HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Új játékosok és az első Bolt Action csatájuk

2023.04.18. 20:44 janos900

A múlt szombaton újra terepasztalos hadijátékkal telt meg a Hansági Múzeum foglalkoztató terme, öten két asztalon játszottunk le egy-egy csatát. Péter két teljesen kezdő barátjával érkezett akik életük első Bolt Action csatáját vívták meg. A játék remekül sikerült, néhány apróbb eltéréssel (Magyar csapatok a valóságban nem harcoltak Sztálingrádnál, és a játék szabály sem engedi ezt, nincs ilyen sereglista. A komisszár kizárólag a gyalogosok rajok figuráit veheti le, ha rontják a morál próbát, a százados segédjét nem, ahogy a szanitécet sem.) Ezeket leszámítva remek kezdés volt, a szórakozás meg a lelkes tapasztalatszerzés volt a lényeg és ez sikerült. Reméljük jönnek a fiúk májusban is. Át is adom nekik a szót: 

a1_41.jpg
Péter:
Örültem, hogy két győri barátomat sikerült meghívnom hadijátékozni. Nekik tetszett, én hoztam mindkét oldalra a seregeket. Bolt Action-t játszottunk, a hetedik küldetést (Envelopment). Ők a tengelyhatalmak erőit irányították, a végére egészen belejöttek. Én a szovjetekkel, számomra új taktikát alkalmaztam, miszerint a tapasztalatlan gyalogságomat reguláris tisztekkel meg egy komisszárral tereltem. Ebben a figuráim mennyisége, volt a határ. Többnyire bevált. Voltak érdekes jelenetei a csatának, pl: amikor a szovjet előretolt tüzérségi megfigyelő a saját egységekre hozta le a tüzérségi csapást. Ettől bőven kaptam pineket, a százados segédjét lelőtte a komisszár elvtárs. Ezután el kellett vitetnem őt a tiszttel, mert valószínűleg lelőtte volna a szanitécet, ami a másik oldalnak két pontot jelentett volna. A szovjet mesterlövész a második körben lelőtte a német géppuskás egységet, a hetedik körben pedig a német főhadnaggyal végzett. Izgalmas, fordulatos játék volt. Terveztem Győrben elindítani egy hadijáték klubot, ha ők megismerik a játékot, akár el is lehet még a nyári szünet előtt indítani. 
a2_40.jpg

Bence: Szombaton lehetőségem volt kipróbálni a Bolt Action nevű társasjátékot. Mikor először láttam a szabálykönyvet akkor kissé soknak tartottam a 100 oldalt, de szerencsére a szabályok könnyen érthetőek és logikusak voltak. Szombaton először elkezdtük felpakolni az épületeket teljesen szabadon, ami nagyon tetszett mert így saját fantáziánk alapján formálhattuk a csatateret. Mi egy sztálingrádi csatát játszottunk el ahol a magyarok és a németek védekeztek a szovjet csapatok ellen. A játék kezdetén egy megadott területen belül felhelyezhettük egységeinket szabadon, ami később kulcsfontosságú a csata kialakításában. Én a magyarokkal voltam, így megtapasztalhattam a kooperáció fontosságát a társammal, aki a németekkel játszott. A játékban tökéletesen van keverve a taktika és a szerencse (például morálpróbák), ami lehetővé teszi a váratlan helyzeteket. 7 kör után be kellett fejeznünk és az eredmény döntetlen lett. Én összességében nagyon élveztem a játékot és szívesen játszanék máskor is. 

a3_39.jpg

Gellért: Életemben nem játszottam egy olyan komplex szabályrendszerű játékkal, mint a Bolt Action. Amit, ma Mosonmagyaróváron kipróbáltam. Az első játékom egy Sztálingrádi városrészben volt a németek és a magyarok oldalán a szovjetek ellen. Ebben a csatában, egy 681 pont értékű szovjet csapat támadott egy 859 pontú tengelyhatalmi csapatot. A játékmenet 7 körében kipróbálhattam parancsokat, morálpróbákat, támadásokat és védekezéseket. Megjegyezném, hogy a játékélményen túl nagyobb betekintést nyerhettem a csapatok összeállításába, azok potenciális stratégiáiba és fontosságaiba. A játék 4 órán át tartott és döntetlen lett. Ettől eltekintve nagyon jól éreztem magam ezen a napon. Teljesen kezdőként akadt pár érdekes szabály, mint például, ha egy szovjet csapat nem teljesít egy morálpróbát a komisszárjuk közelében, az leszedi egyikőjüket, vagy hogy a német golyószórók több dobókockával dobnak, mint az oroszok, ezzel jelezvén, hogy jobb fegyverek. Összességében első játszmám kiválóan telt, mindenképp megérte kipróbálni és szeretnék még játszani a Bolt Actionnel a jövőben is. 

a4_37.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: 20mm Bolt Action

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr8118105542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása