HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Szovjet 1941-es lövész hadosztály a Rapid Fire szerint

2013.02.02. 09:21 janos900

Az előző cikkben leírtam a figura és modell igényét a Gyorshadtestnek, most lássuk a rendszer által javasolt szovjet ellenfelet a szovjet lövészeket. A sereglista itt sem teljes, jóval kisebb erőket hoz a szabálykönyv, mint ami a valóságban egy hadosztályban volt de arányaiban játszható egyensúlyt kapunk. A szovjet hadosztály 599 pontot ér, és egy lövészezred van benne (három lenne a valóságban) a támogató tüzérséggel és a tankelhárító üteggel.

A HQ egység részei:

Hat figura a parancsnoki egység, ehhez tartozik még egy rádiós kocsi, illetve egy személyautó. A légvédelmi századot egy légvédelmi géppuska alkotja két kezelővel és egy teherautóval, itt opcionálisan lehet egy un. „quad” géppuskánk is extra tíz pontért. Ugyancsak a modellező döntése, hogy ez egy kocsira szerelt vagy egy földre telepített fegyver. Az egység része még két további teherautó, ezek szimbolizálják az utánpótlási oszlopot. Tartozik még egy csatolt páncéltörő szakasz is az egységhez, egy darab 45mm-es ágyú három kezelővel lóvontatással.

A lövész ezred részei:

Az ezred parancsnoki egysége itt is hat figura (ebből egy tiszt az ezredparancsnokot szimbolizálandó) egy személygépkocsi és egy lovas szekér. A tűzérüteget egy 76.2mm-es ágyú alkotja három kezelővel, és lóvontatással. A páncéltörő üteg egy darab 45mm-es páncéltörő ágyú, szintén három kezelővel és fogatolva. A légvédelmi szakasz itt is egy „quad” géppuska de három kezelővel és egy teherautó. Az ezred áll még három darab zászlóaljból, ezeket a következő bekezdésben írom le.

A lövész zászlóalj részei:

A parancsnoki században a parancsnoki figura és a két fős páncéltörő puskás egység mellett van még két alap katona figura, így öt figura alkotja az egységet. A lövész századok egyenként nyolc figurából állnak, és három van belőlük. Ahogyan azt már említettem, három ezred egy hadosztály, három zászlóalj egy ezred, három század egy zászlóalj. A zászlólajnak jár még egy aknavetős század egy 82 és egy 50mm-es aknavetővel, ezekhez öt figura tartozik kezelőnek, valamint egy géppuskás század ami három figurát jelent egy maxim géppuskával. A páncéltörő puskákat az egységek csak 1941 végén kapták meg, tehát ezek a Gyorshadtest ellen még nem voltak bevetve.

A tüzér zászlóalj részei:

Ez egy darab tíz figurás egységet jelent, két darab 76.2mm-es löveggel, valamint egy 122mm-es tarackkal, mindháromhoz tartozik egy lófogat is. Külön kitétel, hogy nincs tüzérségi megfigyelő, tehát csak direkt tüzelésre alkalmas az egység. A 122mm-es lövegnek van négy kezelője, a másik kettőnek három-három.

A szervezési ábrákat átnézve, a magyar erők feleszereltsége nem is olyan rossz, a Toldi-k és az Ansaldok ellen egy szovjet lövész zászlóalj nem sok mindent tud tenni, mert az aknavetőket nem lehet tankok ellen használni a szabályok szerint. Ebből kifolyólag egy fiktív párbajban a teljes szovjet haderőnek összesen van hat lövege amivel árthat a magyar páncélosoknak. A sereglista alapján a magyar kerékpáros és motorizált zászlóaljak erősebbek a szovjeteknél, jobb a páncélelhárításuk, gyorsabban mozognak és valamivel nagyobb az élőerejük is. Természetesen ez egy idealizált kép, de a valóságban is egy megvert, szétzilált szovjet hadsereg ellen vonult fel a Honvédség.

Mivel jelenleg a skirmish csaták lejátszása a tét, a Rapid Fire listák nekem csak tájékozódásul kellenek, hogy körülbelül mennyi anyagi ráfordításra lenne szükség, ha ebben a rendszerben szeretnék majdan játszani. Ezen kívül rendkívül jó segítség a két haderő jellegzetességeinek megformálásában.

Ha a Bolt Action-ra lefordítom az eddigi tudásomat, akkor a skirmish csatákban egyik fél sem használhat mesterlövészeket, a szovjeteknek nem lehet tüzérségi megfigyelője, a magyaroknak igen. A szovjetek csak esetenként kaphatnak légitámogatást, de az akkor is csak vadászgép lehet, tehát nem dobhatnak a légicsapás minőségére, mindig a legalacsonyabb értéket kapják. A magyarok kapnak légicsapást és dobhatnak, de a földi támogató repülőgép opció nekik is törölve lesz. A magyarok kaphatnak páncélautó és tank támogatást a szovjetek csak kijelölt küldetésekben. A szovjetek kaphatnak géppisztolyokat a rajaikba, a magyarok nem. A szovjeteknek csak tapasztalatalan gyalogsági erőket lehet választani, illetve kaphatnak veterán státuszú NKVD gyalogos erőket és ezeket akár automata puskákkal is felszerelhetik. A magyaroknak hozzáférhető a páncéltörő puskás raj, a szovjeteknek nem.

Továbbra is fehér folt a lángszorók használata, kinek volt kinek nem. Illetve a mestrelövészeket illetően sem vagyok biztos benne, hogy a szovjeteknek tiltva legyen-e. Szerintem ezekkel a korlátozásokkal, komoly kihívások lesznek a játék során. Egy átlag magyar szakasz hat aktiválást jelent majd, egy tisztet két lövésszel, három tizenegy fős rajt puskákkal és egy golyószoróval, egy 50mm-es aknavetőt két kezelővel és egy szanitécet. Ez 525 pont, két ilyen szakasz jelent 12 aktiválást és 1050 pontot. Ehhez már kérhető egy 81mm-es aknavető, egy géppuska, egy magasabb rangu tiszt, egy tüzérségi megfigyelő. Az máris látszik, hogy tíznél több aktiválás lesz oldalanként, főleg mivel a szovjet erők tapasztalatlan kategóiába tartoznak majd, ezért ugyanez az alap szakasz csak 403 pontba kerül a szovjet játékosnak, ráadásul alapban kap egy komplett rajt ingyen. Tehát 703 pontból hozza ki ugyanazt a két szakaszt amit a magyar játékos 1050-ből. A szovjet mennyiségi fölény ellen kell majd a tüzérségi, légi és páncélostámogatás. Egy Ansaldo kisharckocsi a japán lista alapján nem lesz több mint 100 pont, mint mozgó géppuskafészek bizony szükség lesz rá. Természetesen ez még mind csak kezdeti morfondírozás, mert sem a teljes szovjet sem a magyar Bolt Action lista nem látott még napvilágot. Nekem tetszik ez a fajta játék, amikor erőssen lekorlátozzuk és hadszintérhez szabjuk a választható egységek számát és fajtáját, mert ezzel a játékosnak egy komoly kihívás megtanulni a seregét, és a lehetőségekhez mérten történelmi listák alapján zajlik majd a játék.

Szólj hozzá!

Címkék: második világháború rapid fire Bolt Action

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr305058054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása