HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

A szerencse forgandó, vagy mégsem? Bolt Action csatajelentés

2019.01.27. 16:50 janos900

Andreai Rublev százados lehelete ráfagyott a kesztyűjére, miközben a vasútállomás szétbombázott romjait pásztázta a távcsövével. A folyón átívelő vasúti híd sértetlenül várta vissza a szovjet csapatokat, Rublev a jégpáncélt kihasználva átküldött két páncélautót a bal partra, de amikor a harckocsikra került a sor a jég beszakadt, így megelégedett azzal, hogy a másik partot csak a felderítők fedezzék. A három rendelkezésére álló T-34-est együtt tartva a gyalogságát küldte előre a dombok között a romok felé. Sajnos a németek is megtudták, hogy a híd valahogyan sértetlen maradt, mert a százados mozgást látott az épület körül.

as3.jpg
A csatát még decemberben játszottuk le, de csak most jutottam el idáig, hogy a jelentést is megírjam. Meg kell mondanom, hogy ennyire nem volt még szerencsém egyetlen játékban sem, és még egyetlen ellenfelemnek sem volt ekkora balszerencséje amikor ellenem játszottak. Ráadásul sikerült Jentzet teljesen lépre csalnom, mert rácsapott a beáldozott páncélautóimra. A küldetés célja az volt, hogy minél nagyobb veszteséget okozzunk a másik seregnek, az nyert akinek kettővel több egységet sikerült likvidálnia, mint a saját vesztesége. Az első körben mindkét fél aktiválási sorrendben lépett be a terepre. Már itt elkezdődött a szerencsém, mert az utolsó két aktiválás az enyém volt, ezért két harckocsim szabadon beléphetett a híd bármelyik oldalán. A terepet meg jól kell olvasni a helyes taktikához, ez alapvető minden stratégiai játékban, a valóságban nemkülönben. A csatatér ebben az esetben ketté volt osztva egy folyóval és azon egy híddal, a folyó jegén a gyalogosok mint nehéz terepen tudtak mozogni, és körönként dobtunk egy hat oldalú kockával, hogy megbírja-e őket a jég. 6-os esetén egy figura veszteség az egységnek. A járművek csak a hídon tudtak átkelni. Számomra világos volt, hogy a vasútállomás épülete adja a fedezéket, ezért versenyfutás lesz a megszerzéséért, az is egyértelmű volt, hogy meg kell próbálnom rávenni Jentzet arra, hogy minél több egységét vesztegesse el a bal parton. Az egyértelmű volt, hogy a gyalogosait ő is az épületbe akarja majd benyomni, ezért a harcjárműveit kellet elcsalni. Erre a csali szerepre küldtem páncélautókat, meg egy árva páncéltörő puskás párost. Mindketten 1500 pontból gazdálkodtunk, így nézett ki a két sereg:

as1.jpg

as2.jpg

Az első aktiválás az enyém volt, felraktam a puskás párost, erre Jentz belépet egy veterán német gyalogos rajjal, erre válaszul beléptem egy BA-10 páncélautóval, és rálőttem a gyalogosokra. A golyószórókkal bevittem egy PIN-t az egységnek. Erre Jentz behozotta a Hetzert, rám lőtt és eltalálta a páncélautót, de egyest dobott a páncélátütésre! Majd megint egy egyest a hatásra, szóval csak két PIN került a páncélautómra, erre persze én behoztam a második BA-10-et rálőttem a Hetzerre de elhibáztam, viszont a homlok golyószóróval bevittem egy PIN-t a veterán gyalogosaiba. Itt hibázott Jentz mert mindenáron ki akarta lőni a második páncélautómat is. Bemozgatta hát a Stug-ját is, és sikeresen kilőtte a második BA-10-et. Katt! A csapda tökéletesen működött! Elküldtem csalinak három aktiválást ami összesen ért 280 pontot, Jentz meg odaküldött ugyancsak három aktiválást, ami viszont durván 600 pontot ért. Innen már könnyű volt a dolgom, mert a jobb parton egy Pz-IV-et meg egy lövészpáncélost tudott bevetni az én három T34/76-om ellen. Megvolt a háromszoros fölényem! Felfejlődött a gyalogosaival, behozta a félhernyót, erre én behoztam egy T34/76-ot amivel ki is lőttem. Ekkor ért be a Pz-IV, de lövés nélkül teljes sebességgel robogott be a folyó partján. Az én gyalogságom is felvonult, majd a végén a két maradék harckocsit is bevetettem, mindkettő rálőtt a Pz-IV-re de elhibáztam. Ezzel vége lett az első körnek, egy szovjet páncélautó egy német lövészpáncélosért, az állás 1:1.

as4.jpg

as5.jpg

A második körben Jentz lépett először, a Stug rálőtt a két PIN-el álló BA-10 páncélautómra, megdobtam a morálpróbát és kihasználtam a felderítők speciális képességét, visszatolattam. A lövés elveszett, a következő aktiválása a Stug volt, előremozgott rálőtt a BA-10-re eltalálta, majd újra egyest dobott a páncélátütésre, viszont kigyulladt a járművem és a rajta lévő három PIN miatt nem dobtam meg a morálpróbát. Ezzel elveszett a második csali páncélautóm. A következő német aktiválás a Pz-IV volt, lőtt, de elhibázta a T-37/76-omat. Én visszalőttem, a következő aktiválásomban a harckocsimmal és a Pz-IV felrobbant! A második T-34/76-al átlőttem a folyó felett mert a Hetzer az oldalát mutatta felém, nagy távra volt, de a páncélja így csak hetes. Kapott egy PIN-t. Majd a Stugra is rálőttem a harmadik harckocsimmal, bár az szemből kapta mégis felrobbant! Itt már gyakorlatilag nyertem, de a német gyalogság bevetette magát az állomás épületébe, rajonként 2-4 Panzerfausttal, ők még kemény diónak néztek ki. Összesen három raja volt, egy a váróteremben, kettő mögötte rejtőzve. Kértem egy tüzérségi csapást az épület közepére, illetve a közepes aknavetőmmel dobtam elsőre egy hatost a találatra és az így az egyik rajra belőttem magam, a PIN-re is hatost dobtam, ezzel szépen odaszögeztem a rajt az épületbe. Az állás a kör végén 3:2 volt a javamra.
as6.jpg
A harmadik körben beérkezett a tüzérségi csapás az állomásra, figura veszteséget nem okoztam, de az előzőleg az aknavetővel odaszögezett raj megkapta a maximális PIN-t megint, majd az első lövésem az aknavető volt ismét hatos dobással maximális PIN! A raj teljesen használhatatlanná vált, rogyadozott a PIN-ek alatt. A parancsnok meg a szanitéc szintén mozdulatlanná vált, tele PIN pontokkal. A gyalogságom a dombok között mozgott előre, a T-34-esek közül kettő AMBUSH-al vártak a Hetzerre. Jentz egymás után rontotta a morálpróbákat. A bal parton még az első körben kapott két PIN-t a veterán raja, nyolcra kellett dobniuk a morálpróbát egyszer se sikerült. A játék minden körében próbálkozott, egyszer sem sikerült mozdulnia. Az állomás épületében rekedt raját sem tudta többet mozgásra bírni. Egyszer sem volt szerencséje a dobásaival. Az állás maradt tehát 3:2, a javamra.
as7.jpg
A negyedik körben az első lövésem megint az aknavetővel pontosan bemért rajra esett, megint hatos, megint maximális PIN. Jentz elszánta magát egy kamikaze rohamra az egyik friss rajával, de mivel rövid távra befutott gyakorlatilag ledaráltam egy T-34 és egy gyalogosraj kombinált tüzével. A Hetzer maradt a túlparton, a veterán raj sem bírt mozdulni. Jentz előbújt az utolsó rajával is de nagyon messziről lövöldözött. Az állás 4:2 lett, ez már győzelem volt, de még haladtunk tovább.
Az ötödik körben ismét az aknavetőm kapta az első aktiváló kockámat, a lövés hatására Jentz raja elérte a maximális kilenc PIN-t, ezért levételre került. A biztos fedezéknek tűnő épületnek, nem volt teteje ezért az aknavetőm és tüzérségem egy halálos csapdává változtatta a romokat. Megindultam előre és a harckocsikkal legéppuskáztam maradék raját is. a Jentz itt feladta a küzdelmet, gyakorlatilag a jobb parton volt egy géppuskája meg két egy-egy figurás raja mindenféle harckocsi elleni fegyver nélkül, nekem ezzel szemben volt két teljes rajom, két három figurás egységem, meg három harckocsim, ez tehát nekem még három leszüretelésre váró győzelmi pont volt. Pedig már így is 6:2-re álltam. Teljes győzelem volt, de mint játék nem volt jó. Már a harmadik körtől nem volt benne semmi élvezet, mert minden dobást megdobtam, Jentz meg mindent rontott.

Szólj hozzá!

Címkék: második világháború Bolt Action BAcsatajelentés

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr6414591926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása