Szerencsére a Warlod Games fejlesztői, folyamatosan reagálnak a játékosok visszajelzéseire ezért időről-időre kiadnak egy un. javítások és gyakori kérdések pdf-et a szabályokkal kapcsolatban. Most, hogy újra kezdünk visszalendülni a második világháborús játékok világába, vettem a fáradságot és átböngésztem a legutóbbit. Érdekes változtatásokra, és összegzésekre bukkantam.
Az első és számomra legfontosabb, hogy a komoly vitákat kiváltó Tigris félelem, szabályt erősen lekorlátozták, mert az eredeti formájában bicskanyitogató volt. Gyakorlatilag a látótávolságig tartó hatása lecsökkent 12 hüvelykre, vagyis nem mindenkit paralizál a nagy félelem, ha meglát egy Pz-IV, Panther vagy Tiger harckocsit a távolban, csak azokat, akikhez nagyon közel van, ami már sokkal indokoltabb és kezelhetőbb. Számomra a Pz-IV még mindig nem az a harckocsi, ami ilyen nagy félelmet gerjesztene, de ezzel már együtt tudok élni.
A másik többször előkerülő téma a szanitéc fegyverzete és szerepe a közelharcban. A szabályok szerint, mindegyiknek van pisztolya, amit közelharcban csak védekezésre, mint assault fegyver használhat. Ez a szabály egyrészről érthető, hiszen így egy három fős veterán szanitéc csapat matematikailag, akár hat fős veszteséget is okozhat a rájuk támadó gyalogos egységnek. Ezzel akarják elvenni a játékosok kedvét az ilyen morálisan megkérdőjelezhető akcióktól. Hiszen van amikor ez egy könnyű útja a pontszerzésnek. Másrészről a magyar seregben a HQ egységek, mint például a szanitécek, mind fanatikusnak számítanak, tehát utolsó emberig harcolnak, ez meg már kicsit a ló túlsó oldala, simán blokkolják egy ház földszintjét.
A következő szabály az általunk nagyon ritkán használt százados és őrnagy karaktereket erősíti, a tisztek aktiválhatnak másik tisztet, aki szintén aktiválhatnak egységeket. Ez a németeknél elég erős kombináció lehet, viszont ez a két egység már magában elviszi az 1000 pontos sereg 25%-át pontban.
Végezetül, hogy a németek kapjanak valami kárpótlást, a Battle of the Bulge után a Stalingrad kiegészítőbe is bekerült a puskagránát. Szovjet részről ez nem választható fegyver, viszont német részről rajonként 2db használható. Ez egy nagyon összetett és nem túl olcsó opció, 20 pontba kerül a puskagránát. Lő távja min 6 hüvelyk, max 18 hüvelyk, tehát rövidebb, mint a puskák 24 hüvelykes hatásos lő távja. Lehet vele füstöt lőni, ha nem lövünk vele, a figura mint puskás gyalogos is harcolhat, tehát a tulajdonságai választható extrák. A kilőtt gránát egy egyhüvelykes sablon sebzést ad, ami esetenként akár két figurát is meg sebezhet, és 1-es a penetration értéke. Valamint K2 PIN-t, és mivel aknavetőként kezeljük, mindig csak 6-ra talál, mindegy, hogy rejtett, vagy fedezékben lévő vagy éppen kis célpont. Ezen kívül a 2. kiadású szabálykönyv szerint, a puskagránátokkal lőhetünk más célpontokra is, mint a kézifegyverekkel. Tehát a német raj lőhet két különálló célpontra a két puskagránáttal, és egy harmadikra az összes többi fegyverével, de akár egy negyedikre is, ha van Panzerfaust a kéznél, meg egy harcjármű amire kilőhetjük. (A háború végi német rajokhoz lassan már kell egy karakterlap, hiszen a puskás figuráknál lehet tartalékban Panzerfaust vagy puskagránát (géppisztoly és rohampuska nem alkalmas erre) is. Ezen kívül lehet géppisztolyos, rohampuskás, vagy éppen könnyű géppuskás is a figura.) Az 1-es penetration vagyis páncélátütő értéke is jól jöhet, mivel felülről sebez. A könnyű harckocsik homlokpáncélja nyolcas, felülről viszont csak hetes! Tehát van esélye egy hatos dobásnál a puskagránátnak, hogy felületi sérülést okozzon, ami akár fel is gyújthatja a harckocsit. Igazán idegesítő lehet mondjuk két német raj, két-két puskagránáttal ahogy próbálja „lepinnelni” a könnyű harckocsinkat 18 hüvelykről, majd kilövik a Panzerfaustokat és a puskagránátot együtt 12 hüvelykről. Előnye lehet még a puskagránátoknak, hogy a tapasztalatlan katonáknak is ugyanakkora esélye van eltalálni a célpontot velük, mint a veteránnak. Drága, sokoldalú és nagyon szerencsefüggő fegyverek ezek, de tényleg növelik a gyalogság potenciáját.