Másodszor is négy fővel teszteltük a No End in Sight szabályt, még mindig nem kaptunk teljes képet, hiszen se füstgránátokat, se járműveket nem használtunk. Viszont sokat tanultunk. Meg rögtön a játék után küldtem egy csomó kérdést a szabály szerzőjének. A játékunk küldetése annyiból állt, hogy egy baleset miatt mozgásképtelenné vált Bundeswehr M557 páncélozott parancsnoki járművet kellett megvédenie, illetve kifosztania a két csapatnak. A járművet négy német gyalogos védte, minden más figura a térkép két széléről indult, a terepet 4*4-es (122*122cm) méretben használtuk. Igyekeztem egyforma erőket, egy-egy szakaszt felrakni mindkét oldalnak.
Mindkét oldalnak jutott egy állványos géppuska, egy mesterlövész és három raj, meg természetesen egy karizmatikus vezető kategóriájú hadnagy. Alapvetően mind a négyen élveztük a játékot, okos és neveli a játékost a megfelelő taktikára. Zoli barátommal mi a lengyeleket irányítottuk, a második fázisra egy fa tövében felállítottuk a géppuskánkat és folyamatosan lőttük vele a parancsnoki járművet védő négy katonát, majd amikor az épület második szintjére állásba ment a német mesterlövész, akkor oda összpontosítottuk a tüzet. A mesterlövészünk egy villanyoszlop és a kerítés fedezékéből sikerrel lőtte le a német géppuska kezelőit, akik az úton foglaltak állást. Két teljes gyalogos rajt összpontosítottunk a szántóföldön keresztül tervezett rohamunkra, őket még a hadnagyunk is külön motiválta. Sajnos ez sem volt elég. mire lefogtuk a védőket (egy állványos és két könnyű géppuska adta a fedező tüzet). Addigra olyan vacak kockadobásaink voltak, hogy a nyílt terep negyedénél, gyakorlatilag visszafordultak a gyalogosaink és kezdhettük a felfejlődést újra. Közben odaért a német mesterlövész és lelőtte az egyik rajparancsnokot. Ez újra megállította az egyik rajt. Gyakorlatilag egy sebesült és egy végleges veszteség árán okoztunk a védőknek négy sebesült és két végleges veszteséget, de a küldetést célját nem értük el. A játék után elkezdtem újra olvasni a szabályt, hogy a hibákat javítsuk a következő alkalommal.
Ivan Sorensen a szabály írója, gyakorlatilag egy napon belül megválaszolta az email-es kérdéseimet:
A morálpróbát eredetileg minden tüzelés után kell dobni, de akár alkalmazhatjuk csak a körök végén is.
A füst gránátot 12 hüvelykre tudjuk dobni, K3 hüvelyket véletlenszerű irányba félre hord, és teljesen blokkolja a láthatóságot. Két hüvelyk sugarú körben fed, a kör végén viszont eltűnik.
Egy figura maximum egy PIN-t kaphat minden további PIN jelőlő helyett 3 hüvelyket vonul vissza/fedezékbe.
A gránátok, rpg-k automatikusan találnak és minden a hatókörükben található figurára dobunk két sokk kockát és egy sebesülést okozó kockát.
A morálpróbát eredetileg minden tüzelés után kell dobni, de akár alkalmazhatjuk csak a körök végén is.
A füst gránátot 12 hüvelykre tudjuk dobni, K3 hüvelyket véletlenszerű irányba félre hord, és teljesen blokkolja a láthatóságot. Két hüvelyk sugarú körben fed, a kör végén viszont eltűnik.
Egy figura maximum egy PIN-t kaphat minden további PIN jelőlő helyett 3 hüvelyket vonul vissza/fedezékbe.
A gránátok, rpg-k automatikusan találnak és minden a hatókörükben található figurára dobunk két sokk kockát és egy sebesülést okozó kockát.
Az első fontos tapasztalat az volt, hogy akár négy figura automata fegyverekkel egy kerítés mögül is sikeresen tudta blokkolni 20 figurás rohamunkat. Viszont ez azért volt így, mert több hibát is vétettünk, ráadásul nem használtuk füstgránátot, gránátvetőket, vagy páncéltörő rakétákat. Pedig ezek a lengyel szakasznak alapfelszerelései. Rajonként van egy-egy gránátvetőnk és kézi páncéltörő rakétánk. A második kiadású szabálykönyvben van egy táblázat, ami nagyon hasznos ezekhez a fegyverekhez.
Alapvetően a rajok minden katonájának van 2-2 db kézigránátja, ezeket 12 hüvelykre lehet dobni és három hüvelyk a hatósugaruk. Itt fontos kiemelni, hogy a szabály a két hüvelyken belül tartózkodó figurákat engedi együtt mozgatni, ezzel sok un. parancs pontot lehet megtakarítani, viszont rendkívül sérülékenyek lesznek a figuráink. Ez nekem tetszik, jól adja vissza a valóságot. Mi a játékban nem jutottunk ennyire közel egymáshoz, ami szintén elég reális, ekkora tűzerő esetén.
Alapvetően a rajok minden katonájának van 2-2 db kézigránátja, ezeket 12 hüvelykre lehet dobni és három hüvelyk a hatósugaruk. Itt fontos kiemelni, hogy a szabály a két hüvelyken belül tartózkodó figurákat engedi együtt mozgatni, ezzel sok un. parancs pontot lehet megtakarítani, viszont rendkívül sérülékenyek lesznek a figuráink. Ez nekem tetszik, jól adja vissza a valóságot. Mi a játékban nem jutottunk ennyire közel egymáshoz, ami szintén elég reális, ekkora tűzerő esetén.
A következő játékra elkészülök egy-egy felderítő járművel, meg pár lövészpáncélossal és kipróbáljuk a járműveket, illetve készítettem szürke korongokat a füstgránátok kipróbálására. Kiváncsi leszek mennyire tudjuk majd kihasználni az új fegyvereket és technikákat.