás és sisakos, vagy puskás és sapkás, illetve géppisztollyal ugyanez. Az egyik golyószórós menetel, a másik hasal. A hasaló figurának mi választhatjuk meg a fejét (szintén sapka, vagy sisak), illetve a hozzá tartozó hasaló pozícióban lévő töltő figurának is, így a három keretből négy féle team készíthető a fejek variálásával.

russ4.jpg

A sereglista alapján a dobozból kijön a három fős szanitéc csapat, a három fős HQ ha a géppisztolyos katonákat adom a tiszt mellé, az ugyancsak három fős tüzérségi megfigyelő szintén két géppisztolyos figura felhasználásával és három tíz fős raj (ezekbe hét puskás figura, egy géppisztolyos altiszt, és a hasaló golyószórós team). Van egy figura minden kereten, aki gránátot dob, na ezeken fogok színeket próbálni, mert csecsemő méretű karral kitekeredő figura, maximum a Wierd World War sémába illene nálam bele. Az összesen hat darab tisztből, nekem mindössze két darabra van szükségem, illetve a menetelő golyószórósból is van két felesleg, mert a töltőket használom fel a szanitéc csoportba. Lehetne a három női figura is, de az valahogy nem tetszik. Illetve úgy találom helyesnek hogy, egy a szanitéc ez a női figura, a másik kettő a beteghordó, így jól látható a különbség, amikor az esetleges veszteséget kell levenni. Összeségében indulásnak ez a doboz egy jó vétel, mert egy gyenge szakasz kijön a lényeges nehéz támogató fegyverek nélkül, de a szükséges egyéb támogató egységekkel. A második ilyen dobozon már elgondolkodnék, mert ugyanígy három raj jönne ki belőle, de egy kupac figura maradna meg feleslegnek. Vicces módon a legfontosabb alap seregépítő figurából nincs elég, az átlag puskás gyalogosból. Összeségében nekem tetszik ez a doboz, olcsó és jó alap egy sereghez, bár a figurákon látszik, hogy inkább a 20mm-es méretarány áll jól nekik. Képek a figurákról majd a következő Műhely bejegyzésben lesznek, ezeknek a fotóknak nem bírtam ellenállni...

7 komment

Címkék: második világháború Bolt Action

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr334962074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gróf Úr 2012.12.14. 07:28:12

Jó a cikk, csak helytelen a címe :-) Za Rogyinu az, ha kopott orosz-tudásom nem csal... Sztalin -> Sztalina, Rogyina -> Rogyinu

Ysengrin 2012.12.14. 08:15:43

Ha variálni akarod a sereg kinézetét akkor ajánlom a Bolt Action műanyag szovjet gyalogság dobozát. Sokkal drágább, de jobban pózolható, vannak benne extra bitzek, stb.

janos900 2012.12.14. 11:20:55

@Ysengrin: Ezen meg gondolkodom, nagyon szep az a szett, de az arabol, megvan a nehezfegyveres doboz, es meg egy ugyanilyen alap doboz. Lattam, mennyi lehetoseg rejlik benne, meg kombinalhato a fem Bolt Action figurakkal, oda-vissza fejcserek stb. Lattam kezbe a fem rohamosztagot, a szovjet roham katonakat, kamuflazs, golyoallo mellenyek stb. nagyon durvan jol neztek ki, de nem akarok belemerulni.
Az az igazsag, hogy ez amolyan igazi orosz sereg lesz a mennyisege adja majd a minoseget, rengeteg alapszinten festett olcso figura. Neztem egy 1000 pontos sereglistat, 103 figura volt benne, ket aknavetovel, es ket Szu-76 rohamloveggel. Brutalis mennyiseg.

janos900 2012.12.14. 11:21:48

@Gróf Úr: Koszi, javitva, a hibas linket toroltem. :)

Ysengrin 2012.12.14. 14:38:29

@janos900: Ha viszont fontos az ár, akkor érdemes lehet megvenni a Plastic Soldier Companytól a 28mm Russia Army Deal és a meglévő dobozod mellé, már így teljes lesz a sereged.

janos900 2012.12.14. 17:48:38

@Ysengrin: £ 38.5, postaval, a Bolt Action doboz £ 26.6 postaval, valoban jo ajanlat, egyenlore legyen meg ez az adag, aztan majd januarban dontok. :)
süti beállítások módosítása