HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) referencia (1) Referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Blitzkrieg biciklin, Memoir 44 hadjárat 1. rész

2017.01.17. 15:20 janos900

A Memoir 44 sok éves gondos fejlesztésének hála, két könyv is napvilágot látott már, amiben régi és új csaták összefűzésével hadjáratok lejátszására van lehetőség. Nem kell tehát minden ütközetet kétszer lejátszani, a térfelek felcserélésével, hanem egy keretbe foglalt szabályrendszernek hála, egymás után játszhatjuk le az összecsapásokat végig egy ország színeiben. Minden csata eredménye hatással van a következőre. Szerencsére sok a korai háborús hadjárat, van 1939 Lengyelország, 1940 Franciaország, 1941 Szovjetunió és van 1941-42 Malájföld. Erről lesz most szó ebben a cikkben, a Japán Birodalom legnagyobb győzelmével, és Brit Birodalom legnagyobb vereségével végződő hadjáratról.

1941. December 8-én a majdnem egy időben a híres Pearl Harbour ellen intézett támadással, a japán csapatok megindultak Thaiföld és Malájföld dzsungelein keresztül, hogy elfoglalják Szingapúrt. A Brit birodalom ötven évig építette itt a presztízsét és az erődjét, hogy aztán alig három hónap alatt mindkettőt porrá zúzzák a japánok. A részletes tervezés, az alapos felkészülés és a veterán csapatok kombinációja, lehetővé tette, hogy a Császár hadserege ötvenöt nap alatt 1100 km-t előrenyomulva 95 összecsapást megvívva bevegye az erődöt. Aki részletesen is képbe akar kerülni a hadjárattal annak ajánlom ezt az angol nyelvű National Geographic dokumentumfilmet a You Tube-ról, illetve a magyarul is megjelent Szingapúr 1942 című könyvet.

Az események alakulásában sok tényező játszott fontos szerepet, a Memoir 44 fejlesztői a lehetőségekhez mérten minél többet igyekeztek valamilyen formában belevinni a játékba. Ha a játékosok eldöntötték ki melyik oldalt választja, választhatnak egy "what if" opciót. Ezzel olyan a valóságban meg nem történt eseményekkel befolyásolhatják a játékot amelyekkel nagyban színesítik és sokszor újrajátszhatóvá teszik a hadjáratot. Az opció választása után el kell végezniük egy kockadobást aminek hatása az egész hadjáratban érezhető lesz. Ez egyfajta véletlen eseménylista, ami előnyt vagy hátrányt jelent a feleknek. A játék elején a játékosok a hadjárat viszonyainak megfelelően tokeneket kapnak, ezekből minden csata megkezdése előtt utánpótlást vásárolhatnak. Vagyis egy extra egységet vagy akár kettőt is, viszont a választható típust itt is kockadobásokkal döntjük el. A megvásárolt új egység vagy felkerül a térkép, a játékos felé eső oldalának kezdő sorába, vagy a térképen kívül várakozik és normál parancskártyával léphet be a játékba. A második verziónak az az előnye, hogy bármelyik térkép harmadban behozhatjuk az új egységet ahol szükségesnek látjuk, én ennek egyébként csak páncélosok esetében látom értelmét, mert azok elég gyorsak ahhoz, hogy három hex mélységben be tudjanak avatkozni az adott csatába. A csaták kimenetele hatással lehet a tokenek számára, egy-egy vereség csökkentheti a tartalékainkat, a győzelmek pedig növelhetik azokat. A Britek négy, a Japánok két tokennel kezdenek. 

aa1234_1.png

Nézzük meg először a Brit dobásokat a véletlen eseményekre:

Advanced Training. Ha a gyalogos szimbólumot dobjuk (ebből 2 van a kockán), akkor a britek minden csatában használhatják a speciális tulajdonságukat, vagyis ha a közelharcban 1 figurára fogy, de nem hátrál meg egy gyalogos egységük, visszaüthetnek 1 kockával. Alaphelyzetben ezt nem használhatják minden csatában a hadjárat során, mert az indiai csapataik akik Malájföldön harcoltak nem voltak még kiképezve. Véleményem szerint ez a tulajdonság nem sokat ér, nem befolyásolja a játékot jelentősen.
British Tank Regiment. Egyiptom helyett Szingapúrba tudták küldeni az egyik brit harckocsi ezredet. Ha a tank szimbólumot dobjuk, akkor a tokenekért vásárolt extra tank egységeink 3 figurából fognak állni. A hadjárat során a briteknek nem voltak páncélosaik, úgy gondolták, hogy a terep nem alkalmas a hatékony bevetésükre. Ezért csak páncélautóik voltak a hadszíntéren, vagyis a hadjárat összes csatájában a brit tank egységek két figurából állhatnak csak, és a tokenekért vásárolt egységek is csak ilyen csökkentettek lehetnek. Ha tehát tankot dobunk az utánpótlás egységek teljes értékűek lesznek. Ez alkalmanként nagy segítség lehet a brit játékosnak.
Relife. A brit parancsnok Percival, nem engedte csökkenteni a szingapúri helyőrséget, mert tartott egy direkt partraszállástól. Ha csillagot dobunk, idejében felismeri a valós helyzetet, és a hadjáratot két extra tokennel kezdjük ergo több extra csapatunk lehet. Ez nagyban segítheti a brit játékost.
Defensive Works. Percival parancsnok a morál megőrzése érdekében nem engedte véd-művek kiépítését. Ha zászlót dobunk, több szögesdrót és beásott egység lesz a csatákba, a megadott feltételek szerint. Megint csak egy a brit játékos számára hasznos eredmény. Percival parancsnok rengeteg hibát vétett, bár ezek egy része csak utólag világos, akkor és ott nem volt ennyire egyértelmű.
Fortifications. Ha gránátot dobunk eredménynek, akkor a háború kitörése előtt a szakértők által tanácsolt és a valóságban soha el nem végzett erődítési munkákat megkapjuk a játék utolsó csatájában Szingapúr végső ostrománál. Három bunker, három tankakadály, és hat szögesdrótot helyezhet el a brit játékos.
aaa12345.jpg
Most lássuk a Japánok véletlen esemény dobásának lehetséges eredményeit:
No Bicycles. Ha valaki megnézte a dokumentum filmet, akkor az már tudja, hogy a japán sikerek egyik kulcsa az volt, hogy a dzsungel ösvényeken a japánok bicikliket használtak, ezekre sok extra ételt és lőszert lehetett rakni, dupla annyit mint amit a gyalogos katona tudott magával cipelni. A dobás eredménye tehát negatív a császári hadseregre nézve. Amennyiben a japán játékos dobásának eredménye a gyalogos figura, a britek kapnak két extra homokzsákot a megadott küldetések elején, mert a japánok nem használnak bicikliket, ergo lassabban haladnak, vagyis a védőknek van idejük beásni magukat.
Reinforcements. A japán főparancsnok Yamasitha, a tervezés során egy teljes hadosztályról lemondott, ha páncélost dobunk, kapunk egy extra hadosztályt, vagyis egy extra tokent, hogy csapatokat vásárolhassunk.
Jungle-Trained Troops. Csillag dobása esetén, minden megadott csatában kiválaszthat a japán játékos egy gyalogos egységet, ez az egység dzsungel harcra kapott kiképzést, rakjunk mellé egy jelölő pajzsot, a dzsungel hexek nem lassítják le a mozgását.
Force-Z. A Prince of Walles és a Repulse hadihajókat a japánok légi fedezet nélkül tudták meglepni és elsüllyeszteni, ha Zászlót dobunk, ez nem történik meg és az inváziós flottát a brit hajók nagyban akadályozzák, ezért a japánok nem kapnak egyetlen tokent sem amiből csapatokat vásárolhatnának.
Juggernaut. A japánok nem három vagy négy hadosztállyal hajtják végre a támadást, hanem egyből öttel, ezért a gránát szimbólum dobása két extra tokent ad a japán játékosnak csapatok vásárlására. 
Folyt köv.
 

Szólj hozzá!

Címkék: második világháború Singapore memoir44

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr7612127859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása