" A lövedék elsüvített a fejük felett, majd a közelbe pár száz jardnyira a földbe csapódott és felrobbant. Mazursky őrmester kinyitotta a szemét.
- Mi a szar volt ez?
- Egy kibaszott nehéz gránát. Válaszolta Dooley őrvezető, aki Mazursky mellett feküdt a sátorban. - Mi a szar volt ez?
- Tudom, hogy egy kibaszott nehéz gránát.
Az ötödik körben már 5:1-re vezettek a németek, ezért feladtam a játékot. Legalább szereztem némi tapasztalatot az amerikai sereggel, előtte még egyszer sem játszottam velük. Két teherautón volt egy-egy nehéz géppuskám, de nem éri meg velük szórakozni, mert ha tudunk velük gyalogosra lőni, akkor azok is tudnak ránk, és pillanatok alatt kézifegyverekkel kilőnek. A tizenkét fős amerikai raj amit választhattam egy BAR-al, nagyon nem ütőképes egy ilyen erdei terepen a villámgéppuskás, rohampuskás német rajokkal szemben. Utólag végiggondolva a veterán lövegstabilizátoros Sherman harckocsik lövegeit is kellett volna használnom, meg talán egy körrel hamarabb összpontosítani őket a völgybe, de egy ilyen teljes terepet lefogó falanx ellen az se nagyon működött volna. Sebaj, a jövő héten visszavágó, kicsit átszerkesztem addig a seregem. Gondolkodtam, miket lehetne kipróbálni még. Ami életképes jármű lehet, de eddig nem vettem a modellből egy darabot sem, az a Chaffee harckocsi ami lehet felderítő is, egy picit lassabb mint a Puma, viszont veterán legénységgel lövegstabilizátorral, nehéz géppuskával feltuningolva, nem rossz választás. Az aknavetős, nehéz géppuskás, fél-lánctalpas szintén elég jó fegyver, szerencsém volt, hogy tavaly Ausztriában sikerült egyet megvásárolni, ugyanis a magyar kiadású Amercom sorozatban ez a jármű nem jelent meg. Sok tapasztalatom nincs a lövészpáncélosokkal a Bolt Action-ben, de az amerikai játékosnak szerintem ki kell használnia őket, mert jó tűztámogatást tudnak adni a gyalogságuknak, amire azoknak nagy szüksége van.
Összességében nem volt rossz csata, Zoli végre használta a fém 20mm-es figuráit, mivel nála ezek a Waffen SS figurák (és kizárólag azok), csak mint veterán tudta hozni őket, ezért nem volt német jármű, mert nem maradt rá pontja. Hm. Jó lenne ha a rugalmas taktikus gondolkodást nem csak a Shadesphire játékra tartalékolná a Gróf úr. A dobozban gondolkodás a történelmi játékokban sem előny. Jentz összedobott egy újabb nagyszerű terepet, és ez volt talán a negyedik játék amikor megpróbálkozott a "tőrdöfés" taktikával, de most se működött. Ez a csel azon alapul, hogy a gyengén páncélozott négycsövű gépágyús járműve kint várakozik biztonságban, és csak akkor lép be vele a csatatérre (ha megdobja a parancspróbát 8 vagy az alá), amikor be tud vele vinni egy ütést. Eddig talán négyszer próbálta, egyszer jutott a jármű lövéshez, kíváncsian várom a következő próbálkozást. Most valahogy teljesen megfeledkezett róla, bár a három harckocsi ellen nem is nagyon lett volna értelme bevetni. Ha megfelelő az időzítés, ezzel a csellel nagyot lehet ütni egy egységen, de nagyon helyzetfüggő a dolog. Viszont amerikaiként nekem nincs parancspróba nehezítésem, szóval ki tudja? Hátha legközelebb egy veterán Sherman a lövegstabilizátorával (parancspróba 10 vagy az alá, és lövés: 3+) üt így be az egyik körben egy nagymacskára, de nagyon durván. Már kezd látszani, hogy egy éve játszunk Bolt Action-t, fejlődik a csapat.