HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) referencia (1) Referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Elfogni egy generálist, Bolt Action 1915 küldetés

2021.08.21. 10:12 janos900

1915. november 27.-ről 28.-ra virradó éjszaka, a Pripjaty mocsarakban található Newel én Pinsk körzetében, az orosz cári hadsereg a helyi lakosok információi alapján egy "vadász-rajtaütést" hajtott végre, a német vonalakon keresztül. A német állások közötti résen keresztül egy ötszáz fős egységnek sikerült betörnie és megrohannia a német 271.-ik tartalékos ezred főhadiszállását. A németek pechjére Karl Friedrich Siegfried Fabarius tábornok a 82.-ik tartalékos gyalogos hadosztály parancsnoka pont meglátogatta az alárendeltségébe tartozó ezredet. A németeket teljes meglepetésként érte a rajtaütés, amit szintén egy balti német tiszt vezetett, aki viszont a cárt szolgálta. Jacob von Gyllenschmidt egysége foglyul ejtette a német tábornokot és sikeresen elhurcolta magával az orosz vonalak mögé. A vállalkozás sikerét tetézte, hogy két teherautónyi német sört is sikerült zsákmányolni az oroszoknak. Ez a valós esemény ihlette a Too Fat Lardies brit kiadó szerkesztőit és fejlesztőit, hogy a Through Mud and Blood rendszerhez, kidolgozzanak egy küldetést. Ezt ültettem én át a Bolt Action szabályokra, hogy lejátszuk a Hansági Múzeum Hadijátékos klubjában, és majd terveink szerint 2021.09.11.-én újra a székesfehérvári Historikum XI. rendezvényen, ott annyi csavart fogunk belevinni a dologba, hogy a német tábornok egy K.u.K. osztrák-magyar ezrednél lesz látogatóban.

 plakat1_1.png
A Bolt Action alapkönyvben a 8-as Manshunt küldetés remek lesz, egy az egyben lefedi amit szeretnék. Az "Embervadászat" küldetés során a védekező német sereg felét egy tizenkét hüvelyk sugarú körben kell felrakni a térkép közepére, ezek mind indulhatnak álcázva, a többi erő a térképen kívül indul, és a második kör során jöhet be a csatatérre, sikeres parancs próba (-1) után. Az orosz játékos játékos kap egy előzetes tüzérségi előkészítő bombázást, majd az első körben teljesen tetszőleges irányból parancs próba nélkül behozhatja a serege felét. A második körtől mindkét játékos a maradék seregét egyesével sikeres parancs próba (-1) megdobása után hozhatta be, viszont csak olyan oldalon, ahol abban a körben nem lépett még be ellenséges egység. Ez egy nagyon jópofa trükkös szabály, ugyanis ha a például az orosz játékos van olyan szerencsés, hogy az első négy aktiválást kihúzza, akkor minden oldalról behoz egy egységet, és ezzel a német elöl elzárja a terepet a teljes körre. Persze ugyanez fordítva is igaz, a német fél is lezárhatja a csatateret ha neki van nagyobb szerencséje. Ezen kívül a durva akciókra akkor kerül sor amikor a következő körben az ellenfél behoz egy új egységet az előző körben belépett egységem mögött. A rajtaütés zűrzavarát fogja ez a káosz visszaadni. A játék minimum hét körig tart, majd az utolsó kör végén kockadobással döntjük el, hogy lesz-e ráadás kör, vagy sem. Ha a támadó oroszok közelharcban legyőzik a tábornokot és a négy testőrét, akkor ők nyernek, ha egyéb okból a tábornok levételre kerül (pl puskatűz) az eredmény döntetlen, ha a tábornok túléli és nem kerül fogságba a védő német játékos nyer. Lehetne bonyolítani éjszakai szabályokkal a játékot, de nem fogjuk. Ugyancsak az előzetes bombázásból fakadó PIN pontok itt az álmából felzavart németek zavarodottságát fogja szimbolizálni, nem egy tüzérségi támadást, azt a kor kommunikációs viszonyai között nem is lehetett volna megvalósítani, kellően időzítve.

hans_2.jpg
 
A Bolt Action egy alapvetően 1939-45 közötti korszakra írt szabályrendszer, ezért két kiegészítő opcionális szabályt fogunk tesztelni a játékban, ezeket a Warhammer Historical: The Great War és Over the Top könyveiből vettem át. Az első és legfontosabb a géppuska hatékonyságának növelése, mert 1915-ös viszonyok között ez szerintem reálisabb. Tehát mindkét fél géppuskáinak van kétféle tüzelési módja. Az első a hagyományos, kiválasztunk egy célpontot és nyolc kockával lövünk rá, ha van találat a célpont kap egy PIN jelzőt, meg elszenvedi a veszteséget. A második módszer az, hogy a 40K-ból már ismert lángszóró sablont lerakjuk a géppuska elé, és minden egység ami lőtávon belül van és beleesik a sablon által mutatott szögbe, arra lő a géppuska négy kockával, ha talál, a célpont kap egy PIN jelzőt, meg elszenvedi a veszteséget. Figyelem, ha saját egység kerül bele ebbe a területtűzbe akkor vagy automatikusan elszenvedi a hatásokat, vagy a játékos nem nyit tüzet ebben a tüzelési módban. A géppuskák négy fős kezelőszemélyzettel indulnak, ha két főre csökken a létszám, számolni kell a lövés közben az egyes dobásokat, ha van három, a géppuska elnémul a következő körre. Egy fős személyzetnél már kap egyes nehezítést a célzásra, és két egyes dobásnál némul el a fegyver. Direkt nem elakadást írtam, a szabály azt jelképezi, hogy nincs elég ember a fegyver megfelelő kezelésére, felmelegedett cső, kifogyott víz, elfogyott a lőszer, vagy beakadt a fegyver mindent egyben jelképez a szabály.

hans2.jpg
A másik fontos szabály a kézigránátokra vonatkozik, a Bolt Actionban nincs külön gránát dobás, viszont 1915-18 között a hadseregekben külön képezték a grántos katonákat, akik karabélyokkal vagy pisztolyokkal voltak felszerelve, a hagyományos puska helyett, viszont zsákokban nagyobb mennyiségű kézigránátot vittek magukkal, a lövészárokban fedezékből védekező ellenfelek ellen. Tehát lehet kimondottan gránátos raj, ezek lövés fázisban, dobhatnak gránátot, ennek hatása megegyezik a puska gránáttal (link) , csak rövidebb a lőtávja és automatikusan talál nyolc hüvelykre. A találatok száma a raj létszámától függ, ha nyolc vagy több gránátosunk van akkor K6+2 találat, ha négy-hét akkor K6, ha három vagy kevesebb akkor K3. A gránát dobása Advance parancsot igényel, ami mozgás jelent, ezért a megtámadott ha Ambush-ban van lőhet a gránátot dobó egységre, és csak a lövés után megmaradt figurák alapján vesszük figyelembe a gránátok sebzését.

plakat.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: első világháború Bolt Action

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr3816666338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása