HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Heves harcok az elővárosban 1985, No end in sight csata

2023.02.12. 07:18 janos900

Nagyon elégedett vagyok a hidegháborús projektem alakulásával, tetszik a No end in sight szabály. A harmadik játékra már felkészültem a füstgránátokra, és használtunk járműveket is. A következő csata a jövő héten lesz, abban szeretnék kipróbálni egy olyan felállást amiben teljesen gépesített csapatok ütköznek meg egymással. Ezzel szerintem jelentősen fel fog gyorsulni a játék, mert a négy hüvelykkel óvatosan haladó gyalogságnak, kell két teljes kör, vagyis hat aktiválás mire elkezdődik a tűzharc. 

a12_1.jpg

a17.jpg

a1_1.jpg

a2_1.jpg

Az alap felállás a játékban az volt, hogy a Bundeswehr korlátozott erőkkel ellentámadást indít egy központi lakótömb elfoglalására, miután egy precíz tűzcsapásban elpusztította az előrenyomuló lengyelek egy gépkocsi konvoját. A lengyel erők még időben eszmélnek, és ők is elindítanak egy szakaszt, hogy a lakótömb ne kerüljön az ellenség kezére. Mindkét szakasz kapott egy-egy harckocsit és egy-egy páncélozott felderítő járművet támogatásnak. A küzdelem elég kiegyenlített volt a BRDM-2-es az első aktiválás során gyakorlatilag kiiktatta a német géppuskás rajt, cserébe kilőttek rá öt páncéltörő rakétát, ami aztán meg is pecsételte a sorsát. A Leopard 1 harckocsi kivárta a megfelelő pillanatot, bátran előre tört, hogy aztán a rá kilőtt második kézi páncéltörő rakéta megsemmisítse. A lengyel T-54-est én inkább egyfajta mozgó bunkernak használtam, az első aktiválás során leblokkoltam vele a gyors és tiszta útvonalat, így a Leopard 1 kénytelen volt a kanyargós, roncsokkal és kráterekkel borított utcán bejönni. A második körben sikerrel pinneltem a német mesterlövészt a párhuzamosított géppuskával, majd a hadnagyot szórtam meg. A Luchs páncélozott felderítőre legalább ötször sütöttem el a löveget, mire az utolsó lövéssel a téli álcázó színekben virító felderítőt sikerült megbénítanom. A játék végére, a T-54-es olyan pozícióba került, hogy tiszta lővonala volt mindkét német objektívára, úgy hogy a német gyalogságnak nem volt semmi fedezéke. Ez elsőre remek, hiszen minden látható mozgásra volt esélye lőni, reagálni. De csak egyetlen párhuzamosított géppuskával rendelkezett, és a német játékosnak még volt négy kézi páncéltörő gránátja (3 figuránál volt rakéta vető, egyenként három rakétával, ebből ötöt lőtt ki a BRDM-2-re), illetve elkezdhette volna dobálni a füstgránátokat, amivel elvakítja a harckocsit. Összességében jók a járművek, de kisebb a tűzerejük, mint egy második világháborús Bolt Action játékban, és nagyon kell velük manőverezni, mert egyáltalán nem könnyű a túlélésük egy városi terepen.

a4_1.jpg

a15.jpg

a14.jpg

a9_1.jpg

a8_1.jpg

A No end in sight szabály írója Ivan Sorensen alapvetően nem a járművekre fókuszál, mivel a játék gyalogos összecsapások lejátszására íródott. Ezért nincs is lista minden járműről a tulajdonságokra, vagy pontérték a páncélokra, vagy az azokat átütő fegyverekre. Ez a 4*4-es terep olyan rövid harctávolságot jelent, amiben például egy T-55 is ki tud lőni egy Abramset vagy egy Leopard 2-t. Mégis jól vissza adja néhány ecsetvonás szerű szabállyal a különbségeket a két hidegháborús tömb harckocsi építési elvei között. Mivel minden jármű egy önálló raj, a jármű parancsnokát aktiváljuk dobunk neki egy K6 kockával, az eredményből gazdálkodunk, egy pontból utasíthatjuk a vezetőt egy mozgásra. Ha egy harckocsi parancsnoka a toronyból félig kiemelkedve irányít, a jármű kilenc hüvelyket roboghat egyenesen, ha "be van gombolkozva" tehát a periszkópokon keresztül tájékozódnak, akkor csak hatos a sebesség. Természetesen a parancsnokot kézifegyverekkel lehet támadni, ha előbújik. A fő löveget egy pontért tudjuk elsütni, újabb egy pontba kerül újra tölteni, és azonos aktiválásban akár másodszor is lőhetünk (Az első lövés 5+, ha se a célpont, se a saját jármű nem mozdul, a második lövés 3+. Szóval nagyon ajánlott ráduplázni), ezt viszont egy szovjet T-72 nem tudja megtenni, mert automata töltőrendszere van. Viszont pontköltség nélkül minden aktiválás elején töltött löveggel indul. Ez elég helyzet függő előny, vagy hátrány. A szovjet T-72 eggyel rosszabb értéket kap a találati listán a lőszer elhelyezése miatt, és a legénység is egyel rosszabbat dob a jármű elhagyására, viszont a K6 pontot csak három fő között kell elosztani nem négy. Itt még vannak homályos pontok amiket meg fogok kérdezni Mr. Sorensen-től. Minden esetre az aktuális csatában semmi különbséget sem tettünk a Leopard 1 és a T-54 között, mivel az utóbbi még négy fős legénységgel és töltő automata nélkül operált.

a16.jpg

a11_1.jpg

a5_1.jpg

a6_1.jpg

a7_1.jpg

Összességében jó volt a játék, feldobták a járművek, de nem domináltak, szokás szerint döntetlenre hoztuk ki a végén. Igazi gyakorló küldetés volt. Fontolgatom egyébként, hogy játszunk egy 1944-es játékot is, meg egy 1914-est ez utóbbit 28mm-es figurákkal, elvégre a játék jó az egész XX. századra, érdemes kicsit megfeszegetni a határokat, meg megnézni mennyire adja vissza azokat a viszonyokat, pl. a puskák jóval kisebb tűzereje meg a kézigránátok hiánya miatt, valószínűbb lenne egy közelharc 1914-ben, mint 1985-ben.

Szólj hozzá!

Címkék: 20mm ColdWarGoneHot Noendinsight

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr918047288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása