HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Mint kés a vajba, Bolt Action csatajelentés

2013.07.11. 18:25 janos900

Kapitány úr! A francia ellenállók rajtaütöttek egy német parancsnoki járművön, ... faluban. Az összecsapásban gyakorlatilag mindkét csapat elveszett, csak súlyos sebesültek maradtak, a falusiak mindenkit összeszedtek és ápolnak, de félnek a németek bosszújától, így a sérült lövészpáncéloshoz nem nyúltak. A polgármester a mi emberünk, jelentette, hogy a járműben több vasalt láda van lepecsételve. Meg kell szereznie a ládákat, az akció sürgős a maga alakulata az egyetlen ami a német vonalak mögött kellő távolságban van, légi és tüzérségi támogatást kap, valamint az amerikaiak is tudnak küldeni egy páncélost, sok sikert! Hans elkészült a fordítással, és átnyújtotta Fischer századosnak, a százados átfutotta a sorokat, majd a telefonért nyúlt...

P1010067 (640x480).jpg

P1010076 (640x480).jpgNagyjából ilyen keretsztorit lehetne eszkábálni a legutóbbi csatánkhoz, mindketten ezer pontból raktunk fel egy-egy 1944-es sereget, aztán dobtunk egy kockával, hogy melyik küldetés legyen, és a "szerezd meg a titkos dokumentumokat" című lett belőle. Az elkészült terep közepére beraktunk egy céltárgyat, ezt kellett elérni, felszedni a dokumentumokat, és visszajuttatni a térkép szélére. Elsőre a cifra káromkodásokon estünk túl, mert egyikünk se ilyesmire számított amikor a seregét összerakta. A német játékos egy páncéltőrő ágyúval megtámogatott gyalogsági szakaszt hozott, én egy rafináltan kialakított tüzérségi és légi támogatással is felvértezett Kommandó szakaszt hoztam, egy Sherman tankkal. A gyalogságom mind „veteran” volt, két félszakasz, két tiszt, két szanitéc, volt két öt fős rajom csak géppisztolyokkal és tankelhárító gránátokkal, két nyolc fős raj a szokásos Bren golyószóróval. Vettem hozzájuk egy légi megfigyelőt és kaptam egy ingyen tüzérségit is, mert brit seregem volt.

P1010068 (640x480).jpgA terep magáért beszél, 4Ground lézermaratott faházak, egy egész utca, valamint a romok, ugyancsak a 4Groundtól.P1010071 (640x480).jpg

P1010078 (640x480).jpgAz első sokkot kiheverve azon gondolkodtam, hogy micsoda nagy mészárlás lesz majd az utca kellős közepén, hiszen mindenkinek ott kell előrerohannia, hogy felkapja a „céltárgyat”.  Mivel ez egy tökéletes csapda volt a tankomnak, ezért azt már az elején eldöntöttem, hogy a Sherman kerül és fedezi a jobbszárnyat, mindeki más előrenyomul a házak fedezékébe, és amint a németek elárasztják az utcát, rájuk zúdítom az összes tűzerőt amit le tudok hívni. Természetesen a tank volt az utolsó belépő egységem, a szanitéceket küldtem előre az utcába, hogy a mentődobásokkal megtámogassam a nyílt utcán rohamozókat. Az első körben mindenkinek minden egységével morálpróbát kellett tennie, hogy be tudjon lépni a térképre, minusz egy nehezítéssel. Ez viszonylag jól ment, mivel csak három „regular” egységem volt (a tank és a két megfigyelő), mindenki más kommandós. A légi megfigyelőm és az egyik hadnagyom kint ragadt két körre, de ez semmiben nem akadályozott. A német játékosnak a géppuskája maradt kint egy körre, ez jóval nagyobb érvágás volt egy utcai harcban. Illetve lett volna, ha ellenfelem nem homlokegyenest az ellenkezőjét teszi mint én. Laza rajvonalba szétszórta az egységeit, és megpróbált bekeríteni. Ez véleményem szerint nagyon rossz döntés volt, főleg mivel a jobb szárnyam ellen három gyalogosrajt indított a hadnagya vezetésével, én meg válaszul arra indultam a tankkal. Ezzel le is blokkoltam az egységeit, a bokros-fás tagolt terepen kellett előrenyomulnia, ezzel teljesen elveszítette az esélyét, annak hogy valaha is beérje a kommandósaimat az utcában. A Shermanra megvettem a légvédelmi nehézgéppuskát, így három géppuskával tudta lőni a németeket a nyílt terepen.

P1010094 (640x480).jpg

P1010085 (480x640).jpg

Az első kör végén gyakorlatilag már láttam, hogy nyertem, csak az volt a kérdés, hogy milyen veszteségekkel. A második körben elkapta az egyik öt fős rajomat és leszedett két figurát, én is lőttem a Shermannal, de nem találtam el semmit. A többi egységem pedig precízen felsorakozott az út mellett, a szanitécek a megfelelő pontokon, a megfigyelők rohantak be a házakba, hogy tudják lehívni a tűztámogatást. A német részről mindössze egy mestrelövész és az útra betolt német löveg próbálta meg megakadályozni az egységeimet a haladásban.

P1010107 (640x480).jpg

P1010097 (640x480).jpg

A harmadik körben elértem a céltárgyat, a mesterlövész leszedte a rajt vezető altisztet, a löveg mellé lőtt, én lehívtam a tüzérséget, kiderült hogy van még egy német aknavető is a házak mögött, kaptak is pár „pin” jelzőt a löveggel közösen, nagyobb veszteséget azonban nem tudtam okozni. A légi megfigyelőm is akcióba lépett, bár ne tette volna. Természetesen egyest dobtam, a német célpont helyett baráti célpontra jött a vadászbombázó, ez természetesen a Shermanom lett, csodával határos módon túlélte, kapott négy „pin” jelzőt, és mozgásképtelenné vált. Ez ismét kapitális hiba volt az ellenfelem részéről, mert a szűk utcában a gyalogságom küldött repülőgép jó eséllyel földre szögezte volna az összes egységemet, minimum egy körre, és ez akár végzetes késedelmet is okozhatott volna számomra a hat körös játékban.

P1010092 (640x480).jpg

P1010109 (640x480).jpg

A páncélosom, a baráti tűz hatásait nem tudta kiheverni a játék végéig sem, pedig két körre mellé mozgattam az egyik hadnagyot is, hogy hátha így megdobom a morált, de sajnos nem sikerült. A csomagot sikeresen megszereztem és rohantam vele vissza. Három körig kellett rohannom, hogy elérjem a térkép szélét, ezért a két szanitéc és az egyik hadnagy végig támogatta és fedezte a rajt. A többiekkel stratégia visszavonulásba kezdtem, a hatodik körre teljesítettem a küldetést, teljes győzelem három figura veszteséggel. Ha egy körre megállít a légicsapás, akkor csak a hetedik körben tudom teljesíteni a küldetést, az pedig egy kockadobáson múlik, ha kicsit dobunk nincs hetedik kör, és így győzelem se lett volna. Sok veszteséget a német fél sem szenvedett, szintén három figurát sikerült leszednem belőlük, mert szórványos lövöldözéseink voltak, de mind nagy távolságból, vagy nagyon jó fedezékből. A végén úgy határoztunk, hogy mivel időnk volt még bőven, végigjátszuk a teljes evakuálást, hátha a németek el tudnak még kapni valakit a seregemből. Mivel visszavonulásban voltam, a Sherman tankot a sorsára hagytam, rajta kívül azonban mindenkit sértetlenül lehoztam a pályáról. A nyolcadik körre végül három Panzerfaust lövés után leszedte a mozgásképtelen inaktív tankomat, így volt egy kis sikerélmény a német játékosnak is. Teljes száz százalékos győzelmet arattam, hat körön belül, ilyen se volt még a Bolt Action játékaim során.

2 komment

Címkék: második világháború Bolt Action

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr485399682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ambasa 2013.07.12. 20:26:32

Pedig már épp kérdezni akartam, hogy ezek milyen házak...

TG

janos900 2013.07.12. 23:29:29

@ambasa: Drágák. :D Vannak 15mm-ben is, PVA ragasztóval szokták itt a srácok összerakni, anyagában színezett, festeni se kell. Az illatuk meg kb. mint egy sonkafüstölőnek, a lézervágó miatt.
süti beállítások módosítása