A Blandford Colour Series két újabb kötetét mutatom be, ezeket 1970-ben és 1971 adták ki, majd 1976-ban újra, így az én példányaim velem egyidősek. A sorozat nagyvonalakban a régi magyar búvárzsebkönyvek szisztémáját követi, színes grafikák megszámozva és az ehhez tartozó szövegcikkek. Az első kötet egészen a harmincas évek végéig mutat be járműveket, a folytatása pedig nagyjából a hatvanas évekig gyűjti össze a szállítójárműveket.
A kiadása évében két font és ötven pence volt az ára darabjának, én a példányaimat az ebay-ról tíz fontért vettem, az Amazonon tizennégy font volt legutóbb az első kötet. Az első könyv száznyolcvanöt oldalon, nagyjából százötven járművet mutat be. Közel sem teljes gyűjtemény, de ad egy átfogó képet a különböző járművekről. Még nem találkoztam hasonló kiadvánnyal az első világháborús témában. A második kötet százhetven oldalon tárgyal százhetven járművet, a grafikák mindig párosával vannak egy oldalon. A könyveket, gondolom költségtakarékossági okokból két részre osztották, az első felük fényes papírra nyomott grafikákból áll, a második részük a normál papírra nyomott leírások. Így ha el akarunk olvasni valamit a járművekről, előre kell lapozni.
Az első világháborús kötetben van néhány ritkaság, mint például a 60cm nyomtávú vasútvonalakra készült Ford T sínautó, a lánctalpas Renault Porteur Tractor (1916-18), ami platón szállította a löveget, a hagyományos vonatás helyett. Kedvencem a London Double Decker-ből (emeletes busz) kialakított galambdúc-állomás, mint a korszak mobil kommunikációs központja. De érdekes színfolt az U.S. Army Cadillac Ballon Destroyer járműve is, ami a hangzatos nevet meghazudtolva, nem más, mint egy korabeli kétüléses autó, egy géppuskával felszerelve, 1910-ből. A kötetben szerepel még a német Sdkfz 11 tüzérségi vontató és annak változatai, és benne van a Magyar Királyi Honvédségben is használt Pavesi vontató olasz, ill. brit verziója is. Műszaki paraméterek nincsenek a könyvben, tehát senki se számítson a Zrínyi kiadó féle szakmai típuskönyvre, inkább a járművek történetét mutatja be a kiadvány.
A második világháborús kötet jószerével csak a brit és nemzetközösségi járművekre koncentrál, itt is vannak ínyencségek, mint az AEC Marshal 3 tonnás teherautó, amely mobil tábori templomként üzemelt, vagy a Swordfish repülőkhöz a torpedókat szállító Bedford nyerges vontató. Nekem külön meglepő volt a 3 tonnás Bredford teherautó fél lánctalpas verziója (a lánctalpas rész egy Bren carrier futómű). A kötet terjedelménél fogva alkalmatlan a téma teljes bemutatására, viszont ha valaki brit második világháborús sereget épít 20mm-ben, és szeretne különféle extra járműveket házilag fabrikálni, ez a könyv egy remek gyűjtemény. Nekem a Rapid Fire seregkönyveire emlékeztet, annak a szerzője elmélyülten szeret járműritkaságokat rakni a seregébe, ez a könyv teljesen az Ő ízlése szerint való.