HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Bolt Action, első benyomások

2012.12.12. 13:22 janos900

Kézhez kaptam a szabálykönyvet, elolvastam egyszer, majd hétfőn játszottam is egy első tanuló küldetést, járművek nélkül. Többféle és vegyes érzelmeim vannak a rendszerrel kapcsolatban, összeségében pozitív az egész. Egy csomó ismerős mechanizmus van benne, pedig én nem játszottam 40K-t soha. Könnyű megjegyezni a szabály alapjait, viszont a könyvben valamit megkeresni az nagyon lassan megy, elég bénán van felépítve maga a könyv. Index hasznosabb lett volna a végére, mint a háború története. Külön hangsúlyoznám, ezek most benyomások, nem korrekt szabály ismeret, és valószínűleg nem is játszottunk mindent helyesen, de 6-7 körös élvezetes játékban volt részünk.

bolta.jpgA sereglistákat olvasva az ugrott be, hogy ezek tök egyformák, aztán az a néhány apró különbség ami elsőre nem tűnik fel, komoly változásokat produkál. Például a britek kapnak ingyen egy tüzérségi megfigyelőt, az oroszok pedig egy teljes tizenegy fős rajt. Az egész egy nagy puding, aminek a próbája az evés, a könyv alapján nem szabad ítélni, ki is kell próbálni a rendszert. Az első kóstoló nekem ízlett, de volt olyan mag amit kiköptem. Kezdjük a magokkal, az első a jó öreg Vickers géppuska volt, amivel négy kockás tűzerőt tudok produkálni, egy Bren golyószóró három kockás tűzerővel bír, egy tíz fős raj simán produkál tíz kockát golyószóróval és puskákkal a géppisztoly nélkül. Volt szerencsém egy házat ostromolni a brit gyalogságommal, a német páncélgránátosok akik a házat védték, két MG-42-vel a rajban, géppisztolyokkal tokkal-vonóval, huszonhat kockával lőttek rám. Ha eltekintek a németek extra tűzerejétől (plusz 1 kocka minden MG34-42 lövéséhez), akkor is egy tíz fős raj tűzereje golyószóróval két és félszerese a géppuskának. Mivel én tervezem a rendszer használatát WW1 csatákhoz is, számomra a négy kocka nem egy nagy tűzerő, nem érzem a fegyver megállító erejét. Ellenben a Mud and Bloodban igen, szóval ez nálam gyenge pont, valószínűleg a nehéz géppuska statiszikáit fogom használni a WW1 játékokhoz.

A következő mag a tüzérségi megfigyelő volt, ezt a magot végül lenyeltem, de elrágódtam rajta rendesen. A mi kis emberkénk a maximum három fős csapatával, simán kinyitja Pandora szelencéjét, és elszabadít egy kisebbfajta tornádót a terepasztalon. A folyamat egyszerű, látótávolságban kijelöl egy pontot és hívja a tűzcsapást, az elindul, és körönként tíz inch-es sebességgel tudjuk mozgatni az asztalon, ha valami nagyon bénát dobok, az ellenfél szépen áthelyezheti a célkeresztet 24 inch-re bárhová a térképen. Na itt kezd a fagyi visszanyalni, de durván. Ha egyszer lehívtuk, onnantól jön minden körben és elkezdi a vándorlását a harcmezőn, dobunk egy szóródást, hogy a céljelölőtől hány inch-re lesz a becsapódás, aminek persze van egy területi hatása. Teljesen korrekt a hatás, bár elsőre brutális volt, de végül is szakasz szinten bevetni a tüzérséget, az bizony tortaszeletelés baltával. A legtöbb esetben a tüzérségi csapás nem okoz veszteséget, hatost kell dobni a kockával a figura veszteséghez. Ellenben két három pinned markert simán kap mindenki aki belekerült a szórásba, és az már kemény, mert minden marker eggyel rontja a lövésünket, szóval három pin pont, az hármas nehezítés egy hatoldalú kockán a lövésre, és hárommal csökkenti a morált is. Az egész tüzérségi megfigyelő dolog nekem nem tiszta, mert csak egy tűzcsapást kérhet, ha csak egy körig tart az egész az túl gyenge, ha marad a játék végéig, az túl erős, a könyvbe meg egyenlőre semmit sem találtam erről. Ugyanaz az érzés mint a Black Powdernél, kaptam egy szerkezetkész lakást, szép, jó ,de nekem kell befejeznem.

Az utolsó mag, aminek a kanalam koccant az a puskagránátok teljes mellőzése, mivel a kései első világháborús seregek széles körben használták ezeket, illetve majd minden hadseregnek volt a másodikban is, ez szerintem hiba, de nem orvosolhatatlan.

Volt pár Rapid Fire áthallásom a szabályok között, a medic hat inch-es hatótávolságban kivédheti a kézifegyverek okozta veszteséget, minden veszteségre dobunk egy K6-ot, ha hatost dobunk megmentettük a figurát. Ha a veszteségdobásnál hatost dobok, és a kockával megint egy hatost, akkor én választhatom ki a veszteséget, vagyis levehetem az altisztet, vagy a golyószóróst egy rajból. Az aknavetőnek hatost kell dobnia a találathoz, ha célpont mozdulatlan, a kövekező körben már öt és hat a találat, ha előző körben el is találtam a célpontot még jobb az arány, mert belőttem a fegyvert.

Elsőre ezek voltak a benyomásaim, illetve amire felkaptam a fejem. Tetszett, fogok vele játszani, de még sokat kell bújni a könyvet, meg a fórumot. A kockára írt parancsok is tetszettek, teljesen átlátható velük a játék. Az egy inch-es talpakon álló 28mm-es figurák akik között egy inch távolságot kell hagyni, ez egy kicsit elgondolkodtatott, a tizenegy fős orosz raj tekintélyes helyet foglal el a táblán, egy szovjet sereg simán lehet ötven-hatvan figura, főleg mivel egy rajt alapban ingyen kapunk. Egy ilyen seregre rászabadul a tüzérség egy szabvány méretű asztalon, nem is nagyon lehet mellé lőni. Érdekes koncepciók lehetnek még sereg építés ügyében, a történelmileg hiteles a játéktechnikailag hatékony ellenében, illetve milyen modelljeink vannak egyáltalán a játékhoz szempontból.

Szólj hozzá!

Címkék: második világháború Bolt Action

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr794961422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása