HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Találkozó harc a keleti végeken 1942, Bolt Action csatajelentés

2020.08.18. 20:29 janos900

Gyakorlatilag hat hónapja nem játszottam már Bolt Action csatát, ezért ezt a legutóbbit nagyon élveztem, és bár nagyon pocsék dobásaim voltak, remek kis ütközetet vívtunk Jentz-el. Három fontos tényező emelte a "rangadónk" színvonalát (azon túl, hogy már nagyon régen játszottunk egymás ellen), először is egy ezer pontos csatát vívtunk, a második tényező az volt, hogy nem 1944-es hanem 1942-es technikai színvonalon játszottunk, a harmadik pedig, hogy ismét a Magyar Királyi Honvédség csapatait irányíthattam.

hun3.jpg

Az ezer pontos csatában markánsan érvényesült a szovjetek emberfölénye, hiszen Jentz a három reguláris tizenkét fős raja mellé még kapott egy tapasztalatlan rajt is ugyancsak tizenkét fővel. Nekem két tizenhárom fős magyar rajom volt csak. Mivel az 1942-es sereg listákból építkeztünk, rengeteg pontunk maradt a két könnyű harckocsi (Pl Skoda T-38: 135 pont, Csaba 39M: 85 pont) és a két páncélautó megvásárlása után is. (Mindenképpen le akartam játszani egy csatát, amiben a magyarok a németektől kapott cseh Skoda harckocsival harcolnak a szovjetek ellen, akik egy a britektől kapott, amerikai Stuart páncélossal vannak felszerelve. A valóságban a 2. magyar hadsereg T-38-asai valóban harcoltak Stuartok ellen, sőt még zsákmányoltak is párat, az amerikai harckocsikból. Jentz tévedésből egy hegyes-erdős terepet rakott fel, ami nagyon nem passzolt a Don-kanyar hídfő csatáihoz, de sebaj.) Az 1944-es viszonyok között a könnyű harckocsik nem valami életképesek, ellenben 1942-ben könnyű harckocsik, ugyancsak könnyű páncéltörő lövegek ellen, elég jól szerepeltek. A nyolcas frontpáncélok ellen a négyes páncéltörő érték nem elég erős, hiszen 50%-ban nem tudják átütni, négyes dobásnál sem tudja megsemmisíteni direktben (csak felületi sérülés kategória), vagyis ötös vagy hatost kell dobni az átütéshez.hun1.jpg

hun4.jpg

hun10.jpg

Sikerült egy elég változatos sereget összeállítanom, amiből végül a Krupp Protze teherautót kint hagytam. A Skoda T-38 gyalogság ellen jól használható, hiszen két német géppuskája van, ami 12 K6 tűzerőt jelent, harckocsik ellen viszont nem valami acélos (könnyű páncél és löveg), a Csaba páncélautó szintén nem túl erős, egy géppuskája van és egy páncéltörő puskája. Ezért vettem egy könnyű páncéltörő löveget és egy páncéltörő puskát, vagyis volt négy páncéltörő fegyver a két szovjet célpont ellen. A gyalogság gerincét a hadnagyom adta két géppisztolyos kísérővel, valamint két teljesen feltöltött tizenhárom fős raj, egy-egy könnyű géppuskával és egy-egy géppisztollyal. Őket támogatta egy mesterlövész és egy közepes aknavető. A legfontosabb csapásmérő erőt a tüzérségi megfigyelő adta. A magyar sereg minden HQ egysége fanatikus, a Ludovika akadémiás képzésnek köszönhetően, ezért én ezeket az egységeket mindig feltöltöm a maximumra és géppisztolyokkal állig felfegyverkezve vetem őket harcba. A kockadobás alapján a szabálykönyv harmadik küldetését játszottuk, 10 pontot raktunk fel térképre, aki ezekből többet tart megszállva a játék végére az nyer.

hun5.jpg

hun6.jpg

hun2.jpg

Az első körben az erdős dombokon nyomultam előre és bal oldalra fókuszáltam, ahol volt fedezék, a gyalogsággal középen a nagy domb takarásában fejlődtem fel. Bal oldalon jöttem be a harckocsival is, és mivel az utolsó három egység az első körben szovjet volt, Jentz mindkét járműve itt sorakozott fel velem szembe és rálőttek a Skodámra, két PIN-t kaptam, így elég vacak szituációban kezdtem meg a második kört. A terep középső részét uraló dombon keresztül, három teljes szovjet raj indult meg, összesen harminchat figurával, ezek ellen be kellett vetnem a két teljes rajomat meg a hadnagyot a kísérőivel. A második körben elkezdődött a nagy páncéltörő tűzpárbaj, kölcsönösen pakolásztuk a PIN pontokat, a Csaba és a páncéltörő puskás rajpár sikeresen PIN-elte a Stuart harckocsit, cserébe egy szovjet Maxim géppuska leszedte a páncéltörő puskásokat, lövési pozícióba hoztam az aknavetőt, a páncéltörő ágyút és a mesterlövészt, nyomultam a gyalogsággal és a kör végén lehívtam a tüzérségi támogatást. A harmadik körben a tüzérségi csapásra egyest dobtam, ezzel egy véletlen irányba nyolc hüvelykkel elcsúszott a becsapódás, így Jentznek csak négy egységét sikerült megszórnom, az eredetileg tervezett hat helyett. Mindkét harcjárműve megkapta a maximális három PIN pontot, így a harmadik körben jelentős előnnyel indultam, szükségem is volt rá mert a harckocsimat én se tudtam sikerrel aktiválni a sok PIN miatt, ezért visszatolatott. Megindult a tüzelés a teljes vonalon, a mesterlövészek párbajoztak, az aknavetők is tüzet nyitottak, és a középső dombon is felugattak a golyószórók. A negyedik-ötödik kör arról szólt, hogy nagy szerencsével mindig én aktiváltam az első három egységet, jól lefogtam vele Jentz csapatait, viszont szinte semmi veszteséget sem bírtam okozni. A rajokkal tizennégy kockákkal lőttem és körönként egy figurát bírtam leszedni a szovjetekből. A könnyű páncéltörő ágyúval a Stuart harckocsit kétszer találtam szemből telibe, mindkétszer felületi sérülést okoztam és felgyújtottam, Jentz mindkét alkalommal sikerrel eloltotta a tüzet. Totális patthelyzet volt, viszont én csak három pontot tartottam míg Jentz ötöt a tízből.  Az idő nekem dolgozott ugyan, de gyorsan fogyott.

hun9.jpg

hun11.jpg

hun12.jpg

A hatodik körben már sikerült fordítanom, és bíztam benne hogy lesz még egy hetedik is. A mesterlövész, az aknavető, a hadnagy, de még a Csaba páncélautó is mind Jentz tapasztalatlan raját lőtte, és bár nem sikerült leszednem végül kapott nyolc pin-t és megfutott! A Skodával előre robogtam és oldalról végre kilőttem a Stuartot, a tüzérségi megfigyelő raj géppisztollyal leszedte az egyik szovjet raj maradékát, pontot foglalt, sőt még a Maxim kezelőit is megtizedelte! De még ez is csak négy pont volt Jentz öt pontjával szemben, és a körvégi kockadobás alapján nem játszottunk hetedik kört, vagyis a játék 5:4-es szovjet győzelmet hozott. Jentz jól taktikázott a harckocsival, erőteljesen kihasználta a gyalogsági fölényét, viszont a magyar tüzérség csapását körökön át sem tudta kiheverni. Ez a játék is remek példa volt arra, milyen kiegyensúlyozott párbaj rendszerű csatákat lehet vívni 1000 pontból a korai évek listái alapján, ahol nem a 300 pontnál is drágább harckocsik uralják a játékot.

Szólj hozzá!

Címkék: 20mm Bolt Action BAcsatajelentés

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr8016168690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása