HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) referencia (1) Referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Projekt 03: USMC Vietnam 20mm

2019.07.28. 11:50 janos900

Folytatva a sorozatot, ez a cikk a hármas számú projektemről szól, ez pedig nem más, mint egy 20mm-es vagy 1:72-es amerikai sereg az 1964-75-ös háborúhoz Vietnamban. Ez egy kis skirmish seregként indult, majd a 2017-es Games Day-en akartam egy bemutató asztalt összehozni. Ez nem jött össze akkor, és már nem is célom többé, viszont találtam rá több alkalmat is, hogy máshol használjuk a figurákat (Historikum, VIVAT, stb.).

usmc1.jpg

Magát a konfliktust már kezdem megismerni, naplókat és regényeket is olvastam hozzá. A legizgalmasabb nekem a Tet offenzíva, azon belül is Hue ostroma, remek utcai harcos Bolt Action játékokat tartottunk már ehhez kapcsolódóan. Játszani ezt a konfliktust, szerintem úgy a legizgalmasabb, ha egy játékmester vezényli le a csatákat, hiszen a VC és NVA csapatok erőssége a rejtőzködés, a csapdák és a meglepetés volt, ami egy párbaj típusú játékban kevésbé jól modellezhető két játékos között. Nagy haszonnal olvastam a Patrol szerepjátékot, a Charlie Company és a Charlie Don’t Surf wargame szabályokat, és igyekszem minél többet belekeverni az ötletekből a saját Bolt Action alapú játékainkba.

usmc2.jpg

usmc3.jpg

usmc6.jpg

A sereget a Britannia Miniatures USMC (gyakorlatilag nincs különbség US ARMY-nak is jók) figuráiból kezdtem el felépíteni, ezek a 20mm-nek mondott, nagy heroikus fém figurák 30%-al olcsóbbak, mint a többi gyártó figurái. Karakteresek, rengeteg jó póz van, és a száraz ecsetelés remekül kiemeli a ruházat és a felszerelés részleteit, cserébe nagyon nagyok a figurák. Andy a tulaj minden rendeléshez mellékel egy kis levelet, meg 2-3 extra figurát ajándékba, remek az ügyfélszolgálat. Az Elhiem VC figurái kis filigrán manók a Britannia USMC trolljai mellett. Ezért még 2017-ben a bemutatóra készülve rendeltem Új-Zélandról a Flytrap cég figuráiból három blistert. (azóta eladták ezt a 20mm-es kinálatot egy amerikai cégnek, de jelenleg nem kapható) Na ezek viszont simán az AB miniatures színvonalán mozognak, bármelyik 1:72 járművel jók dioráma építésére is. Nem is én festettem ki őket, hanem megbíztam Dzsozy barátomat az elkészítésükkel. Ez a 40 figura a sereg magja. Egy szakaszparancsnoki blister, egy raj, illetve a támogató fegyverek. Ha vettem volna még két rajt (+28db figura), akkor most lenne egy teljes létszámú szakaszom, de mivel raj szintű játékokban gondolkodtam akkor, ez elegendőnek tűnt. Van minden: parancsnok, rádiós, géppuskás, mesterlövész, szanitéc, aknavetősök. Valahogy ez a kis lépték tűnik nekem a legjobbnak, ehhez a konfliktushoz. Várom a 2020-ra beharangozott Bolt Action Raiders-t remélem az a szabály majd megfelel az elképzeléseimnek. Ha nem még ott van a Skirmish Sangin, vagy a készülődő Ultracombat, korszakot játszom, nem szabályt.

usmc8.jpg

usmc7.jpg

Mivel a Hue-n belüli városi csaták foglalkoztattak leginkább, vettem négy darab die-cast M-47 Patton harckocsit, mert ezeket is használták Hue-ban. Került melléjük két Gun Truck és három Walker Buldog harckocsi is Zirriannak hála. Aztán még pár Britannia figurát rendeltem, mert hiába trollok, mint kiemelt karakterek tudom őket használni. Például a Patrol szerepjáték is úgy épül fel, hogy a játékosok karakterei egy négy fős fire team részeként vannak mozgatva, három un. nem játékos karakterrel együtt. A játékos pedig a halálos sérülést okozó hatást átirányítja valamelyik nem játékos karakterére. Ez egy terepasztalos játékra alkalmazva nálam úgy néz ki, hogy a fő karakter egy nagy Britannia figura, aki mellé rakok három kisebb Flytrap figurát. Ilyen rendszert használ egyébként több szabály is, pl. a Through mud and blood. Az un. Big Man-eket aktiválja és ezek viszik magukkal az átlag figurákat. Lassan persze lesz annyi Britannia figura is, hogy csak ezekből is kijön egy fél szakasz.

usmc4.jpg

usmc5.jpg

A következő fejlesztés az volt, hogy eladtam a 28mm-es K.u.K. gyalogosaimat (mert nem volt kedvem, még olaszokat is venni méregdrágán ellenük), az értük kapott pénzből elkezdtem fejleszteni a 20mm-es vietnami seregeim VC és USMC. A sereg tehát bővült két darab M-113-as lövészpáncélossal, egy UH-34 szállító helikopterrel, két UH-1 szállitó helikopterrel, valamint egy Cobra harci helikopterrel, mind die-cast kész modell. A Cobra későbbi variáns, de legalább Marines, vagyis szerintem illik a seregembe. Az M-113-asok viszont mint megtudtam, nem szolgáltak az USMC részeként, bár voltak közös bevetések. A terveim között szerepel még két darab korabeli jeep beszerzése Zirrian 3D kapacitásának köszönhetően, illetve az Elhiem amerikai figuráiból pár darab még jó lenne. Ezt is egy sikeres projektnek értékelem, koherens gyakorlatilag teljes a sereg, használva is vannak, és idén még legalább egy bemutatójátékot tervezek velük az Osztrák VIVAT-on.

nam1.jpg

nam2_1.jpg

nam3_1.jpg

 

Szólj hozzá!

Címkék: műhely 20mm Vietnam Projekt

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr1114883866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása