HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Projekt 04: Vörös Hadsereg 20mm, bővülés.

2022.09.12. 19:28 janos900

Erről a seregemről 2019 augusztusában írtam utoljára, azóta jócskán bővült, így most ideje újra posztolnom róluk. 2020 végén a tizedik budapesti Historikumon vásároltam Dragoon die cast járműveket Garytől, illetve a 3DBreed nyomtatott figuráiból elkészítettem egy téli szovjet sereg magját az 1944-45-ös magyarországi hadszíntérhez. 2022 júniusában sikerült is, egy bemutató játékot felrakni a XIII. Historikumon. 2018-óta továbbra is ez a legtöbbet foglalkoztatott seregem, mert a klub igáslova a Bolt Action és annak is legtöbbet használt serege a szovjet. Rájöttem, hogy a téli fehér álcafestést a járművekre száraz ecseteléssel viszonylag könnyen tudom elkészíteni, ezért minden járműtípusból igyekeztem párokat gyűjteni meg építeni, egy télit, meg egy általános zöldet.

bp3.jpg
A T34/76 harckocsiból már egész sorozatom van 1940-41-42-es típusvariánsokból, téli és egyéb álca festésekkel. A T34/85 harckocsiból volt egy die-cast Amercom, most festettem egy PSC makettet téli színekkel és még egy PSC vár a festeni való járművek között. A KV-1-ből volt egy világos zöld Amercom, egy sötét zöld hosszú csövű példányt vettem a Gary-től, van egy téli álcás saját festés, ennek cserélhető a tornya, így lehet KV-2-es is. Ez egy Pegasus gyártmány, és vár belőle festésre még egy ugyanilyen harckocsi kétféle toronnyal csak zöldben. Ezeket az un. gyors maketteket eleve kettesével lehet venni, így igazán praktikus vásárlás volt ez nekem, mert egy dobozból négy féle jármű lett.

a1_2.jpg
Nagy előrelépés volt, hála a 3D nyomtatásnak, hogy beszereztem 2db SU-76i modellt, így a dobozban álló PSC SU-76 modelleket elcseréltem. Ezek a harcjárművek nekem örökre úgy maradnak meg a fejembe, ahogyan a Kolibri könyvekben hivatkoznak rájuk: "a győzelemnek voltak olyan fegyverei is, amiket az ellenfél kezéből csavartak ki a vörös katonák". A valóságban a SU-76 és a SU-76i teljesen különböző járművek, a SU-76 egy nyitott küzdőterü a szovjet T-70 könnyű harckocsi alvázra épített ZiS-3 löveg, a "i" verzió viszont egy német gyártmányú Pz-III harckocsi vagy Stug-III rohamlöveg alvázára felépített fedett rohamlöveg. A SU-76i azért fontos a szovjet Bolt Action seregekbe, mert 1944 nyarától egy ilyen jármű pont költség nélkül hozható a normál sereg mellé képzetlen legénységgel. A fedett verzió is, ez pedig közepes páncéltörő ágyú és könnyű tarack szerepkörben is használható, és a zárt küzdőtérnek hála a kézifegyverekre immunis. Egyből 2db-ot vettem, hogy a négy személyes játékokhoz is legyen belőle elég. Természetesen a két nyitott téli festésű die-cast modellt is megtartottam, így most van négy könnyű rohamlöveg az arzenálban.

a2_2.jpg
Ugyancsak minőségi fejlesztés volt egy apró BA-64 páncélautó beszerzése (ezt Zirrian rakta össze és festette le nekem), ez azért volt kiemelten fontos, mert 1943 után a szovjet seregben ez az egyetlen választható felderítő jármű. Nem is akartam elhinni milyen apró. Ezzel a járművel meg az ingyenes SU-76i-vel jól fel lehet erősíteni egy T34/85-öt, és még mindig csak 300 pontot költöttem el az 1000 pontos seregből, egy 1944-45-ös játék esetén.

a3_2_1.jpg

a5_2_1.jpg



smg_rus.jpg
A 3DBreed nyomtatható figuráit használtam fel a téli gyalogsághoz, kimondottan a budapesti harcokhoz tartozó sereglisták alapján építettem a sereget, az ellenfeleiket is ugyanígy készítettem. A szovjet sereglista amit az utcai harcokhoz választhatunk elég szigorú, kell venni minimum egy alhadnagyot, és két tizenkét fős géppisztolyos rajt. Nincs más választható raj, és a maximumra kell tölteni a két rajt. Annyi a mozgásterünk, hogy kaphat mindkét raj egy-egy golyószórót. Mivel én a hadnagyot is szeretem a maximális két kísérővel megtámogatni, így kénytelen voltam kifesteni 25 géppisztolyos figurát, a hadnagy mellé, meg két két fős golyószórós teamet. Jelenleg ez az ami elkészült a seregből, persze van még nyomtatott figura jócskán, amit ide szánok, de egyenlőre elfogyott a lelkesedésem.

a6_2_1.jpg

3 komment

Címkék: második világháború Bolt Action Projekt Hungary1944-45

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr9717928769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fredddy 2022.09.15. 14:15:54

Szép sereg, tetszik a téli talpalás is. Azt viszont sok könyv is rosszul írja, hogy a GAZ-67-es nem a Jeep másolata, csak legfeljebb a karosszériakialakítást nyúlták onnan. A 30-as években vették meg a Ford B személyautó licenszét, és vették gyártásba GAZ M1 néven, azzal kreatívkodtak aztán tovább, a sokadik terepjáróképességet fokozó továbbfejlesztés eredménye lett a GAZ-67.

janos900 2022.09.18. 08:54:46

@Fredddy: Köszi! Akkor ezt benéztem, töröltem.

Fredddy 2022.09.18. 20:46:15

@janos900: Korrekt hozzáállás, köszi :) Egyébként magát a GAZ M1-et is gyakran használták a magasabb rangú szovjet tisztek szolgálati kocsiként, és ahogy a BA-64-es a GAZ-67-es páncélozott változata volt, úgy a GAZ M1-es alvázára is készült páncélautó, a BA-20-as.
süti beállítások módosítása