Tegnap Attila barátommal, stílszerűen lejátszottuk a D-Day Landings Memoir 44 küldetést. Az elmúlt nyolc napban háromszor játszottam le ezt a pályát összesen, kétszer mint amerikai partraszálló és egyszer mint német védő, minden alkalommal nyertem. Kezdésnek múlt szombaton az öcsém ellen nyertem amerikaiként, pénteken Gábor ellen a móvári társasjáték klubban mint német és végül Attila ellen is mint amerikai. Nagyon jól adja vissza a küldetés az eredeti csata nehézségeit. Egy nagy versenyfutás a küldetés az amerikainak előbb kell áttörnie a partvonalon, mert ha a németek hátországi egységei időben leérnek, akkor az amerikaiak szép lassan elvéreznek. (a képen Gábor éppen partraszáll)
A D napon, ezen a partszakaszon voltak a legmagasabbak a veszteségek, az amerikaiak nem használták a brit Churchill műszaki harckocsikat, kizárólag a kétéltű Sherman tankokat. Ezek közül is a nagy része elsüllyedt, mert 6km-re a parttól bocsájtották őket vízre, és a viharos tengert nem bírták a kétéltű konstrukciók. A játékban az amerikaiak nem csak az első hullám egységeit kapják meg, hanem a teljes partraszálló erőt, és a parancskártyák kijátszásával érnek partot az egységek, ergo sokkal taktikusabban lehet így irányítani a partraszállást. Ugyanakkor a három sorban várakozó egységek sokszor egymást akadályozzák az előrejutásban. Gábor például a parti fövenyen található fal mögé szállított a lövegeit, de ezzel lezárta a mögöttük várakozó tankjainak az előrejutását. A lövegek amikor parancshoz jutottak tüzeltek, nagy szüksége volt rájuk, viszont ezzel tétlenségre kárhoztatta a harckocsijait. A parton rafinált helyeken felállított tank-akadályok terelik csatornákba az amerikai páncélosokat amelyek a homokos part körüli sziklákon csak adott helyeken jutnak át, ezeket viszont beásott 88-as német ágyuk védik. A térkép közepét uraló német bunkerben (sárga pajzsos egység) pedig egy géppuskás gyalogos egység védi a partot, ez különösen gyilkos tud lenni mert a partra evickélő amerikai gyalogság ellen, szinte nem tud mellé lőni (gyalogos, gránát, csillag szimbólum találat, a zászlóra nem tudnak hová visszavonulni, tehát ez is találat). A három játékból, egyszer sem úszta meg az amerikai fél, 7-8 egységnyi veszteség nélkül. A képek főleg a Gábor elleni játékból valók, mert németként éreztem nehezebbnek megnyerni a küldetést, a második képen jól látszik a német páncélos oszlop ahogy közeledik a parthoz.
Amikor németként nyertem, az utánpótlásra dobott kockáimat nagy szerencse kísérte, volt a hogy öt féllánctalpas egységem volt (a képeken a pici sárga tankok), pedig kezdetben egy sem jár. Védőként arra van a legnagyobb szükségünk, hogy ennél a dobásnál minél több zászlónk legyen mert az így termelődő mozgás parancsokkal kell lehoznunk a hátsó egységeket a partra. A véletlenszerűen beérkező egységek sokszor egymást akadályozzák az egyetlen úton, egy-egy légitámadás kártya véres rendet tud vágni a feltorlódott egységek között. Attilával többször előfordult védőként, hogy az előzőleg megkapott német utánpótlás egységeihez nem volt parancsa, így ezek eltorlaszolták a térkép szélén a két belépő pontot, innentől viszont hiába dobott szerencséset az utánpótlásra az új egység elveszett mert nem tudott hol belépni a térképre. A lenti képen a Gábor elleni játszma záróképe, a sárga tankok a német lövészpáncélosok, és látszik bal oldalon a tengerben vesztegelő harckocsi egység útjában a lövegek.
Gábornak amerikaiként volt egy pár köre amikor nagyon rosszakat dobott, szinte mindenre. Ezalatt nekem sikerült kigurítanom egy fél Panzer hadosztályt és le is mozgattam őket a partra. Közben az amerikai erő hatalmas veszteségeket szenvedett utánpótlást viszont nem dobott ki, a partra szállása elakadt. Beszorult a fövenyen, én pedig csak daráltam az egységeit, amíg el nem értem a tizenhat pontot, igazi anyagcsata volt. Németként kihúztam az Armour Assault kártyát és hála a szerencsés utánpótlás dobásoknak volt is négy páncélos egységem (a féllánctalpasok is tanknak minősülnek ebből a szempontból), akikkel komoly ellenlökést produkáltam. Aki játszott már a játékkal, az tudja, hogy egy négy harckocsi egységgel végrehajtott extra kockás, közelharc és Armour Overrun, könnyedén generálhat három-négy győzelmi pontot egy körben, matematikailag megvan az esélye a nyolc teljes egység elpusztításának is. Velem egyszer történt ilyen az online játékban egy sivatagi pályán az első lapomat játszottam ki, és hét pontot szereztem abban a körben. Ezzel megnyertem a küldetést, anélkül, hogy az ellenfelem lépni tudott volna. Ez persze extrém eset, de az tény, hogy ez a lap és egység kombináció a legdurvább ebben a játékban.
A pénteki klub napon nagy örömünkre volt három fiatal úriember is akik érdeklődtek a játék iránt, nekik leírtam az összes vonatkozó internetes címet, hogy elolvashassák a magyar játékszabályt, illetve díjmentesen kipróbálhassák az alapjátékot online. Mivel a Flesch Művelődési Központot októberig tatarozzák, ideiglenesen helyszínt váltunk, ősszel aztán indítunk egy toborzó kampányt, ha már újra visszatérhetünk a helyünkre. Addig ki akarok alakítani egy toborzó taktikát, szórólapot, lefordítani a szabályokat, valamint, a költözés után úgy összerakni az alapdobozokat, hogy két alap játékkal lehessen tanítani a szabályokat.