HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Alternative Toys Workshop orosz faházak építése

2020.04.25. 17:09 janos900

Mivel minimális tapasztalatom van az mdf modellek összerakásában, eszményi béta tesztelője vagyok az ilyen termékeknek. Ha nekem sikerül összerakni, bárkinek. Ráadásul nagyon szeretném ha bővülne a győri klub pár hamisítatlan erdélyi jellegű épülettel, ezért sokat beszélgettünk róla mit és hogyan lehetne ebből megvalósítani. Végül István felajánlotta és küldött nekem modell házakat ajándékba, én cserébe megépítem őket, meg írok róluk referencia posztot, Mindenki jól jár. Ezúton is köszönöm a lehetőséget! Ha beindul a győri klub ezeket ott is fogom tárolni Jentz tereptárgyai mellé kiegészítésnek. Ez a poszt tehát az első, ami az un. orosz rajház és félrajház összerakásának élményéről szól.

fahaz7.jpg

fahaz9.jpg

fahaz8.jpg

A rajház illetve félrajház kifejezés gyakorlatilag a modell épület méretét adja meg. Egy gyalogos raj a Bolt Action második világháborús szabályaiban átlagosan tizenkét figurából áll. A rajház egy akkora modell, amibe kényelmesen bele tud a játékos rakni a 2,5 cm átmérőjű kör talpakon álló 28mm-es figurákból egy teljes rajt. A félraj épületbe meg értelem szerűen hat figura fér. Ezek a valódi fa házak (Izbák) méretarányos másolatai, és sok cég kínálatában szerepelnek, mert Nagy Pétert cár uralkodásától a második világháborúig bezárólag bármilyen orosz témájú hadijátékhoz korhű tereptárgyak. Nagyjából minden cég 2-3 félét forgalmaz, szóval ha valaki változatos falut akart látni a terepasztalán, akkor több cég termékeit kombinálta. Nekem is van pár, ezért készítettem képeket, amik segítenek összehasonlítani a méreteket. Szerintem a legjobb új ajánlat az lenne orosz faház téren, ha olyan kombinálható épület kerülne a piacra, amiből többféle változatos házat lehetne összerakni. Ezt a különböző ajtó és ablak keretek formájával és színével lehet elérni, illetve a házakhoz gyakran toldottak féltetős fáskamrákat, egy ilyen variálható toldalék szerintem sokat dobna mindkét házon. 

fahaz6.jpg

István tanácsait követve beszereztem egy tasak fa pácot (por), dió színt, meg 1 liter etilalkoholt hígítani. A tasakot 4 dl alkohollal kell hígítani és négy négyzetméter felületre elég, az szerintem két falura is elég. Én egy fél tasakkal öntöttem a 2.5 dl-es üvegbe. Úgy gondoltam, ha túl világos lesz a fa, majd két réteget viszek fel. Így is lett. Ugyancsak István tanácsait követve először a darabokat pácoltam, és csak utána ragasztottam. Bogesz barátunk tesztelte előttem, ő a makettező formula szerint előbb összeépítette a házat majd utána festette. Mellékelek egy képet a tesztelésre használt székely kapuról. (2. kép bal felső sarok). Ezt előbb ragasztottam és utána pácoltam, látszik is a PVA fa ragasztó ahol félre ment, ott a pác nem szépen szívódott be. Ha utólag ragasztom akkor 24h után a PVA megköt és teljesen átlátszó lesz. Szóval nekem működött a darabokban pácolás, majd ragasztás mint folyamat.

fahaz10.jpg

fahaz11.jpg

A darabok nagyon jól illeszkedtek, viszont a nedves pác, de még inkább a festék hatására enyhén hajlik a fa nedves oldala, szóval én bepácoltam minkét oldalt. Meg a vékony kereteket ragasztás után könyvekkel préseltem. Az ablakok is jól illeszkednek, a PVA-val úgy ragasztottam be őket, hogy a fölös ragasztó a ház belső része felé türemkedjen, és onnan töröltem le. A második háznál a falakra felszereltem előre az ablakokat is, és csak a végén ragasztottam össze a négy falat. Az ablak párkányokat zselés pillant ragasztóval raktam fel, mert féltem, hogy a lassan száradó PVA hagyná őket elcsúszni. Nem fogta meg! Szóval ez is PVA-val került fel végül, és préseltem. A kereteket meg a párkányokat sima akrillal festettem, ha egy vékony híg festékkel színezzük őket akkor a fa jól beszívja a festéket és nagyon régies kopott benyomást keltenek a párkányok. Vagy száraz ecseteljük, teljesen egyéni ízlés, mondjuk nekem nem volt türelmem magát a kereteket is 2 színnel a beleégetett minta alapján festeni. Az eredeti képeken mindig fakók a házakra festett színek. Csakhogy azokat már kiszívta a nap az évek során, szóval én a sötét élénk színeket használtam, mert az tetszett. Litvániában láttam ilyen házakat eredetiben még 2014-ben, egyből azok az öreg ablakok jutottak az eszembe Trakaiba-n. Részemről minden házat más színű ablakokkal készítek el, hogy minél változatosabbak legyenek. Bogesz a kisebbik házat rakta össze és az ablakok kerete azon a szélesebbik 3mm-es típusból készült. A kicsi házat én is így készítettem el, és szerintem is egy picit vastag a keret az épülethez képest. Én úgy gondolom a széles keret jól megy a nagy házhoz, a keskeny meg a picihez, esetleg lehetne ez választható opció. Amivel én még kicsit mellé lőttem az a kémény, szerintem nem elég Poke Joke vagy legyek őszinte nem "hülyebiztos" én hosszabbra hagynám a pöcköt, hogy kevesebb helye legyen mozogni. Ami viszont nagyon praktikus, az a tető méretezése, mert egy picit lötyög-csúszkál, így könnyű a játék közbe levenni és visszarakni. Kipróbáltam és lefestettem a pácolás után a belső falakat, mint egy vakolatot vittem fel a sűrű és kedvező árú Pentart akril festéket nekem bevált, hozza a vakolat hatást.

Van két warbases istállóm 28mm-es, valamint többféle Pegasus plasztik házam bár ezek 1:72-es épületek. A szekér talán 4Ground 28mm, a pajta a Perry-Renedra 28mm-es plasztik kínálatából való. Raktam a képekre 28mm lovas meg 20mm gyalogosokat, hogy minél könnyebb legyen látni a valós méreteket.

fahaz2.jpg

fahaz3.jpg

fahaz4.jpg

fahaz5.jpg

fahaz1.jpg

Elsőre ennyi lenne a tapasztalatom, ha összeraktam mindkettőből még egyet-egyet, utána jön a székely ház, abból ismét tervezek egy cikket.

Szólj hozzá!

Címkék: műhely második világháború első világháború Alternativ Toys W.

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr8415602572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása