HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) referencia (1) Referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

"Nagyvasak" a rohampuskák ellen, Bolt Action csatajelentés

2013.06.12. 18:12 janos900

Phil barátommal úgy egyeztünk, hogy ezen a héten két ezer pontos 28mm-es sereggel mérkőzünk meg, 1944-es alap sereglisták alapján, valahol Normandiában a D nap után. Hosszas töprengés után úgy döntöttem kipróbálok egy igazi “nagy vasat”, mivel brit seregem van ezért az egyetlen nehéztank ami szóba jöhetett az a jó öreg Churchill tank volt, ez a lassú nehéztank lett a seregem alapja, hogy a sebességi hátrányát némileg ellensúlyozzam, vettem mellé egy AEC páncélautót, egy 75mm-es ágyúval.

Tudni kell, hogy Phil nem szereti a tankokat a Bolt Actionba, ő a csak tisztán gyalogsági megmérettetéseket kedveli. Nekem viszont kell valami, amivel a német játékost sakkban tartom, mert ha nincs páncélos fenyegetés, akkor minden német rohampuskával, meg villámgéppuskával fog rohangászni, egy 120mm-es aknavető támogatásával. Az meg így nem valami nyerő, mert a sereglistákat pont az tartja egyensúlyba, hogy légitámadás is lehet, meg tankok is jöhetnek, így az ezek elleni védekezésre is kell pazarolni pontokat.

P1010002 (640x480).jpgÉn tehát boxmeccsre készültem, az egyik “öklöm” egy gyors felderítő jármű, ha lőnek rá kitér, és ugyanolyan erős a lövege mint a másik “öklömnek”, ami viszont lassú de két szinttel jobban páncélozott. Biztosra mentem, a Churchill személyzete veterán volt, összesen több mint háromszáz pontba került a tank, vagyis a seregem harminc százalékát adta. A gyalogságomat három nyolc fős raj alkotta, mindegyik két géppisztolyos és egy Bren golyószórós figurával, vezetésüket egy hadnagy látta el, egy kísérővel. Vettem egy szanitécet, egy PIAT rajt, egy közepes géppuskát három kezelővel.  Valamint a sereg jellegéből adódóan járt nekem egy tüzérségi megfigyelő ingyen. A hab a tortán az AEC páncélautó volt, ugyanazzal a 75mm-es löveggel, mint a Churchill.

P1010026 (640x480).jpgPhilben nem csalódtam, egy fia tankot sem hozott magával, szokás szerint mindenki veterán volt rohampuskával, és persze a sereget egy 120mm-es aknavető támogatta, a gyalogosrajokon kívül egy mesterlövész és egy lángszorós raj alkotta a sereget. Nem nagyon hatotta meg a páncélos fenyegetés, annyit változtatott, hogy minden rajban a hetedik ember puskával és Panzerfausttal volt felszerelve, rohampuska helyett, valamint egy rajnak voltak páncéltörő kézigránátjai. Nem szoktam ezen panaszkodni, de most valami hihetetlen rosszakat dobtam, mintha csak csupa három oldalú kockám lett volna. Ettől függetlenül derekasan helytálltam az ultramodern elit németekkel szemben.

P1010005 (640x480)_1.jpgA nulladik körben felraktam a tüzérségi megfigyelőt, Phil felrakott egy mesterlövészt és egy tűzvezető figurát a nehéz aknavetőjéhez. Az első körben elkezdtünk befelé nyomulni a terepre, a két harcjárművet a végére hagytam, a páncélautó eleresztett egy lövést az úton felsorakozó németek felé, de mellé ment, a Churchill tankom mögötte nyomult teljes sebességgel (ez ennél a lassú tanknál, úton is csak 24 incs). A kör végén lehívtam a tüzérségi támogatást a páncélgránátosokra akik a jobb oldali úton jöttek felém.

P1010011 (480x640).jpgA második körben a tüzérségemmel kezdtünk, a lövés talált, három német egység volt a hatósugarába, mindegyik kapott két „pin” jelzőt, köztük a 120mm-es aknavető is. Balga fejjel mozdultam a géppuskás rajjal, a német mesterlövész pedig azon nyomban leszedte a kezelőt, így az egész egység levételre került és elveszítettem egy aktiválást a tízből. A páncélautóval az úton átszáguldottam a jobb oldalra, és a toronyban telepített fegyverzettel megszórtam az út közepén a tüzérségi sokktól kábán tébláboló német rajt, az ágyú megint mellé ment, de a géppuskával leszedtem a raj panzerfaustos katonáját. Phil már a lövés elején bejelentette a DOWN parancsot, vagyis kivettünk egy parancskockát, az egység feláldozta a aktivációját az adott körre, cserébe kapott plusz egy védőértéket, illetve az ágyú lövéséből származó  találatokat is lefeleztük. A Churchill tankkal nem mozdultam, elkezdtem messziről sorozni a velem szemben, az úton  álló német rajokból a közelebbit. Ez a raj is a DOWN parancsot választotta, kaptak egy „pin” jelzőt, meg veszítettek egy figurát. A gyalogságom nyomult előre, a német mesterlövész kilőtt egy Bren golyószóróst. A tüzérségi megfigyelőmmel visszahátráltam az erdőbe, harcolni már nem tudott, elleneben továbbra is termelt egy parancskockát, butaság lett volna feláldozni. A bal szárnyon a PIAT rajom ellenséges jármű hiányában teljesen használhatatlannak bizonyult, velük is behuzódtam egy erdőbe parancskockát termelni.

P1010036 (480x640).jpgA harmadik körben az első két aktiválásom a két jármű volt, mindkettővel lecövekeltem az úton és lőttem a kiválasztott rajokat. A Churchill tankkal szemben két raj rohamozott az úton, a közelebb lévőt földhöz szögeztem, a távolabb lévő meg ezen keresztülfutva nyomult előre. Phil remekül átlapolva mozgatta őket, az egyik volt a golyófogó pajzs, a másik rohant, majd csere. Mivel a tank ellen hatástalan volt a sok rohampuska, ADVANCE helyett inkább csak RUN parancssal teljes sebességgel nyomult előre, hogy majd tizenkét incsről kilőjön rám egy Panzerfaustot. A páncélautó ágyúja talált végre, de a németek megint a DOWN parancsot választották, így csak egy figurát tudtam leszedni belőlük, ez viszont hatalmas szerencsével megint a Panzerfaustos figura volt. Philnek tehát az őt rajából, már csak háromnak maradt tankelhárító fegyvere. Persze itt is előre ravasz volt, mert a tankelhárítós figuráknak nem vett rohampuskát csak puskát, de ez a része volt a párbaj jellegű játékstílusnak, mindeki olyan sereget hozott amilyet csak akart az alapkönyv szerint.

P1010034 (640x480).jpgA gyalogságom közben elérte a két épület előterét, a mesterlövész hibázott, én viszont leszedtem a megfigyelő katonát, és kiosztottam egy-egy „pin” jelzőt a mesterlövésznek is, meg az akanevtő irányzójának is. A páncélautóm nem tudta használni az előre tüzelő géppuskáját, de nem akartam közelebb menni a németekhez, mert az erdőben ott ólálkodott a lángszórós raj. A 120mm-es aknavető csak egyszer jutott lövéshez, ez volt az egyetlen „regular” német egység, az elején kaptak két „pin” jelzőt, majd kaptak egyet a megfigyelőre is, és Phil, folyamatosan elrontotta velük az „order” tesztet.

P1010017 (640x480).jpgA negyedik körben kezdtek a rohampuskások lőtávba érni, a hat fős rajok tizenkét kockával „szegecselték” a gyalogságomat, hullottak a figurák, gyűltek a „pin” jelzőim. Leszedtem a mesterlövészt, berohantam egy rajjal az egyik épületbe, dolgozott a szanitécem, de senkit se bírt megmenteni, a lángszórósok megtámadták a páncélautómat, de kitértem előlük, viszont így elveszítettem a cselekvést vele az adott körre. A Churchill rendíthetetlen bunkerként, mozdulatlanul állt az úton, fölhöz szögezett egy német rajt a két géppuskájával, és rendre mellé lőtt az ágyúval. Az egyik német raj végül a közelébe jutott, eltalálta a Panzerfausttal, de nem sikerült átütnie a páncélt. A páncélautóval visszatolattam és megszórtam egy nagyon bátran előrenyomuló német rajt, mondanom se kell az ágyú megint mellé ment. A gyalogságom földhöz lett szögezve, az iszonyú keresztűzben, a tisztem a kisérő géppisztolyos katonával közvetlen közelről szitává lőtte az aknavető irányzóját, így újabb körökre hatástalanították a fegyvert. Az egész játék alatt egy mellé lövése volt csak a 120mm-es aknavetőnek. A bal oldali rajom konstans DOWN parancssal, lassan olvadozott, körönként kapott három „pin” jelzőt, én meg csak egyet tudtam leszedni róluk, a fele legénység már elveszett. A középső rajomból három puskás gyalgos maradt, három „pin” jelzővel. A házban védekező rajom, hatástalan tűzpárbajt vívott egy német egységgel, szerencsére a lángszorós német raj nem érte el őket a játék végéig.

P1010031 (640x480).jpgÖsszesen hét kört játszottunk, mindkét fél egy-egy teljes egységet veszített, figurából a németek kb. a dupláját mint a brittek. Egy döntetlennel végződött iszapbírkózás volt, a tankok ellen a rohampuskák voltak hatástalanok, a nagyon rossz dobásaim miatt a tankok meg a gyalogság ellen. Végiggondolva, hibáztam, mert nem jól használtam a járműveket, Ugyanis egybe dobtam a két géppuskát, pedig azok darabonként adnak egy „pin” jelzőt, ha találnak, illetve én egybe használtam minden fegyvert. Pedig külön is lehet, tehát két egységet is le lehet egy tankkal fogni körönként nem csak egyet, az egyikre lő a toronyfegyverzet, a másikra a fennmaradó géppuska. Ráadásul a párhuzamosított toronygéppuska nem lőhet egyidőben a löveggel, ez egy vagy-vagy opció. A játék rengeteg dologra rávilágított, amit rosszul tudtam a szabályból, illetve arra, hogy gyakorolni kell a tankok és járművek harcászatát, az ellenük való gyalogos taktikákról már nem is beszélve.

P1010025 (640x480).jpgA tankok fenyegetése se nagyon változtatott Phil sereglistáján, viszont én nem éreztem már annyira lehengerlőnek a német tűzölényt hála a két harcjárműnek. A következő héten, újra Bolt Action, Phil egy ezer pontos német sereggel védekezik majd, Harry és én két hétszázötven pontos brit sereggel támadunk. A rákövetkező héten tisztújító közgyűlés lesz, így nem fogunk játszani, ellenben a huszonkettedikei szombaton Big Game Saturday lesz, és egy mega Bolt Action játék, nyolc játékos fog megharcolni a sztálingrádi Vörös Október gyárért, két nagyjából négyezer pontos sereg lesz.

P1010060 (640x480).jpg

4 komment

Címkék: második világháború Bolt Action

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr625357522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HPetyo 2013.06.12. 20:18:35

Nagyon szépek azok a németek.
A sztálingrádi csatára baromira kiváncsi vagyok. Főleg a terepre.

janos900 2013.06.12. 21:21:22

@HPetyo: Fekete romok lesznek, elcsórjuk őket a 40K játékosoktól, semmi extra terep nem lesz sajna. Egy Rapid Fire küldetést lett átírva, így lesz 3 db T34, meg 2db BA-10, ezt a kettőt majd kiváltjuk valamivel, mert olyanunk nincs 28mm-be.

A németek Warlord Games plasztik figurák, Phil imádja őket, most éppen szétfürészelt vagy 10-et és rakott beléjük derékba két mágnest, így be lehet őket "ásni", azok még nincsenek kifestve, de remélem a játékra elkészülnek. :D

bogesz001 · http://arhk.xszerver.hu 2013.06.13. 17:15:35

Érdekes volt ez a leírás. Csak azt nem értem, hogy akkor hogyan is volt? Felpakoltad a tankot, meg a páncélautót és akkor Phil lazán átírta a sereglistáját?

janos900 2013.06.13. 17:33:22

@bogesz001: Nem dehogy, fix elore megirt listaval jatszottunk, de en azt gondoltam, hogy a szokasos rohampuskas rajok 120mm-es aknavetovel megtamogatva seregen fog valtoztatni, mert ezt a sereget szokta hozni, akkor amikor elore megegyezunk, hogy csak gyalogsag lesz.
Azt gondoltam, kevesebb rohampuska lesz, es hoz egy PzIV-et. Vagy egy Panzerschreck rajt, vagy valami hasonlot, de csak vett ot darab figurat, Panzerfaust-tal. Kivancsi leszek, hogy a jovo heten mit hoz majd, mint vedo. Szerintem lecsereli a rohampuskak egy reszet MG-42-re. En kockaztatni fogok, es ket extra pancelost hozok, eros gyalogsag elleni fegyverzettel.
süti beállítások módosítása