HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Birkózás a Tigrissel, Bolt Action csatajelentés

2018.11.26. 18:02 janos900

Vaszilij Pavlovics Brjukov kapitány, távcsövén keresztül szemlélte a festői kis magyar falut. Tetszett neki a vidék, a dús erdők és a karcsú templomtorony. A szalmatetők között nem mozdult semmi, álmos nyugalom honolt az egész faluban. A veterán kapitány évek óta harcolt, 43-ban már ott volt Harkovnál egy T-34 tornyában, végigcsatázta Ukrajnát, Moldáviát és Romániát. Számtalanszor segítették a megérzései, megszokta, hogy hallgasson rájuk. Most nagyon rossz előérzete volt, azok a sűrű lombú erdősávok a falu körül eszményi rejtekhelyek a német harckocsiknak. A szovjet csatarepülők nem látják ott őket, ő maga sem csinálná másképpen, oda rejtőzne, ha neki kellene védekeznie. A jobb oldali út teljesen nyílt terepen vezet át, Brjukov nem akart kockáztatni. Intett a gyalogságnak, hogy kezdjenek előre nyomulni. Az újoncok a bal oldalon, a hadnagy, a szanitéccel, a géppuskával meg egy rajjal a jobb oldalon, középen két újabb raj és az aknavető. A Brjukov mellé rendelt gyalogság nagy része veteránokból állt, zsákmányolt német páncélöklöket vittek magukkal és a kerítés fedezékében indultak elfoglalni a házakat. Brjukov előre parancsolta a BA-10-es páncélautót, a nagy dupla tengelyes kocsi lassan haladt előre a szántáson, hirtelen felugatott a beépített golyószóró! A kapitány kereste a célpontot, majd a távcsövével felfedezte a barna és szürke ruhás alakokat a település túloldalán. Váratlanul egy éles csattanás hallatszott, a BA-10 nagyot zökkent és megállt, az ajtókat kicsapva a legénysége kiugrált a lángoló felderítő járműből. Az írtáson túl egy Hetzer robogott az úton. Brjukov két T-34/85-öse és a SZU-85 rohamlöveg erre már támadásba lendült. 

a1.jpg

a2.jpg

a3.jpg

a4.jpg

A legutóbbi nyitott nap hatására Zsolt úgy döntött kipróbálja velünk a Bolt Action-t, ezért a csatát ennek megfelelően szerveztük. Jentz egy 750 pontos Wehrmacht+Waffen SS vegyes sereget irányított egy Tiger I.-el az élen, Zsolt egy 750 pontos honvédségi köteléket vezetett (veterán Hetzer meg két raj, megtámogatva egy aknavetővel), én pedig hoztam ellenük egy 1500 pontos szovjet sereget, négy járművel és nagyobbrészt veterán gyalogosokkal. Az volt a küldetés célja, hogy ki tud több egységet elpusztítani a másik fél seregéből, minden egység bejött a terepre az első körben, senki sem hozott légi vagy tüzérségi támogatást, a győzelemhez kettővel több ellenséges egységet kellett elpusztítani. Az első kör nagyon rosszul indult szovjet szemszögből, mert túl hamar kellet aktiválnom a teljes seregem, a végére maradt négy Tengely kocka a zsákba! Ezért a Tigris I. akkor és ott tudott bejönni ahol csak akart. Az utat így nem kockáztattam meg, viszont cserébe beszorultam a szántóföldre ami nehéz terepnek számított, mert sem az erdősáv, sem a tarvágásos rész nem volt járható a harckocsijaimmal. Ráadásul Zsolt a Hetzerrel már az első körben kilőtte a páncélautómat (0:1). Hatalmas szerencsémre Jentz egyszerűen csak teljes sebességgel berobogott a Tigrissel, nem lőtt senkire, pedig ott álltam egy már aktivált T-34/75-el meg a SZU-85-el pőrén.
a13.jpg
a5.jpg
A második körben az első két aktiválás a Tengely csapatoknak jutott, de ezeket se használták fel arra, hogy kilőjék a nyílt terepen parancskockára váró szovjet harcjárműveimet. Szerintem ez nagy hiba volt. A kihagyásra válaszul én mind a hármat beraktam AMBUSH-ba vagyis lefedtem az utcákat. Közben a gyalogság mindkét oldalon szépen felfejlődött. Az újonc rajom ellen nem vonult fel senki, szépen masíroztak előre a bal oldali erdőben, négy egységgel igyekeztem minél előbb bejutni a jobb oldali erdőbe, középen pedig bevettem magam a két parasztházba, meg a kerítés mögé felfejlődtem az aknavetővel.
a6.jpg
a9.jpg
A harmadik körben kezdődött az igazi heves tűzharc. Jentz betolta a Tigrist a templom mögötti utcába, kilőttem rá mindkét lesben álló járművemmel, elbénáztam mindkétszer. Jentz visszalőtt, de ő is elhibázta, majd Zsolt Hetzere is befordult és ő is mellé lőtt! Négy lövéses utcai tűzharc a páncélosok között és mind mellé. Ellenben az aknavetőm elsőre telibe találta egy hatos dobással a Waffen SS rajt ez az egység elfoglalta a templom velem átellenes oldalán álló házat, dobtunk rá, hogy a tetőn robban-e a gránát, vagy a házban, még ezzel is szerencsém volt bent robbant! Két figura veszteség, meg a maximális 3 PIN, Himmler legényei rendesen elpilledtek. A német mesterlövész közben elkezdte lőni az egyik rajomat amelyik két Panzerfaust-tal bevackolt egy házba. Csak PIN-t okozott mert a sebzéshez a házban bújó veteránok ellen hatos dobás kell. Három körig néztünk így farkas szemet, az én 11 figurás rajom lesállásban AMBUSH paranccsal, hogy blokkoljam a Tigris útját (ergo soha sem lőttem vissza a mesterlövészre, a Scharfsütze meg körönként eltalálta a rajom, de nem bírt sebezni. A másik csak géppisztollyal felszerelt rajomat szintén az falu útjainak blokkolására használtam, egy házban rajtaütésre készen. A jobb oldalon kapott a Maxim géppuskám egy aknavető találatot, de hatalmas szerencsével nem veszítettem figurát (pedig három találat is volt), a hadnagy, a szanitéc valamint a rajom sértetlenül bejutott az erdőbe. Szembe oldalon a liget végén viszont ott volt egy raj honvéd lesállásban (fedezték a magyar aknavetőt), szóval patthelyzet alakult ki az erdősávban.

a12.jpg

a14.jpg

a16.jpg

A negyedik körben végre nekem kedvezett az aktiválás, és a SZU-85 kilőtte a Hetzert, viszont nem lőhettem a Tigrisre (takarásban volt), ezért a két T34/75 harckocsi újra csak AMBUSH-ban várta a nagymacskát. Az aknavetőm másodszor is betalált a tetőn keresztül a házba, meg a géppuska is megsorozta az SS egységet, a végén már 8 PIN alatt roskadoztak, de a Jentz sikerrel megdobta a RALLY parancsot így leszedett róluk hatot. Tiszta állóháború volt a falucska főterén, az egységekre ragasztgattuk a PIN-eket, minimális veszteséggel. A Tigris a templom takarásában előrelopakodott és megállt Panzerfaust lő távon kívül (12 hüvelyk), majd 12 kockás géppuskás tűzerejével elkezdte veretni a géppisztolyosaimat akik a templom bejárattal szemben álló házban álltak lesben. Nagy áttörést ez a kör nem hozott, csak annyit, hogy egy-egy lett az állás.
a19.jpg
Az ötödik körben a honvédek támadásba lendültek, a jobb oldali erdőben rövid távra előrefutottak és rálőttek a rajomra, erre lehasaltam DOWN paranccsal fedezékbe (+2) az erdő meg eleve a sűrűsége miatt adott +2-öt, a vége az lett, hogy 1 PIN-t kaptam. Ha jól emlékszem a szanitécem mentette az egy találatot. A hadnagyom a két géppisztolyos kísérőjével válaszul bemozgott az erdőbe és lelőtt egy figurát a honvédekből. A hatodik körben pedig mivel én aktiváltam először, gyorsan a hadnagyot választottam és vele kikértem még két parancskockát. A tisztem újra lőtt a kísérőivel a honvéd rajra, most ők húzódtak fedezékbe a DOWN paranccsal, kaptak egy PIN-t. Mivel a rajommal már eleve hat hüvelyken belül voltam, közelharcban megrohantam a honvéd rajt, a Though fighter tulajdonságú veterán szovjet gyalogság nyolc figura veszteséget okozott, a magyarok a párhuzamos ütéssel (roham nehéz terepen) négy szovjetet vettek le. Ezért a közelharcot megnyertem (8:4-re) és lett egy újabb győzelmi pontom. A másik honvéd raj a városban megszállt egy házat, azzal a tervvel, hogy a következő körben majd abból kirontva megtámadja az egyik harckocsimat. Egy kicsit megtűzdeltem PIN-el, de mást egyenlőre nem tudtam tenni, illetve az egyik harckocsival közelebb jöttem de még hat hüvelyken kívül és mindkét géppuskámmal megsoroztam őket, talán kaptak belőle egy PIN-t. A tűzharcok letajlottak a városban, a Tigris maradt a helyén és géppuskázott, a SZU-85 AMBUSH paranccsal várt, a második T-34/76 szintén, az aknavetőm megint talált de ezúttal a szalmatetőn robbant a gránát, így megegyeztünk, hogy mostantól már nincs tető, lerobbant.

a22.jpg

a23.jpg

a24.jpg

A hatodik körben mindegyikünk próbált pontot szerezni, nekem sikerült egy a már az előbb említett erdei közelharccal, viszont ez még kevés volt a győzelemhez (2:1). A honvédek kirohanása a bal szélső házból elmaradt, mert Jentz és Zsolt rádöbbentek arra, hogy van egy gyalogos rajom a dús lombok takarásában, aki csak erre vár AMBUSH paranccsal, illetve a távolság miatt a harckocsi is jogosult egy védekező tűzre a két géppuskájával, szóval szemből kellett volna rohamozni a nyílt mezőn 21 kockányi tűzfüggönyön keresztül. Ezért inkább visszavonultak. Az aknavetővel tönkre bombázott SS raj kirontott az utcára, hogy lövésre ingerelje a várakozó géppisztolyosaimat, nem jött be a trükk, maradtam a helyemen. Ellenben megsoroztam a rajt a Maximommal, de sok kárt nem okoztam bennük. A Tigris újra kirontott, kilőttem rá a Panzerfaustokat, meg a T-34-es is rálőtt, minden mellé ment, a Tigris eltalálta a T34-est, de csak kábulatot okozott, és ezzel vége is lett a körnek. Ekkor dobtunk egy próbát, hogy kiderüljön lesz-e hetedik kör. Lett. Az eredményen viszont nem sokat változtatott, kicsaptam a Tigrisre, az utolsó szovjet rajjal akinek még volt két Panzerfaustja és eltaláltam, sikerült is lebénítani, de nem semmisült meg, így pontot nem szereztem. Jentznek mennie kellett haza, és én sem láttam már olyan szituációt a terepen amiből még sikerülhetett volna egy pontot szerezni, szóval kiegyeztünk egy döntetlenbe, mert a 2:1 a küldetés alapján kevés a győzelemhez.

Szólj hozzá!

Címkék: második világháború 20mm Honvédség Bolt Action BAcsatajelentés

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr9614394634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása