" A lövedék elsüvített a fejük felett, majd a közelbe pár száz jardnyira a földbe csapódott és felrobbant. Mazursky őrmester kinyitotta a szemét.
- Mi a szar volt ez?
- Egy kibaszott nehéz gránát. Válaszolta Dooley őrvezető, aki Mazursky mellett feküdt a sátorban. - Tudom, hogy egy kibaszott nehéz gránát.
- Akkor meg minek kérdezed?
Mazursky mormogott valamit.
- Menj vissza aludni! mondta Dooley.
- Pár német ráfeküdt és elsütötte azt az ágyút tévedésből.
Mazursky felállt és felvette az acélsisakját. 32 éves volt, borostás és meglehetősen szarul nézett ki. De nem gondolta, hogy a német löveg véletlenül sült el. A zubbonya felső zsebébe nyúlt és előhúzott egy félig elszívott cigarettát, a szájába rakta, majd egy régi bejáratott Zippo öngyújtóval meggyújtotta. A láng fényénél ránézett az órájára. 0530 reggel 1944 december 16.-a, és az Ő ezrede a frontvonalban állomásozott az Ardenneki erdőben Franciaországban."
Richard Gallagher: A halálra ítélt szakasz



Az idézet tökéletesen visszaadja a legutóbbi játékunk hangulatát, megbeszéltük, hogy lejátszunk egy 1500 pontos Bolt Action csatát oldalanként négy járművel, véletlenszerűen kidobott küldetéssel, 1944 téli csata német-amerikai. Szóval én szépen összeraktam egy amerikai gyalogos szakaszt, meg egy harckocsi szakaszt. Nem vettem légi megfigyelőt, mert az Ardenneki csatának pont az volt a lényege, hogy nem tudták használni az amerikai légierőt. Az ellenfeleim végül összesen egy árva Hetzert hoztak, viszont jött ötven német gyalogos húsz villámgéppuskával meg tizenöt Panzerfaust-tal (vagyis két gyalogos szakasz), egy olyan erdős-dombos terepen ahol csak egy út volt. Tökéletes lett az Ardennek hangulat, a meglepetés szerű német támadás a felkészületlen Jenkik ellen. Ráadásul a küldetés az volt, hogy ki tud több ellenséges egységet megsemmisíteni. A harckocsiknak nem volt tere manőverezni, volt két jeep meg két teherautó ezek eleve négy biztos győzelmi pontot jelentettek a németeknek, mert nem lehetett őket elrejteni a golyószórók elől (a két jeep végül valahogy megúszta).






Az ötödik körben már 5:1-re vezettek a németek, ezért feladtam a játékot. Legalább szereztem némi tapasztalatot az amerikai sereggel, előtte még egyszer sem játszottam velük. Két teherautón volt egy-egy nehéz géppuskám, de nem éri meg velük szórakozni, mert ha tudunk velük gyalogosra lőni, akkor azok is tudnak ránk, és pillanatok alatt kézifegyverekkel kilőnek. A tizenkét fős amerikai raj amit választhattam egy BAR-al, nagyon nem ütőképes egy ilyen erdei terepen a villámgéppuskás, rohampuskás német rajokkal szemben. Utólag végiggondolva a veterán lövegstabilizátoros Sherman harckocsik lövegeit is kellett volna használnom, meg talán egy körrel hamarabb összpontosítani őket a völgybe, de egy ilyen teljes terepet lefogó falanx ellen az se nagyon működött volna. Sebaj, a jövő héten visszavágó, kicsit átszerkesztem addig a seregem. Gondolkodtam, miket lehetne kipróbálni még. Ami életképes jármű lehet, de eddig nem vettem a modellből egy darabot sem, az a Chaffee harckocsi ami lehet felderítő is, egy picit lassabb mint a Puma, viszont veterán legénységgel lövegstabilizátorral, nehéz géppuskával feltuningolva, nem rossz választás. Az aknavetős, nehéz géppuskás, fél-lánctalpas szintén elég jó fegyver, szerencsém volt, hogy tavaly Ausztriában sikerült egyet megvásárolni, ugyanis a magyar kiadású Amercom sorozatban ez a jármű nem jelent meg. Sok tapasztalatom nincs a lövészpáncélosokkal a Bolt Action-ben, de az amerikai játékosnak szerintem ki kell használnia őket, mert jó tűztámogatást tudnak adni a gyalogságuknak, amire azoknak nagy szüksége van.







Összességében nem volt rossz csata, Zoli végre használta a fém 20mm-es figuráit, mivel nála ezek a Waffen SS figurák (és kizárólag azok), csak mint veterán tudta hozni őket, ezért nem volt német jármű, mert nem maradt rá pontja. Hm. Jó lenne ha a rugalmas taktikus gondolkodást nem csak a Shadesphire játékra tartalékolná a Gróf úr. A dobozban gondolkodás a történelmi játékokban sem előny. Jentz összedobott egy újabb nagyszerű terepet, és ez volt talán a negyedik játék amikor megpróbálkozott a "tőrdöfés" taktikával, de most se működött. Ez a csel azon alapul, hogy a gyengén páncélozott négycsövű gépágyús járműve kint várakozik biztonságban, és csak akkor lép be vele a csatatérre (ha megdobja a parancspróbát 8 vagy az alá), amikor be tud vele vinni egy ütést. Eddig talán négyszer próbálta, egyszer jutott a jármű lövéshez, kíváncsian várom a következő próbálkozást. Most valahogy teljesen megfeledkezett róla, bár a három harckocsi ellen nem is nagyon lett volna értelme bevetni. Ha megfelelő az időzítés, ezzel a csellel nagyot lehet ütni egy egységen, de nagyon helyzetfüggő a dolog. Viszont amerikaiként nekem nincs parancspróba nehezítésem, szóval ki tudja? Hátha legközelebb egy veterán Sherman a lövegstabilizátorával (parancspróba 10 vagy az alá, és lövés: 3+) üt így be az egyik körben egy nagymacskára, de nagyon durván. Már kezd látszani, hogy egy éve játszunk Bolt Action-t, fejlődik a csapat.